• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP probleem met bedrading/dynamo met kadett 1970

hallo allemaal,

ik ben nu een paar maanden bezig met een kadettje uit 1970 die ik gekocht heb van iemand die totaaaal niet weet hoe die een auto moet opknappen, heel veel klussen verder bedrading verlichting ophanging veren etc etc etc.

Dacht ik eindelijk alles gehad te hebben.

vanaf aankoop is de kadett altijd rijdend geweest nou heb ik nog geen tijd gehad om onder de motor kap onderzoek te doen.

Daar ben ik nu aan begonnen en hier begint het gedoe meteen.

de draden die vanaf mijn dynamo lopen zaten aan elkaar geknupt met ducttape (zegt genoeg)

Dit heb ik dus netjes na gelopen en vast gezet zoals het hoort weer netjes verwerkt in een kabelboom.

Blijkt dat mijn dynamo kapot is ben gaan meten en mn accu gaf 5,67 volt.

Nieuwe dynamo erop (zelfde type dynamo voor een ander blok) Dus alleen even de ophanging veranderen.

Nu zit hier de aansluiting van de bedrading het net iets anders maar (volgens mij) heb ik dit goed aan gesloten.

Weer gemeten en hij geeft 14,2 Volt bij de accu hij werkt dus goed.

Ik ben in de auto zelf al mijn bedrading weer aan gaan sluiten (radio,dashboard,lampjes,ruitenwissers,12V aansteker, aanjager)

En nu komt t ik start de auto weer, hij doet t alles werkt en is prima.

Ik wil de dag erna weg rijden bam accu leeg zekering eruit. nieuwe zekering er tussen even lopen kloten met verschillende standen van knoppen. de aanjager werkt niet tot nauwelijks de verlichting werkt zoals het hoort(complete bedrading van te voren opnieuw gelegd) Ruitenwissel had maar 1 stand, nu 2 waarvan de "uitstand" nu ineens de ruitenwissers laat bewegen op het moment dat de ruitenwissers beneden zijn valt de auto uit. De dynamo laad niet meer bij weer 5,98 volt claxon doet het niet meer,en het rare is aan alle kabels van mijn dashbord heb ik NIETS veranderd. dus ruitenwissers , lampen,contact claxon heb ik geen draden gewisseld of iets HOE kan dit???

Terug
Naar boven