• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Helup? Of word ik in de zeik genomen..?

Wat je ziet bij lekke koppakking is dat er aan het puntje van je peilstok echt een klein wit/geel kloddertje zit.

net mayo :) En dat er vettigheid in je koelvloeitstof ronddrijft. Wordt het ook een beetje bruinig van.

Maar daar heb jij geen last van zo te zien!

Hij zweet wat.. Zo ziet de onderkant van mijn c14nz er ook uit.. Geen probleem.

je zou inderdaad even je carterpakking kunnen vervangen. zoals trashmetal al zegt is dat een makkelijk werkje. Als je hem maar weer gelijkmatig vastmaakt en niet te strak! Anders gaat ie meteen weer lekken..

Ik heb laatst mijn kleppendeksel pakking vervangen en nu ziet het blok er een stuk frisser uit bovenop. scheelt een hoop en pakkingen kosten geen drol.

1404161736_5_2uaL.jpeg

dat is de plek waar je koppoakking tussen zit, ziet er best schoon uit, zal ik morgen even een foto van mijne maken? van precies dat zelfde plekje?

dan zie je gelijk hoe het er bij een lekke koppaking uit ziet, mijne is namelijk wel lek.

en iedereen praat er over als of het een groot drama is, ik heb de auto helaas zonder dat ik het zag zo gekocht, heb hem vanaf april.

en hij rijd er net zo goed om.

tuurlijk laat ik hem wel maken, word eerder erger dan beter :P

maar zoals ik jouwe zie is er niks mis mee, zoals al gezegt is, ff nieuwe kleppendeksel pakking er tussen, carterpan pakking, nieuw olie filtertje er op..

dan inspuiten met dasty (kost 2 euro bij de wibra) ff in laten werken en dan met de hoge druk spuit af spuiten, dan ken jij je blokje niet weer ;)

1404161736_5_2uaL.jpeg

dat is de plek waar je koppoakking tussen zit, ziet er best schoon uit, zal ik morgen even een foto van mijne maken? van precies dat zelfde plekje?

dan zie je gelijk hoe het er bij een lekke koppaking uit ziet, mijne is namelijk wel lek.

en iedereen praat er over als of het een groot drama is, ik heb de auto helaas zonder dat ik het zag zo gekocht, heb hem vanaf april.

maar zoals ik jouwe zie is er niks mis mee, zoals al gezegt is, ff nieuwe kleppendeksel pakking er tussen, carterpan pakking, nieuw olie filtertje er op..

dan inspuiten met dasty (kost 2 euro bij de wibra) ff in laten werken en dan met de hoge druk spuit af spuiten, dan ken jij je blokje niet weer ;)

@soepkiepe wrote:
1404161736_5_2uaL.jpeg

dan inspuiten met dasty (kost 2 euro bij de wibra) ff in laten werken en dan met de hoge druk spuit af spuiten, dan ken jij je blokje niet weer ;) -offtopic koppakkingrevisie kost 600 Euro -offtopic

Rik ;)

@soepkiepe wrote:
1404161736_5_2uaL.jpeg

dan inspuiten met dasty (kost 2 euro bij de wibra) ff in laten werken en dan met de hoge druk spuit af spuiten, dan ken jij je blokje niet weer ;) -offtopic koppakkingrevisie kost 600 Euro -offtopic

Rik ;)

Koppakking revisie kostte mij op de c14nz, 1 pakking a 17 euro en een paar uur schroeven. :D

mijn kop was sowieso niet krom omdat ie niet warm was gelopen maar gewoon doorgegaan was. Ook verdween de koelvloeistof nog vrij langzaam en werd goed bijgehouden. Dus hoefde niet te vlakken.

Ik heb geen nieuwe bouten gebruikt omdat het blok toch al geen compressie of pks heeft. En de riem en waterpomp waren nog niet zo lang geleden vervangen.

Dus verder alleen de thermostaat erbij vervangen. Ook wel 7 euro.

Ja en natuurlijk de olie en koelvloeistof.. ook 25 euro bij elkaar met filter.

Het werk zelf is echt heeeeeeeel makkelijk aan deze blokken.

;)

Koppakking revisie kostte mij op de c14nz, 1 pakking a 17 euro en een paar uur schroeven. :D

mijn kop was sowieso niet krom omdat ie niet warm was gelopen maar gewoon doorgegaan was. Ook verdween de koelvloeistof nog vrij langzaam en werd goed bijgehouden. Dus hoefde niet te vlakken.

Ik heb geen nieuwe bouten gebruikt omdat het blok toch al geen compressie of pks heeft. En de riem en waterpomp waren nog niet zo lang geleden vervangen.

Dus verder alleen de thermostaat erbij vervangen. Ook wel 7 euro.

Ja en natuurlijk de olie en koelvloeistof.. ook 25 euro bij elkaar met filter.

Het werk zelf is echt heeeeeeeel makkelijk aan deze blokken.

;)

Oh ja trouwens. Rik heeft helemaal gelijk. Iedereen maakt groot drama maar de mijne liep er ook net zo goed mee.

Alleen verdween er wel steeds langzaam koelvloeistof. En die mengt zich met de olie.

Dus op de lange termijn verandert je olie in water :) En dat vindt motortje niet zo leuk :D

Maar als je wat vaker olie vervangt is dat ook weer niet zo erg..

Het is wat meer opletten maar het kan. Tot het niet meer kan. en dan is het wel drama :P

Maar ik begrijp de drama wel.. Want als ie een lekke koppakking heeft gekregen door flink overhitten. Dan is het wel snel einde verhaal. Maar ik heb wel gehoord dat al deze blokjes last hebben dat de pakking gewoon kapot gaat. En dan gaat ie olie met koelvloeistof mixen door de kanalen.

