• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

helppppp

bigmike

Post weinig
Ik heb ALWEER een probleem :cry:

Ik hoop echt dat 1 van jullie hierbij kan helpen,anders denk ik er echt over na om me calibra weg te doen :cry:

ik wou net opzoek gaan naar de stekkers van me stoelverwarming,ik had alles los gehaald me stoel alles om goed te kunnen zoeken.

haal ik me vloerbekleding weg aan de bijrijderskantkom ik er achter dat de gehele vloer zeik en dan ook echt zeiknat is.

en de bestuurders kan was ook nat alleen stukke minder.

ik kan nergens zover ik kan zien natuurlijk een lek ontdekkenwel een roestplek net onder me dashboard zeg maar.

meer kan ik niet ontdekken.

wat kan er lek zijn???

ik hoop echt dat 1 van jullie het weet

heb je de isolatiematten er ook al uitgehad? heb het zelf ook wel eens gehad dat je het vanaf de onderkant niet zag door het tectyl.

je hebt mail ;)

heb je de isolatiematten er ook al uitgehad? heb het zelf ook wel eens gehad dat je het vanaf de onderkant niet zag door het tectyl.

je hebt mail ;)

ff je afvoer van je parafaan controleren of deze niet verstop zit.

deze zit onder de motorkap tegen het brandschot aan in het midden

ff je afvoer van je parafaan controleren of deze niet verstop zit.

deze zit onder de motorkap tegen het brandschot aan in het midden

Dit heb ik zelf ook een keer meegemaakt.

wanneer je alle bekleding weg haald zitten er op de bodem van je auto een aantal rubberen doppen!.

Dezen waren bij bij poreus en kwam gewoon langsaam spatwater naar binnen.

Er zitten er een aantal bij de bestuurderskant en bijrijderskant bij het voetgedeelte.

Maar ze zitten ook net achter de stoelen!

Dit heb ik zelf ook een keer meegemaakt.

wanneer je alle bekleding weg haald zitten er op de bodem van je auto een aantal rubberen doppen!.

Dezen waren bij bij poreus en kwam gewoon langsaam spatwater naar binnen.

Er zitten er een aantal bij de bestuurderskant en bijrijderskant bij het voetgedeelte.

Maar ze zitten ook net achter de stoelen!

Je moet in de zomer soort van je auto laten drogen.

Ik denk dat die rubberen doppen beetje gaar/op zijn.

Heb het bij me v6 ook:P Maja met dit weer heeft het geen nut om ze te vernieuwe

Je moet in de zomer soort van je auto laten drogen.

Heb het bij me v6 ook:P Maja met dit weer heeft het geen nut om ze te vernieuwe

[rquote=1837445&tid=140131&author=Maurice89]Je moet in de zomer soort van je auto laten drogen.

Heb het bij me v6 ook:P Maja met dit weer heeft het geen nut om ze te vernieuwe[/rquote]

Ok maar wat kan ik hier aan doen dan?

en wat bedoel je precies met je auto laten drogen:D

[rquote=1837445&tid=140131&author=Maurice89]Je moet in de zomer soort van je auto laten drogen.

Heb het bij me v6 ook:P Maja met dit weer heeft het geen nut om ze te vernieuwe[/rquote]

Ok maar wat kan ik hier aan doen dan?

en wat bedoel je precies met je auto laten drogen:D

Drogen, in de letterlijke zin van het woord.

Opdrogen. Hij is nu nat, dus moet hij drogen.

Zodra hij droog is, druk je er nieuwe doppen in.

hebben veel calibra's inderdaad... vloerdoppen en verstopte parafaan plaat zijn vaak de oorzaken.... je kan voor nu oude kranten ertussen stoppen en met paar dagen weer nieuwe zo kun je het vocht alvast een beetje de baas.

verder goed warmstoken en laten luchten.. raam open

Drogen, in de letterlijke zin van het woord.

Opdrogen. Hij is nu nat, dus moet hij drogen.

Zodra hij droog is, druk je er nieuwe doppen in.

Nou vandaag nog is ff beter gekeken

Ik denk dat het idd de rubbere doppen zijn.

ze zien er niet echt kapot of zo uit,maar hier lag wel het meeste water en de doppen waren ook behoorlijk nat!

ik heb het afvoertje na gekeken (parafaan)die liep gewoon door,zat ook niet verstopt of zo

wel ben ik erachtergekomen dat er een soort van zelf klevende platen op me vloer zitten.

Deze zaten namelijk ook over me rubbere doppen heen.

horen deze platen daar of is het weer zo'n doe het zelf oplossing geweest.

en kunnen deze platen eraf?want die blijven namelijk nat

hebben veel calibra's inderdaad... vloerdoppen en verstopte parafaan plaat zijn vaak de oorzaken.... je kan voor nu oude kranten ertussen stoppen en met paar dagen weer nieuwe zo kun je het vocht alvast een beetje de baas.

verder goed warmstoken en laten luchten.. raam open

dat zijn bitume matten die horen daar....

als je je moterkap opendoet zie je in het midden tegen het schutbord aan een slurfje naar beneden lopen.

zorg ook voor dat deze goed ontstopt is.

wat je eventueel zou kunnen doen is vloerbedekking eruithalen en in de auto zitten, iemand met tuinslang de auto laten natsproeien op gerichte plekken.. zodoende zou je eventueel lekage kunnen opzoeken.

Nou vandaag nog is ff beter gekeken

Ik denk dat het idd de rubbere doppen zijn.

ze zien er niet echt kapot of zo uit,maar hier lag wel het meeste water en de doppen waren ook behoorlijk nat!

ik heb het afvoertje na gekeken (parafaan)die liep gewoon door,zat ook niet verstopt of zo

wel ben ik erachtergekomen dat er een soort van zelf klevende platen op me vloer zitten.

Deze zaten namelijk ook over me rubbere doppen heen.

horen deze platen daar of is het weer zo'n doe het zelf oplossing geweest.

en kunnen deze platen eraf?want die blijven namelijk nat

[rquote=1838138&tid=140131&author=opelkadetje]dat zijn bitume matten die horen daar....

als je je moterkap opendoet zie je in het midden tegen het schutbord aan een slurfje naar beneden lopen.

wat je eventueel zou kunnen doen is vloerbedekking eruithalen en in de auto zitten, iemand met tuinslang de auto laten natsproeien op gerichte plekken.. zodoende zou je eventueel lekage kunnen opzoeken.[/rquote]

hey

alles is er al uit,me gehele bekleding en zo heb ik er gister uitgehaald.

me paraaf is schoon,dit heb ik ook getest(water overheen gegooit)

maar die platen/matten horen daar dus?

want die dingen zijn echt zeiknat en rotte deels af

en ze zitten over die rubbere doppen heen,dus er moet een deel van af om die doppen te vervangen

dat zijn bitume matten die horen daar....

wat je eventueel zou kunnen doen is vloerbedekking eruithalen en in de auto zitten, iemand met tuinslang de auto laten natsproeien op gerichte plekken.. zodoende zou je eventueel lekage kunnen opzoeken.

Terug
Naar boven