• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

helppppp

ja het is bescherming maar als je ze weghaalt is ook goed.

lekker laten zoals het is..

onder die matten gaat het vaak roesten en rot compleet door...

dus lekker kaal laten en goed kijken en schoonhouden

ok thanks voor de tip..

ik ga morgen alles goed schoonmaken en kijken we verder

weet er iemand btw waar je die rubbere doppen kan halen?

grts mike

[rquote=1838138&tid=140131&author=opelkadetje]dat zijn bitume matten die horen daar....

als je je moterkap opendoet zie je in het midden tegen het schutbord aan een slurfje naar beneden lopen.

zorg ook voor dat deze goed ontstopt is.

wat je eventueel zou kunnen doen is vloerbedekking eruithalen en in de auto zitten, iemand met tuinslang de auto laten natsproeien op gerichte plekken.. zodoende zou je eventueel lekage kunnen opzoeken.[/rquote]

hey

alles is er al uit,me gehele bekleding en zo heb ik er gister uitgehaald.

me paraaf is schoon,dit heb ik ook getest(water overheen gegooit)

maar die platen/matten horen daar dus?

want die dingen zijn echt zeiknat en rotte deels af

en ze zitten over die rubbere doppen heen,dus er moet een deel van af om die doppen te vervangen

vraag de opel dealer eens.. en anders gewoon afdichten heb ik toen gedaan met hars en polyester matjes... zodoende komt het water ook niet meer binnen;) en dan als het hard was aan de onderkant goed schoonmaken in die ronde naad en dan dichtkitten:D

ja het is bescherming maar als je ze weghaalt is ook goed.

lekker laten zoals het is..

onder die matten gaat het vaak roesten en rot compleet door...

dus lekker kaal laten en goed kijken en schoonhouden

ok thanks voor de tip..

ik ga morgen alles goed schoonmaken en kijken we verder

weet er iemand btw waar je die rubbere doppen kan halen?

grts mike

Hierbij de foto

Uploaded with ImageShack.us

dit zijn dus die platen die nat blijven.

en dit is de roestplek onder me dashboard,kan deze nog gered worden?

door middel van dr uitslijpen en nieuw plaatje dr in lassen,maar kan dit met het motorblok erin,ivm brand of zo

wat denken jullie ?is dit allemaal nog te doen?

vraag de opel dealer eens.. en anders gewoon afdichten heb ik toen gedaan met hars en polyester matjes... zodoende komt het water ook niet meer binnen;) en dan als het hard was aan de onderkant goed schoonmaken in die ronde naad en dan dichtkitten:D

dat is nog wel zelf te doen hoor... even kijken waar ie precies zit... en hoever ie door is.. als ie door is gewoon nieuw stukje erin, als ie niet door is dan mooi kaal maken en insmeren met menie.

je kan die zwarte bitume matjes ook wegsteken met klein plamuurmes/schroevendraaier en een fohn of verfbrander.

als je ze verhit worden ze flexibel namelijk.

wat betreft je dopjes.. als je dan toch wilt lassen zou ik die gelijk dichtlassen en goed insmeren met menie

Hierbij de foto

Uploaded with ImageShack.us

dit zijn dus die platen die nat blijven.

en dit is de roestplek onder me dashboard,kan deze nog gered worden?

door middel van dr uitslijpen en nieuw plaatje dr in lassen,maar kan dit met het motorblok erin,ivm brand of zo

wat denken jullie ?is dit allemaal nog te doen?

ok dus dit is nog te doen,en die plek onder me dash?kan die er gewoon uitgeslepen worden?want het motorblok zit er achter...

dat is nog wel zelf te doen hoor... even kijken waar ie precies zit... en hoever ie door is.. als ie door is gewoon nieuw stukje erin, als ie niet door is dan mooi kaal maken en insmeren met menie.

je kan die zwarte bitume matjes ook wegsteken met klein plamuurmes/schroevendraaier en een fohn of verfbrander.

als je ze verhit worden ze flexibel namelijk.

wat betreft je dopjes.. als je dan toch wilt lassen zou ik die gelijk dichtlassen en goed insmeren met menie

het blok hangt niet vast op die plek toch?

je moet even kijken waar je draagarm bevestiging zit.. daarom moet je eerst kijken of de plek doorgerot is of dat het alleen het oppervlak is.

als hij doorgerot is en je draagarm bevestiging zit erop vast dan moet/kun je bijvoorbeeld gaatjes boren in dat stukje plaat en die dan weer erin lassen en die gaatjes dichtlassen zodat je draagarmophanging ook weer vast zit.

je kan het beste (weet niet of je een brug hebt) of krik) onder de auto even kijken waar die plek uitkomt als ie doorgerot is.

dan kun je gelijk beslissen of je een plaatje moet lassen of alleen kaalmaken en behandelen met bijvoorbeeld menie

hoe ziet je andere kant eruit bij de pendalen?

ok dus dit is nog te doen,en die plek onder me dash?kan die er gewoon uitgeslepen worden?want het motorblok zit er achter...

waar de calibra's ook wel willen rotten is de kokerbalken, achterschermen en als je je achterlichten eruithaalt... daar moet je ook maar even kijken, daar blijft namelijk ook altijd wat water staan;)

het blok hangt niet vast op die plek toch?

je moet even kijken waar je draagarm bevestiging zit.. daarom moet je eerst kijken of de plek doorgerot is of dat het alleen het oppervlak is.

als hij doorgerot is en je draagarm bevestiging zit erop vast dan moet/kun je bijvoorbeeld gaatjes boren in dat stukje plaat en die dan weer erin lassen en die gaatjes dichtlassen zodat je draagarmophanging ook weer vast zit.

je kan het beste (weet niet of je een brug hebt) of krik) onder de auto even kijken waar die plek uitkomt als ie doorgerot is.

dan kun je gelijk beslissen of je een plaatje moet lassen of alleen kaalmaken en behandelen met bijvoorbeeld menie

hoe ziet je andere kant eruit bij de pendalen?

De echte rotteplek zit tussen me blok en net onder me dashboard,dus vandaar dat ik het vroeg

ivm brandgevaar en zo

maar ja we zien het wel allemaal

ik heb nu heel wat anders aan me hoofd:o

me vriendin gaat bevallen,dus ga direct nar het zoekenhuis toe:D:D:D:D

ik lees de berichten zodra ik terug ben

alvast bedankt

waar de calibra's ook wel willen rotten is de kokerbalken, achterschermen en als je je achterlichten eruithaalt... daar moet je ook maar even kijken, daar blijft namelijk ook altijd wat water staan;)

De echte rotteplek zit tussen me blok en net onder me dashboard,dus vandaar dat ik het vroeg

ivm brandgevaar en zo

maar ja we zien het wel allemaal

ik heb nu heel wat anders aan me hoofd:o

me vriendin gaat bevallen,dus ga direct nar het zoekenhuis toe:D:D:D:D

ik lees de berichten zodra ik terug ben

alvast bedankt

Terug
Naar boven