• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP wat nu met me opel astra g

er word denk ik bedoeld dat het of effe duurt voordat ie afzakt of dat ie bijvoorbeeld even op een 1200 toeren blijft rijden...

Willem

Ik bedoel je rijd in zijn 2 en geef gas dan blijft hij door rijden in de zelfde snelheid als je de voeten van gas en kopeling haalt! ik bedoel niet dat hij blijft rollen.

En zo gasklep moet je die vervangen of kan je die ook schoonmaken?

En daarna gaan de waardes vanzelf weer in de normale stand? je hoef niks te laten resetten etc

Ik bedoel je rijd in zijn 2 en geef gas dan blijft hij door rijden in de zelfde snelheid als je de voeten van gas en kopeling haalt! ik bedoel niet dat hij blijft rollen.

En zo gasklep moet je die vervangen of kan je die ook schoonmaken?

En daarna gaan de waardes vanzelf weer in de normale stand? je hoef niks te laten resetten etc

Schoonmaken, en deze kan je gewoon demonteren en weer terug plaatsen, deze hoeft niet ingeleerd te worden...

Willem

Schoonmaken, en deze kan je gewoon demonteren en weer terug plaatsen, deze hoeft niet ingeleerd te worden...

Willem

vandaag naar de monteur geweest.

hij heeft eerst de boordcomputer uitgelezen daar was niks mis mee!

logisch want er branden geen lampjes, hij heeft ook even naar de temperatuur gekeken en heeft een en ander gereset.

daarna heeft die de egr klep schoongemaakt en de gasklep.

nu rijdt hij weer normaal en met stationair daraait hij 700 toeren.

alleen richting huis kwam ik er achter dat hij wel gewoon door bleef rijden in zijn 2de versnelling als ik de gas en koppelingspedaal los laat.

wat kan dat toch zijn???

ook zei hij dat het probleem, van in de ochtend de versnelling vast bleef zitten en pas naar 10 keer de koppeling intrappen dat de versnelling dan weer los schiet dat dat meschien aan de versnellingsbak olie kon liggen!

denken jullie dat ook? want olie vervangen kost 110 euro

offf licht het heeel erg anders aan.

raceend

vandaag naar de monteur geweest.

hij heeft eerst de boordcomputer uitgelezen daar was niks mis mee!

logisch want er branden geen lampjes, hij heeft ook even naar de temperatuur gekeken en heeft een en ander gereset.

daarna heeft die de egr klep schoongemaakt en de gasklep.

nu rijdt hij weer normaal en met stationair daraait hij 700 toeren.

alleen richting huis kwam ik er achter dat hij wel gewoon door bleef rijden in zijn 2de versnelling als ik de gas en koppelingspedaal los laat.

wat kan dat toch zijn???

ook zei hij dat het probleem, van in de ochtend de versnelling vast bleef zitten en pas naar 10 keer de koppeling intrappen dat de versnelling dan weer los schiet dat dat meschien aan de versnellingsbak olie kon liggen!

denken jullie dat ook? want olie vervangen kost 110 euro

offf licht het heeel erg anders aan.

raceend

Eerder de koppeling die ''kleeft'' meestal ligt dat aan de koppeling zelf, of een erg droge price as.

Willem

Eerder de koppeling die ''kleeft'' meestal ligt dat aan de koppeling zelf, of een erg droge price as.

Willem

We zijn weer een stapje verder! Ze denken nu dat de kopeling cylinder lek is en dat daarom de versnelingsbak vast blijf zitten!! Omdat door te pompen met de kopeling de versnelling vrij komt! Daar kom bij dat er remvloeistof ergens lekt! Moet Vaak bijvullen maar bij de wielen is het droog!!

Maar is het een duurgeintje?? En kan je ook gebruikte onderdelen er op zetten???stel het is de hulpcylinder hoelang Ben je daar mee bezig???

We zijn weer een stapje verder! Ze denken nu dat de kopeling cylinder lek is en dat daarom de versnelingsbak vast blijf zitten!! Omdat door te pompen met de kopeling de versnelling vrij komt! Daar kom bij dat er remvloeistof ergens lekt! Moet Vaak bijvullen maar bij de wielen is het droog!!

Maar is het een duurgeintje?? En kan je ook gebruikte onderdelen er op zetten???stel het is de hulpcylinder hoelang Ben je daar mee bezig???

Terug
Naar boven