• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help!!! te veel oliedruk ???

HELP

Na een plotseling lek geslagen radiator,

is mijn motor warm gelopen, even gewacht en de laatste 200 meter naar huis gereden.

(temp meter nog lang niet in het rode, maar wel het koelvloeistof op):thumbdown

radiator vervangen, en de motor (2.0E) loopt pervect.

tot ik vandaag goed op mijn oliedrukmeter kijk en zie dat ik veel meer oliedruk heb dan normaal.:wtf

normaal heb ik oliedruk van 2 tot 4 bar

nu heb ik van 2.5 tot 5+ bar

simpel gezegt, hoe meer toeren hoe meer oliedruk.

Het eerste wat ik dacht was dat ik een kanaaltje dicht heb zitten

dus oliekanaalreiniger gehaald en natuurlijk een nieuw filter en olie.

Dit maakt geen verschil.

de motor loopt regelmatig, geen nare geluiden, trekt goed, geen olie in het koelsysteem, geen koelvloeistof in de olie, start goed.

eigenlijk loopt de motor pervect.

nu is mijn ervaring met veranderende oliedruk bij CIH motoren alleen maar slecht.:thumbdown

nu kan ik alleen nog maar bedenken, dat mischien mijn oliedruk ventiel (veertje en balletje) mischien vast kan zitten.

Help wat kan dit zijn?????? nog nooit eerder meegemaakt.:hmmz

dit gaat om een manta b gsi 2.0E.

Ik zou me pas druk gaan maken als het lampje brand, het klopt wel dat als je meer toeren draait hij dus meer oliedruk aangeeft.

maar te veel oliedruk is ook niet goed, volgens mij mag een CIH niet boven de 5 bar uit komen, want dan heb je net zo veel kans op motorschade. stationair is de oliedruk rond 2 bar, bij 3000 toeren al 4 bar en bij 6000 toeren schiet de meter over 5 bar heen ( en nee ik rij niet altijd op 6000 toeren:P)

Terug
Naar boven