• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Helup? Of word ik in de zeik genomen..?

Tonyehrd

Post weinig
Mensen! Opel fanaten! Astra friekies :D,

Luister, ik heb een serrieus probleem, ik wil m'n babe een beetje omknappen en die dingen.

Maar vandaag dacht ik laat ik het blok eens schoonmaken ( ik heb een lekke kleppendeksel Pakking)

Maar nu zei iemand dat ik een lekke koppaking heb (en gaf mij het advies om te kijken of er een mayo kleur aan m'n olie dop was te zien maar bij m'n doppen is het geen mayo kleur enz (zie foto's)

Olie niveau:

1404161323_5_A-ZH.jpeg

(is aan de hoge kant dat weet ik (auto staat scheef))

Olie Dop:

1404161230_5_06Pn.jpeg

geen vieze kleuren te zien...

koel water (staat nog hoog 1 keer bijegevuld en vervangen)

1404161497_5_93DD.jpeg

Het is nog water water (geen drap) bijdoway m'n olie is echt olie en niet dik of te dun.

1404161567_5_8tYG.jpeg

Lekke kleppendeksel pakking (naja zweet)

Ik weet niet wat dit is maar het zit onder m'n bougies:

1404161736_5_2uaL.jpeg

Ook schoon gemaakt (zat heel veel troep op)

Onderkant van m'n motor..? Help?

1404161805_5_YAmS.jpeg

(lekt niet op de grond!)

Hopelijk helpen jullie mij snel..

Heb ik een lekke koppaking & of andere grapjes?? Zoja wat gaat het mij kosten? Zo nee!? Bedankt :P

Tony,

Die olie raak ik niet van in paniek. Maar dan, ik ben een newby, dus zoek een 2nd opinion

Wat wel duidelijk is is dat dat water erg vuil is, en dat een lekke pakking dat wel eens kan hebben veroorzaakt.

Deze amateur zou gewoon het water eens helemaal vervangen, en na een paar dagen nog eens kijken.

Professionals kijken of er gasbellen met het water meestromen (open tank, stationair, lekker warm op 90C), en ook houden ze een gas analyse appraatje op de waterdop om te zien wat voor gassen er mee komen.

Ik zou me terecht een beetje ongerust voelen.

Ik weet dat er "lekdichters" in de handel zijn, maar heb daarmee geen ervaring.

Tot zover dus een begin....wacht maar op meer reacties

Groeten Rinus

Die olie raak ik niet van in paniek. Maar dan, ik ben een newby, dus zoek een 2nd opinion

Wat wel duidelijk is is dat dat water erg vuil is, en dat een lekke pakking dat wel eens kan hebben veroorzaakt.

Deze amateur zou gewoon het water eens helemaal vervangen, en na een paar dagen nog eens kijken.

Professionals kijken of er gasbellen met het water meestromen (open tank, stationair, lekker warm op 90C), en ook houden ze een gas analyse appraatje op de waterdop om te zien wat voor gassen er mee komen.

Ik zou me terecht een beetje ongerust voelen.

Ik weet dat er "lekdichters" in de handel zijn, maar heb daarmee geen ervaring.

Tot zover dus een begin....wacht maar op meer reacties

Groeten Rinus

Hey,

Het water is niet vies, hij is net zo blauw, als toen ik hem er in deed :P (kleurstof was blauw)

Groetjes,

Tony.

Hey,

Het water is niet vies, hij is net zo blauw, als toen ik hem er in deed :P (kleurstof was blauw)

Groetjes,

Tony.

Bedankt.

Probleem is opgelost samen met pa gekeken, en het is gewoon zweet en vieze troeP.

Geen bubbeltjes in koelvloeistof en m'n olie is dik en zit geen water in.

Groetjes

Bedankt.

Probleem is opgelost samen met pa gekeken, en het is gewoon zweet en vieze troeP.

Geen bubbeltjes in koelvloeistof en m'n olie is dik en zit geen water in.

Groetjes

Mooi, dat dacht ik zelf ookal..

Beetje bijhouden en schoonmaken (binnenkort kleppendeksel pakking vernieuwen.)

Carter pakking, jammer dan:P

Groetjes.

Mooi, dat dacht ik zelf ookal..

Beetje bijhouden en schoonmaken (binnenkort kleppendeksel pakking vernieuwen.)

