• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

help !!??

DennisOprins

Post weinig
Goeienavond!

Ik zit met een probleem mijn auto start heel moeilijk alleen als ik gas bijgeef en start dan start tie en blijft tie even bij de 3000 toeren hangen en zakt langzaam terug stationer heeft tie een heel onregelmatig toerental als ik vanuit stilstaand weg moet rijden moet ik veel gas bijgeven iemand enig idee wat dit kan zijn?? Of iemand die me kan komen helpen? Het mm lampje brand niet mvg groet dennis oprins

Oja en als ik gas geef reageert tie daar pas erg laat op hoop snel iets te horen wand wil hem snel gemaakt hebben wand heb hem echt nodig

Onder de B corsa van m'n meissie zit ook een TA Technics set,zelf vind ik het wel goed.Alleen gaat ie er weer ondervandaan,omdat ze het niet fijn vind rijden.Het setje is nog geen half jaar oud.

Ik heb hier op het forum gelezen dat je een B setje ook onder een A corsa kunt zetten.

Als je intresse hebt hoor ik het wel

Nu kom ik erachter dat die stofzuiger die altijd aanslaat als tie koud is contunu draait ook als tie warm is nu heb ik die even losgekopeld maar dan blijft t nog het hoort tog niet dat die blijft draaien?

de stofzuiger hoort bij de koude start er xtra lucht in het uitlaattraject te doen om de katalysator eerder te doen op warmen zodat deze sneller op temperatuur is om de emissiewaardes te halen

deze wordt door een vacuumklepje aangestuurt?(correct me if im wrong)

Ik heb hem net uitlaten lezen helemaal nix te vinden hij heeft een beetje aan stekkertjes gerommeld en hij rijd weer kwam ik thuis weer hetzelfde liedje ik een beetje aan stekkertjes geromeld en hij rijd weer maar nu denken ze bij de opel garage dat het de egr klep is dat die soms blijft hangen en dat het daar door komt iemand nog andere ideen wat t kan zijn?

je weet welk stekkertje ze aan hebben zitten ´rommellen´ ?

Haal dit stekkertje los en spuit deze eerst eens in met contact spray.

Dat zal ik eens proberen het is dat stekkertje wat helemaal bovenin zit aan de schanierzijde van de moterkap 3 pinnetjes heeft die weet eigenlijk ook niet waar die voor is maar zal hem zo eens inspuiten

Kan je uitleggen welk stekkertje en waar die zich bevind? Misschien dat er meer mensen zijn die je precies kunnen vertellen wat het doet, of wat het momenteel juist niet doet ;)

Op deze foto met het 'groene' klipje?

12112009172.jpg

Heey nee die is het niet dat is tog de tepratuur sensor het is de stekker als je moterkap open is en je staat ervoor links boven het koelvloeistof reservoir

opelforum.jpg

Em, is toch groen klipje (in het dit maal rode cirkeltje) ? of werkt mijn hertogjan bier van gister avond nog :o

Het omcircelde is niet van de temperatuur, deze heeft te maken met vacuüm systeem

Haha ja idd die is het nee is niet je hertog jan ;) hmm kan het dat dan zijn als die niet goed contackt maakt dat ik er die problemen door krijg?

[rquote=1894231&tid=144714&author=DennisOprins]Haha ja idd die is het nee is niet je hertog jan ;) hmm kan het dat dan zijn als die niet goed contackt maakt dat ik er die problemen door krijg?[/rquote]

Het apparaatje waar uit het hoofd 1 stekkertje voor stroom en 2 vacuümslangetjes op zitten regelen een aantal kleppen rondom de motor. Je kan van een vacuüm lek/probleem de raarste storingen krijgen en kan je motor ook in een nood-loop programma gaan draaien (net of die dan op 3 cilinders draait)

Terug
Naar boven