• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP wat nu met me opel astra g

raceeend123

Post weinig
Beste mensen

Mijn vriendin heeft een opel astra g 1.6 16v van 2001 met 200.000 op de teller.

Sinds een paar dagen heeft ze last dat de motor stottert bij het optrekken!!

Als de motor warm is dan is het er bijna niet meer!

Maar eergisteren komt daarbij dat als ze b.v voor rotonde staat en ze houd de gas en kopeling in en gaat weer rijden dat de auto gaat bokken!

Daarbij komt dat de auto lijkt of hij meer gas wil geven en de motor meer geluid maakt!

Sinds gisteren komt daar weer bij dat hij in zijn 2 gewoon door rijdt ook al haal je de voeten van gas en kopelingspedaal af!!

Bij de garage (atu) hadden ze er mee gereden en konden niks vinden zo snel!!

Dit denk ik ook omdat de motor al warm was!!

Ze hebben haar een flesje wynns injector cleaner gegeven en moest er in duitsland een stuk mee gaan blazen!!

zal het hier mee over zijn???

En weten jullie waar ik nog naar kan laten kijken??

Ik zelf zit in een rolstoel dus kan er niet bij of zelf doen!

weet je ook toevalig wat het volgende kan zijn??

als de auto smorgens start dan zit de versnellingspook vast als je de koppeling indrukt!

dan moet de auto uit en dan trap ze de kopeling een paar keer diep ( 9 a 10 keer) in en dan lukt het meestal weer om de versnellingspook in zijn 1 te zetten!!! dit is alleen als de motor koudt is als die warm is doet hij het prima!!

opel dealer kan niks vinden en zegt dat de kopeling niet versleten is!!

weet je ook toevalig wat het volgende kan zijn??

als de auto smorgens start dan zit de versnellingspook vast als je de koppeling indrukt!

dan moet de auto uit en dan trap ze de kopeling een paar keer diep ( 9 a 10 keer) in en dan lukt het meestal weer om de versnellingspook in zijn 1 te zetten!!! dit is alleen als de motor koudt is als die warm is doet hij het prima!!

opel dealer kan niks vinden en zegt dat de kopeling niet versleten is!!

injector cleaner reinigd niet de gasklep, en wat het kost, zou ik niet durven zeggen, tis nog geen uur werk...

Willem

injector cleaner reinigd niet de gasklep, en wat het kost, zou ik niet durven zeggen, tis nog geen uur werk...

Willem

Weet je ook ongeveer hoeveel dat kost om te laten doen?

Dus tempsensor vervangen en de elec klep laten schoon maken?

En hebben jullie ervaring met wynns injector cleaner???

Alvast bedankt

Weet je ook ongeveer hoeveel dat kost om te laten doen?

Dus tempsensor vervangen en de elec klep laten schoon maken?

En hebben jullie ervaring met wynns injector cleaner???

Alvast bedankt

beste wim

De overbuurman die bij garage werkt zei dat het meschien de stappemotor en de temperatuursensor kon zijn!

Zijn deze dingen duur? En kan je daarom in zijn 2 zonder de gas of kopelings in te houden blijven rijden uit zich zelf?

Ik ben echt een leek als op autos aankomt!

Maar u denkt dat zo flesje geen enkele zin heeft?

en meschien erg domme vraag maar bobine bedoeld u de bougies? want die zijn 2000 km terug vervangen.

alvast reuze bedankt

beste wim

De overbuurman die bij garage werkt zei dat het meschien de stappemotor en de temperatuursensor kon zijn!

Zijn deze dingen duur? En kan je daarom in zijn 2 zonder de gas of kopelings in te houden blijven rijden uit zich zelf?

Ik ben echt een leek als op autos aankomt!

Maar u denkt dat zo flesje geen enkele zin heeft?

en meschien erg domme vraag maar bobine bedoeld u de bougies? want die zijn 2000 km terug vervangen.

alvast reuze bedankt

Astra 1.6 16V (Z16XE motor) van 2001 heeft geen stappenmotor.....

deze heeft een volledig electrische gasklep, deze kan vervuild zijn, maar dat is warm ook merkbaar

Astra 1.6 16V (Z16XE motor) van 2001 heeft geen stappenmotor.....

deze heeft een volledig electrische gasklep, deze kan vervuild zijn, maar dat is warm ook merkbaar

okee bedankt!

dan laat ik maar eerst temperatuursensor vervangen!!

Maar kan door een kapot of slecht werkende sensor dat de auto in zijn 2 door blijft rijden ook al heb je de gas en koppeling niet ingedrukt?????

okee bedankt!

dan laat ik maar eerst temperatuursensor vervangen!!

Maar kan door een kapot of slecht werkende sensor dat de auto in zijn 2 door blijft rijden ook al heb je de gas en koppeling niet ingedrukt?????

ja kan , als er een waarde niet klopt kan ie behoorlijk raar gaan doen...

een vervuilde (daardoor klemmende) gasklep kan dit overigens ook veroorzaken...

willem

ja kan , als er een waarde niet klopt kan ie behoorlijk raar gaan doen...

een vervuilde (daardoor klemmende) gasklep kan dit overigens ook veroorzaken...

willem

er word denk ik bedoeld dat het of effe duurt voordat ie afzakt of dat ie bijvoorbeeld even op een 1200 toeren blijft rijden...

Willem

Terug
Naar boven