Carter pakking, jammer dan:P

Groetjes.

ik zou bij de volgende keer olie verversen de carterpan er af halen

inwendig schoonmaken en nieuwe pakking er tussen

hiervoor moet je de uitlaat los maken op het spruitstuk (2 bouten met veren er tussen)

anders krijg je de pan er niet vantussen

en nieuw kleppendekselpakking natuurlijk :D

Mvg Mario

ik zou bij de volgende keer olie verversen de carterpan er af halen

inwendig schoonmaken en nieuwe pakking er tussen

hiervoor moet je de uitlaat los maken op het spruitstuk (2 bouten met veren er tussen)

anders krijg je de pan er niet vantussen

en nieuw kleppendekselpakking natuurlijk :D

Mvg Mario

Carterpan er afhalen? Is dat veel werk?

Uitlaat en shit, maakt mij echt niet uit (moet toch m'n hitteschild vervangen die is gescheurd en trilt zelfs ik word er trillend gek van)

En hoeveel denken jullie dat ik kwijt ben? Kleppendeksel pakking bij de dealer is 10 euro.

Groetjes,

Tony.

Carterpan er afhalen? Is dat veel werk?

Uitlaat en shit, maakt mij echt niet uit (moet toch m'n hitteschild vervangen die is gescheurd en trilt zelfs ik word er trillend gek van)

En hoeveel denken jullie dat ik kwijt ben? Kleppendeksel pakking bij de dealer is 10 euro.

Groetjes,

Tony.

zoals gezegd uitlaat loshalen bij de flens (niet van het blok), kan je hem zo laten hangen in de rubbers

stuk of 12 boutjes uit de pan draaien en kun je em er zo af pakken

deze pakking kost misschien 12 eu

edit zou gelijk nieuwe olie en filter plaatsen als je toch bezig bent ;)

zoals gezegd uitlaat loshalen bij de flens (niet van het blok), kan je hem zo laten hangen in de rubbers

stuk of 12 boutjes uit de pan draaien en kun je em er zo af pakken

deze pakking kost misschien 12 eu

edit zou gelijk nieuwe olie en filter plaatsen als je toch bezig bent ;)

Hey Tony,

Ik zie Eigenlijk niks verontrustends hoor.

Je kleppendekselpaaking en oliecarter pakking kan je vervangen. Dat scheelt al een hoop

Als je koelwater in je olie hebt: Steek eens die peilstok in een vlammetje van een aansteker.

Als er niks gebeurt heb je ALLEEN olie. Gata het sissen/knetteren dan heb je water bij je olie.

Dan heb je WEL een serieus probleem.

Die sludge ontstaat vaak in de winter omdat het gewoon kouder is waardoor er condensatie in de olie komt.

Dat slaat dan wit uit.

Kijk eens in je koelvloeistof tankje: Zie je oliekringen ? (van die regenboogkleuren) dan zit er olie in je water.

Zie je alleen je schoon koelwater, dan is het allemaal in orde.

Rik ;)

Hey Tony,

Ik zie Eigenlijk niks verontrustends hoor.

Je kleppendekselpaaking en oliecarter pakking kan je vervangen. Dat scheelt al een hoop

Als je koelwater in je olie hebt: Steek eens die peilstok in een vlammetje van een aansteker.

Als er niks gebeurt heb je ALLEEN olie. Gata het sissen/knetteren dan heb je water bij je olie.

Dan heb je WEL een serieus probleem.

Die sludge ontstaat vaak in de winter omdat het gewoon kouder is waardoor er condensatie in de olie komt.

Dat slaat dan wit uit.

Kijk eens in je koelvloeistof tankje: Zie je oliekringen ? (van die regenboogkleuren) dan zit er olie in je water.

Zie je alleen je schoon koelwater, dan is het allemaal in orde.

Rik ;)

Wat je ziet bij lekke koppakking is dat er aan het puntje van je peilstok echt een klein wit/geel kloddertje zit.

net mayo :) En dat er vettigheid in je koelvloeitstof ronddrijft. Wordt het ook een beetje bruinig van.

Maar daar heb jij geen last van zo te zien!

Hij zweet wat.. Zo ziet de onderkant van mijn c14nz er ook uit.. Geen probleem.

je zou inderdaad even je carterpakking kunnen vervangen. zoals trashmetal al zegt is dat een makkelijk werkje. Als je hem maar weer gelijkmatig vastmaakt en niet te strak! Anders gaat ie meteen weer lekken..

Ik heb laatst mijn kleppendeksel pakking vervangen en nu ziet het blok er een stuk frisser uit bovenop. scheelt een hoop en pakkingen kosten geen drol.

Terug
Naar boven