• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP wie weet welke koppelingsset??????

raceeend123

Post weinig
Ik heb hem opgezocht op een russiche site waar opel-TIS on line staat. Met het aanzetten van page>>translate>>bing is er net uit te komen

http://www.microsofttranslator.com/...a=http://www.unitcat.ru/opel/4/854/E/8/39/84/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je een Astra G hebt heb je hetzelfde nodig als ik voor mijn Zafira A (mits motor hetzelfde is: 1.8 liter Z18XE F17 handgeschakeld)

Uit mijn hoofd: 205mm diameter, en voor een spline as van 15.7mm (dalen) en 18.7mm (bergen)

Ik heb Valeo set 834040 gekocht

Mijn oude koppelingsplaat bleek na afloop nog best wel aardig (1mm aaan elke kant over. dikte 7.5mm). Drukgroep was mooi afgesleten zonder groeven. Hydraulisch druklager was nog in orde maar had 188000km er op zitten.

Je kunt een bod doen en het in Almlo komen ophalen. (Nieuw kost dit alles circa 300 euro!)

PS kijk uit met demontage van hydrauliek doorvoer! Plastic delen breken snel (Is mij overkomen bij buigen aan metalen leidinkje). Ook zit er een heel klein afdicht rubbertje op de nippel-punt (Was bij mij er af gevallen en zoekgeraakt. Wil ook nog wel eens "aan de verkeerde kant" blijven plakken, waardoor hij na terugplaatsen niet goed afsluit!).

Test of alles goed dicht is voordat je het inbouwd: Druk de veer in, sluit het slangetje af (met je vinger), en laat het handeltje "vacuum zuigen" en kijk of de zuiger stil blijft staan terwijl de veer probeert lucht/remvloeistof te blijven zuigen.

Doe je het niet goed dan heb je exact dubbele tijd nodig, zoals ik :???: De helft voor de eerste keer, en de rest om het nog eens over te doen.

Groeten Rinus

Ik heb hem opgezocht op een russiche site waar opel-TIS on line staat. Met het aanzetten van page>>translate>>bing is er net uit te komen

http://www.microsofttranslator.com/...a=http://www.unitcat.ru/opel/4/854/E/8/39/84/" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je een Astra G hebt heb je hetzelfde nodig als ik voor mijn Zafira A (mits motor hetzelfde is: 1.8 liter Z18XE F17 handgeschakeld)

Uit mijn hoofd: 205mm diameter, en voor een spline as van 15.7mm (dalen) en 18.7mm (bergen)

Ik heb Valeo set 834040 gekocht

Mijn oude koppelingsplaat bleek na afloop nog best wel aardig (1mm aaan elke kant over. dikte 7.5mm). Drukgroep was mooi afgesleten zonder groeven. Hydraulisch druklager was nog in orde maar had 188000km er op zitten.

Je kunt een bod doen en het in Almlo komen ophalen. (Nieuw kost dit alles circa 300 euro!)

PS kijk uit met demontage van hydrauliek doorvoer! Plastic delen breken snel (Is mij overkomen bij buigen aan metalen leidinkje). Ook zit er een heel klein afdicht rubbertje op de nippel-punt (Was bij mij er af gevallen en zoekgeraakt. Wil ook nog wel eens "aan de verkeerde kant" blijven plakken, waardoor hij na terugplaatsen niet goed afsluit!).

Test of alles goed dicht is voordat je het inbouwd: Druk de veer in, sluit het slangetje af (met je vinger), en laat het handeltje "vacuum zuigen" en kijk of de zuiger stil blijft staan terwijl de veer probeert lucht/remvloeistof te blijven zuigen.

Doe je het niet goed dan heb je exact dubbele tijd nodig, zoals ik :???: De helft voor de eerste keer, en de rest om het nog eens over te doen.

Groeten Rinus

nee ik heb een astra g 1.6 16v X16xel!

Maar wel alvast bedankt voor aanbod en tips!

ik ga hem van merk luk halen en de duurste zou me 262 incl btw gaan kosten.

alleen moet ik nog weten welke motornummer!

nee ik heb een astra g 1.6 16v X16xel!

Maar wel alvast bedankt voor aanbod en tips!

ik ga hem van merk luk halen en de duurste zou me 262 incl btw gaan kosten.

alleen moet ik nog weten welke motornummer!

Als je bij mijn link kijkt zie je dat deze set dus precies voor die motor is ;)

de x16xel. staat bovenaan bij autotype. Kan dus niet missen.

En een stuk goedkoper.

Als je bij mijn link kijkt zie je dat deze set dus precies voor die motor is ;)

de x16xel. staat bovenaan bij autotype. Kan dus niet missen.

En een stuk goedkoper.

Oh....en gebruik een ECHT rem-steeksleuteltje.

De rem leiding aansluitingkjes zijn (tegenwoordig) van zacht aluminium, zodat het makkelijk vervormd en goed afsluit. Nadeel is dat je de hex-kant snel beschadigt met een standaard steeksleutel

Een echt remsteeksleuteltje is een dubbel brede ring sleutel met een sleuf, om de leiding door te voeren. Voor standaard remleidingen van 4.75mm heb je sleutel 10/11 nodig en die kosten echt niet veel. Als je de moer naar zijn malle-moer draait kun je een fels set gaan aanschaffen van 50 euro (voor troep) of 150 euro (als hij het echt goed moet doen).

Ook zat er bij mij locktight tussen. Daardoor moet ik bij het losdraaien extra kracht zetten.

In het koppelingshuis heb ik ook maar weer locktight toegepast. Er is bijna niet bij te komen later, dus ik wil geen risico op lostrillen of loswrikken (bij repetitie van hoge leidingdruk)

Oh....en gebruik een ECHT rem-steeksleuteltje.

De rem leiding aansluitingkjes zijn (tegenwoordig) van zacht aluminium, zodat het makkelijk vervormd en goed afsluit. Nadeel is dat je de hex-kant snel beschadigt met een standaard steeksleutel

Een echt remsteeksleuteltje is een dubbel brede ring sleutel met een sleuf, om de leiding door te voeren. Voor standaard remleidingen van 4.75mm heb je sleutel 10/11 nodig en die kosten echt niet veel. Als je de moer naar zijn malle-moer draait kun je een fels set gaan aanschaffen van 50 euro (voor troep) of 150 euro (als hij het echt goed moet doen).

Ook zat er bij mij locktight tussen. Daardoor moet ik bij het losdraaien extra kracht zetten.

In het koppelingshuis heb ik ook maar weer locktight toegepast. Er is bijna niet bij te komen later, dus ik wil geen risico op lostrillen of loswrikken (bij repetitie van hoge leidingdruk)

Chassisnummer: W0L0TGF081xxxxxxxx

Autotype: Astra-G

Modelcode: 0TG08

Uitrustingscode: IXSP

Modeljaar: 2001 A

Kenteken: 12-..-..

Eerste toelating: 15. mei 2001

Verkoopdatum: 09. mei 2001

Dealercode verkoop: NL1140

Motorcode: L91

Transmissiecode: MG4

Motortype: Z16XE (NT4 L91 :Z16XE)