• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Help zafira 2.2 gaat in noodloop op snelweg!!

Wie kan mij als autonoob een beetje advies geven.

Ik heb een opel zafira 2.2 uit 2006. Als ik de snelweg op ga en een beetje doortrek met toeren geeft de auto een "hik" en gaat hij in de noodloop.

Inmiddels heb ik al diverse onderdelen laten vervangen o.a brandstofdruk regelaar en wervelkleppen maar niets helpt.

tegen een boom zetten en dagwaarde claimen is laatste optie.

Bedankt voor de reactie, Ik heb de auto diverse keren laten uitlezen elke keer een andere foutcode. Dit onderdeel laten vervangen maar direct weer storing en andere foutcode.

De auto gaat ook alleen bij meer toeren in noodloop. Ik krijg het gevoel dat de onderdelen niet echt stuk zijn maar dat de computer slechts een code geeft omdat hij iets moet. ik veronderstel nl stuk is stuk. dan zou de foutmelding constant moeten zijn en dat is ie niet.

Zou eens kijken naar de slang tussen brandstofpomp en het deksel van de brandstoftank... Die was bij mij gescheurd, gaat je Zaffie heel raar van doen... Als t een klein gaatje (nog) is, kan de pomp geen druk meer opbouwen waardoor de motor in noodloop gaat

Verzonden vanaf mijn iPad met behulp van Tapatalk

Bij mij ging het afgelopen zaterdag ook zo, hikte bij meer toeren rijden. Van 120 km/h naar 100, naar 80 naar 60. En op de snelweg.Gaf geen foutcode, maar wel in de toerenteller stond het auto-symbool met steeksleutel erdoor heen. Grote rookpluim erachter, bij minder gas - minder rook. Dacht eerst scheurtje in turbo-slang. Was uiteindelijk de EGR. Nieuwe geplaatst, 200 euro armer, maar rijd weer als 'n zonnetje.

Hoe is het afgelopen/ verholpen. Deze informatie is namelijk ook voor andere mensen erg handig om te weten namelijk. ;)

Terug
Naar boven