• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help! Slang olie koeler schiet steets los na een lange rit..

Klem valt ook niet helemaal in het sleufje.

Ik denk verkeerde klem of verstopte oliekoeler.

Je kunt ook de ring waarop de oliekoeler slangen zitten verwijderen. En dan filter direct monteren zoals bij de x20xev zonder oliekoeler. Maar als je flink trapt zal de olie flink warmer worden. Nu zit er ook wel flink verschil in merken en type olie welke eerder opwarmen, slechter smeren enzo.

Shell Helix wordt bijvoorbeeld veel sneller warm dan de meeste andere olie en in dat geval heb je je oliekoeler wel nodig.

Olie koeler heb ik eraf gehaald die is niet verstopt, en er zit ook al een nieuw borgklipje op.

Oliekoeler verwijderen zie ik zelf niet zo zitten lijkt mij geen goed idee toch? Maar loopt de olie altijd via de oliekoeler of gaat hij pas open zodra de olie op een bepaalde temperatuur is?

Olie die ik gebruik is across 5W40 Full synthetic 60 liter vat is van het werk.

Slangenklem?

97.jpg

Greetz Emiel

Gaat moeilijk worden, en als ik dat doe en de olie druk is wel tehoog dan gaat er wat anders stuk ipv dat de slang los schiet......

waarom heb je motor vervangen.

kan best dat er ergens nog iets verstopt is.

pas als de olie warm is wordt deze door de oliekoeler gestuurd.

Klopt het dat een x20xer een speciaal oliefilter heeft ten opzichte van bijvoorbeeld een 1.6?

Zoja heb ik denk ik een verkeerde gekregen, kan het daardoor komen dat hij losschiet?

Okee raar want had Cartal auto onderdelen leverancier gebeld, en hun zeiden dat er idd een ander filter in gaat.....

Dan bij een normale astra.

Heb ander filter bestelt ga die erop zetten morgen, en ff de oliedruk meten ben benieuwd king:

Adapter voor je oliefilter kan anders zijn i.v.m. de aftap en retour van de oliekoeler.. Een motor zonder oliekoeler heeft die niet... Daar gaat vaak de filter direct aan het blok

Ik vind het een behoorlijk rare verbinding voor een oliekoeler...Maar het zal wel goed zijn als het origineel is.

Als het rubbertje ook maar goed afdicht. Ze kunnen er ook langs lekken.

Als je je oliefilter los hebt kijk dan even of je een klein kogellagertje ziet zitten. Druk die eens in, Die moet gangbaar zijn.

@Fearless wrote:Ik vind het een behoorlijk rare verbinding voor een oliekoeler...Maar het zal wel goed zijn als het origineel is.

Als het rubbertje ook maar goed afdicht. Ze kunnen er ook langs lekken.

Als je je oliefilter los hebt kijk dan even of je een klein kogellagertje ziet zitten. Druk die eens in, Die moet gangbaar zijn.

Zal er morgen eens naar kijken waar zit die precies in het gat waar ik het filter opschroef?

Zal het rubbertje nog is goed na kijken, maar zo op het oog is hij goed geen droogte scheuren tezien.

Terug
Naar boven