• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

HELP wie weet welke koppelingsset??????

De kans dat het goed is is erg groot! De montage maten zijn heel lang en over veel modellen standaard gehouden.

Mijn originele schijf was Sachs en was na 188000 nog niet "op" (1mm over aan elke kant).

De originele drukcylinder was Valeo (188000 zonder problemen, en nog steeds best wel in orde).

Nu heb ik alles van Valeo gekocht. Dat ligt op 1 op de 3 autos die in Europa rond rijden zeggen ze.

Luk kan best goed zijn, maar op het web kwam ik diverse waarschuwingen tegen om toch echt maar een goed merk te kopen. Vooral wegens het lager van de drukcylinder. Of Luk tot de goede merken hoort weet in niet, maar over Sachs en Valeo twijfel ik niet.

PS: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Knoei geen druppel remvloeistof in de groeven van het lager! Wikkel er tijdens montage even een keukenrol velletje met een touwtje om heen tot alles goed zit.......Remvloeistof is loog en het verandert smeer vet in ouderwetse huishoud zeep! Dan kun je over een jaar weer een nieuwe druklager halen!

De kans dat het goed is is erg groot! De montage maten zijn heel lang en over veel modellen standaard gehouden.

Mijn originele schijf was Sachs en was na 188000 nog niet "op" (1mm over aan elke kant).

De originele drukcylinder was Valeo (188000 zonder problemen, en nog steeds best wel in orde).

Nu heb ik alles van Valeo gekocht. Dat ligt op 1 op de 3 autos die in Europa rond rijden zeggen ze.

Luk kan best goed zijn, maar op het web kwam ik diverse waarschuwingen tegen om toch echt maar een goed merk te kopen. Vooral wegens het lager van de drukcylinder. Of Luk tot de goede merken hoort weet in niet, maar over Sachs en Valeo twijfel ik niet.

PS: !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Knoei geen druppel remvloeistof in de groeven van het lager! Wikkel er tijdens montage even een keukenrol velletje met een touwtje om heen tot alles goed zit.......Remvloeistof is loog en het verandert smeer vet in ouderwetse huishoud zeep! Dan kun je over een jaar weer een nieuwe druklager halen!

maar ik kan alleen tot motornummer 20AX2408 off vanaf motornummer 20AX2409 kiezen???

en 1 van de 2 passen op mij auto zegt luk op vele verkoop sites!!

ook de online web catalog staat het al kom ik daar met zoveel nummertjes niet geheel uit?

http://toc.luk-as.de/toc/nl/3917D68CDA03D3B11423EEE248A6E11F.srv?view=VIndexFramesetJsp" onclick="window.open(this.href);return false;

@ rinus bedankt voor de tips!!

maar van merk luk kan ik bijna geen setjes op het web van vinden?

maar ik kan alleen tot motornummer 20AX2408 off vanaf motornummer 20AX2409 kiezen???

en 1 van de 2 passen op mij auto zegt luk op vele verkoop sites!!

ook de online web catalog staat het al kom ik daar met zoveel nummertjes niet geheel uit?

http://toc.luk-as.de/toc/nl/3917D68CDA03D3B11423EEE248A6E11F.srv?view=VIndexFramesetJsp" onclick="window.open(this.href);return false;

@ rinus bedankt voor de tips!!

maar van merk luk kan ik bijna geen setjes op het web van vinden?

nou echt nergens kan ik de motornummer vinden!!

volgens opel staan ze alleen maar op de motor zelf gedrukt!!!

maar deze is niet meer leesbaar helaas.

heb via een andere garage een ander merk koppelingsset aangeboden voor een mooi prijsje!

alleen merk ken ik niet? MERK: NATIONAL (zie een andere topic van me)

nou echt nergens kan ik de motornummer vinden!!

volgens opel staan ze alleen maar op de motor zelf gedrukt!!!

maar deze is niet meer leesbaar helaas.

heb via een andere garage een ander merk koppelingsset aangeboden voor een mooi prijsje!

alleen merk ken ik niet? MERK: NATIONAL (zie een andere topic van me)

Ja heb eigen erkend reparateurschap van opel!! Dus ook alle techn. info schema's apparatuur e.d. . En ik sleutel zelf graag aan opels en als iemand zegt dat iets niet kan dan noem ik dat een uitdaging!! Ben dus ook in het bezit van Tis2web, epc, cis, security codes enz. enz......, Heb tech 1, tech2, MDI met alle software!!

Misschien wel makkelijk soms. Alleen nogmaals je hebt hier alleen wat aan als je er ook mee kunt omgaan!!

Ja heb eigen erkend reparateurschap van opel!! Dus ook alle techn. info schema's apparatuur e.d. . En ik sleutel zelf graag aan opels en als iemand zegt dat iets niet kan dan noem ik dat een uitdaging!! Ben dus ook in het bezit van Tis2web, epc, cis, security codes enz. enz......, Heb tech 1, tech2, MDI met alle software!!

Misschien wel makkelijk soms. Alleen nogmaals je hebt hier alleen wat aan als je er ook mee kunt omgaan!!

Terug
Naar boven