• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

help! voedingskabel trekken

heey

nu heb ik het volgende probleem ik moet een audio systeem aan sluiten in een tigra van een kameraad maar nu weet ik niet waar ik de voedingskabel langs moet trekken heb al gekeken maar kon niet echt wat zien ofzo hoor graag van jullie

grtz michel :D

Ik had hem in de bak tussen het schutbord en het vooraam aan de bestuurders kant. (parafan kappen, ruitenwisser armen demonteren, plastic bak er uit pakken en je kan er bij.

Let op: hier zit een rubbertje waar je een 'ster' vormige snee in kan maken om de kabel door heen te drukken.

Zorg er voor dat je alles goed en waterdicht aflsluit anders zal je kameraad een zwembad krijgen in zijn auto !!!

Ik had hem in de bak tussen het schutbord en het vooraam aan de bestuurders kant. (parafan kappen, ruitenwisser armen demonteren, plastic bak er uit pakken en je kan er bij.

Let op: hier zit een rubbertje waar je een 'ster' vormige snee in kan maken om de kabel door heen te drukken.

Zorg er voor dat je alles goed en waterdicht aflsluit anders zal je kameraad een zwembad krijgen in zijn auto !!!

ik heb m achter de accu naar binnen gedaan waar ook alle bekabeling binnengaat..

verder loopt ie dan vanaf achter het handschoenenvakje naar beneden en zo langs

de zijkant naar de kofferbak.. compleet uit het zicht dus :D

ik heb m achter de accu naar binnen gedaan waar ook alle bekabeling binnengaat..

ik heb zelf 35mm2 in me tigra liggen.

dit is ook via het rubber achter de accu naar binnen gegaan en dan achter de kappen.

maar het paste niet achter de dorpels dus ligt hij onder de vloerbedekking en onder de stoel door.

was even een gefrot maar het is echt netjes geworden en je ziet er helemaal niks van!

zo is het nu:

IMG00146-20101030-1144.jpg

kofferbaknetjes.jpg

en zo was het:

DSC00192.jpg

ik heb zelf 35mm2 in me tigra liggen.

dit is ook via het rubber achter de accu naar binnen gegaan en dan achter de kappen.

maar het paste niet achter de dorpels dus ligt hij onder de vloerbedekking en onder de stoel door.

was even een gefrot maar het is echt netjes geworden en je ziet er helemaal niks van!

zo is het nu:

IMG00146-20101030-1144.jpg

kofferbaknetjes.jpg

en zo was het:

DSC00192.jpg

nog een advies:

Zorg er voor dat je de plus kabel aan de ene kant van de auto hebt en de audio kabels aan de andere kant...

Mocht je 'goedkopere' kabels gebruiken 'KAN' het bij elkaar leggen storingen veroorzaken.

nog een advies:

Zorg er voor dat je de plus kabel aan de ene kant van de auto hebt en de audio kabels aan de andere kant...

Mocht je 'goedkopere' kabels gebruiken 'KAN' het bij elkaar leggen storingen veroorzaken.

gewoon dure kabels kopen ;) heb je alleen maar plezier van..

heb zelf een setje van JBL kocht toen voor 60,- ofzo..

nooit geen problemen mee gehad :D

gewoon dure kabels kopen ;) heb je alleen maar plezier van..

nooit geen problemen mee gehad :D

[rquote=1855530&tid=141505&author=Dominic]gewoon dure kabels kopen ;) heb je alleen maar plezier van..

nooit geen problemen mee gehad :D[/rquote]

dan kan je nog steeds de zelfde storingen krijgen ...

Beste is om altijd de kabels gescheiden aan te leggen.

[rquote=1855530&tid=141505&author=Dominic]gewoon dure kabels kopen ;) heb je alleen maar plezier van..

nooit geen problemen mee gehad :D[/rquote]

dan kan je nog steeds de zelfde storingen krijgen ...

Beste is om altijd de kabels gescheiden aan te leggen.

[rquote=1854065&tid=141505&author=Dominic]ik heb m achter de accu naar binnen gedaan waar ook alle bekabeling binnengaat..

[/rquote]

Dat is de beste oplossing.

Stroomkabel aan de passagierskant,

boxenkabel aan de bestuurderskant,

RCA-kabels tussen de voorstoelen. Nooit problemen gehad.

[rquote=1854065&tid=141505&author=Dominic]ik heb m achter de accu naar binnen gedaan waar ook alle bekabeling binnengaat..

[/rquote]

Dat is de beste oplossing.

Stroomkabel aan de passagierskant,

boxenkabel aan de bestuurderskant,

RCA-kabels tussen de voorstoelen. Nooit problemen gehad.

Terug
Naar boven