Oh ja trouwens. Rik heeft helemaal gelijk. Iedereen maakt groot drama maar de mijne liep er ook net zo goed mee.

Alleen verdween er wel steeds langzaam koelvloeistof. En die mengt zich met de olie.

Dus op de lange termijn verandert je olie in water :) En dat vindt motortje niet zo leuk :D

Maar als je wat vaker olie vervangt is dat ook weer niet zo erg..

Het is wat meer opletten maar het kan. Tot het niet meer kan. en dan is het wel drama :P

Maar ik begrijp de drama wel.. Want als ie een lekke koppakking heeft gekregen door flink overhitten. Dan is het wel snel einde verhaal. Maar ik heb wel gehoord dat al deze blokjes last hebben dat de pakking gewoon kapot gaat. En dan gaat ie olie met koelvloeistof mixen door de kanalen.

het kost mij eigenlijk alleen de onderdelen.

voor het maken hoeft ie niks omdat het familie is, maar hij krijgt vaak wel een kist bier of zo, als ik eens kijk wat het mij scheelt met de garage;)

k geloof dat ik totaal iets over de 200 klaar ben.

maar dan ook complete pakkingset en niet alleen de koppaking.

komt allemaal wel weer goed, maar ja heb nog steeds geen geldboom :P eerst de koppelingsplaten maar eens even, duurt ook niet lang meer dat die er uit liggen :P

back ontopicc oke? gaat niet over mijn koppaking verder hoor haha, ik weet wel dat mijne lek is :P

maar van de topicstarter weet ik vrijwel zeker dat ie niet lek is

tsja kanaalschep.. drama is groot woord :P

als ie echt kapot is stopt ie wel met lopen :P

mijne gebruikt van zovel kvs als olie maar heel weinig, toch zie ik op de foto die ik net geknipt had bij mijne wel steeds olie liggen.

dus als ik een lange afstand ga rijden word dat ook zeker wel gecontroleerd.. vinnetje slaat nog netjes aan dus thermostaat zit ook nog wel er in :P

het kost mij eigenlijk alleen de onderdelen.

voor het maken hoeft ie niks omdat het familie is, maar hij krijgt vaak wel een kist bier of zo, als ik eens kijk wat het mij scheelt met de garage;)

k geloof dat ik totaal iets over de 200 klaar ben.

maar dan ook complete pakkingset en niet alleen de koppaking.

komt allemaal wel weer goed, maar ja heb nog steeds geen geldboom :P eerst de koppelingsplaten maar eens even, duurt ook niet lang meer dat die er uit liggen :P

back ontopicc oke? gaat niet over mijn koppaking verder hoor haha, ik weet wel dat mijne lek is :P

maar van de topicstarter weet ik vrijwel zeker dat ie niet lek is

tsja kanaalschep.. drama is groot woord :P

als ie echt kapot is stopt ie wel met lopen :P

mijne gebruikt van zovel kvs als olie maar heel weinig, toch zie ik op de foto die ik net geknipt had bij mijne wel steeds olie liggen.

dus als ik een lange afstand ga rijden word dat ook zeker wel gecontroleerd.. vinnetje slaat nog netjes aan dus thermostaat zit ook nog wel er in :P

ah jij was het! rik had je alleen gequote.. :)

Olie lekte die bij mij ook.. Niet echt gek als je bedenkt dat het waarschijnlijk voor 60% uit water bestaat ;)

bouten, olie, kvs, waterpomp, thermostaat, koppakking en kleppendekselpakking en inlaatpakking als je toch bezig bent, oliefilter, riem en je bent weer helemaal klaar.

Kan allemaal voor rond de 100 euro. Hangt er maar van af waar je het koopt.

Maar inderdaad on topic. al was het topic eigenlijk wel al helemaal klaar..

:D :jerry :jerry :jerry

ah jij was het! rik had je alleen gequote.. :)

Olie lekte die bij mij ook.. Niet echt gek als je bedenkt dat het waarschijnlijk voor 60% uit water bestaat ;)

bouten, olie, kvs, waterpomp, thermostaat, koppakking en kleppendekselpakking en inlaatpakking als je toch bezig bent, oliefilter, riem en je bent weer helemaal klaar.

Kan allemaal voor rond de 100 euro. Hangt er maar van af waar je het koopt.

Maar inderdaad on topic. al was het topic eigenlijk wel al helemaal klaar..

:D :jerry :jerry :jerry

d riem zit er net een maand op :P

oliefilter heb ik een halfjaar terug gedaan, dus ook de olie, maar ja, zo ding koste volgens mij nog geen 10 euro dus mag er wel bij haha

d riem zit er net een maand op :P

oliefilter heb ik een halfjaar terug gedaan, dus ook de olie, maar ja, zo ding koste volgens mij nog geen 10 euro dus mag er wel bij haha

Bedankt jongens!

Ik laat het zo tot ik wat gespaard heb, door de crisis geen werk meer.

Word het te erg dan staat hij mij voorlopig best :)

Btw geen kringen in wvs, en geen geknetter bij olie stok.

Groetjes

Tony

Bedankt jongens!

Groetjes

Tony

@Tonyehrd wrote:Bedankt jongens!

Groetjes

Tony

Success toegewenst bij het vinden van ander werk, das nooit leuk........

Rik ;)

@Tonyehrd wrote:Bedankt jongens!

Groetjes

Tony

Success toegewenst bij het vinden van ander werk, das nooit leuk........

Rik ;)

Terug
Naar boven