• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Hemel Corsa A:( Kan dicht!!

Nova_C20xe

Post weleens wat
Iemand nog tips om de hemel van een Corsa A eruit te krijgen zonder beschadigingen? In mijn A heeft de vorige eigenaar zelf een kleedje geplakt (met dubbelzijdig plakband) dat irriteert mij heel erg nu wil ik van de sloop een hemel halen en die ook weer monteren zonder beschadigingen enz..

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat voormekaar krijg? Ik ben nog niet echt aandachtig bezig geweest met de hemel.

Bedankt alvast..:thumbup

origineel gepost door Steven_stepje

Voorraam demonteren

rubbers langs deuren en achterklep eruit

zijraampjes eruit

en dan heeeeeel voorzichtig pulken aan de hemel.

Suc6

Klopt, ik zou niet weten hoe het beter gaat lukken.

De stalen stangen kun je er uit krijgen door ze 1 kant op te drukken, of door het 180 graden draaien en dan naar beneden buigen.

dit word echt een klusje waar je een hele dag mee bezig bent en op het einde van de dag ruk je alles eruit scheur je het in 100 stukken en gooi je alles in de lucht

gewoon uit frustratie omdat het niet lukt:jerry

ff serieus ik denk dat dat nooit zo mooi word als oem

heb zelf ook wel eens een hemeltje gedemonteerd maar die gaan altijd stuk al doe je nog zo voorzichtig

ik wens je wel veel succes en als het gelukt is doe ook maar een fotootje dan

het is gewoon een TERINGwerkje, ik doe t nooit meer. halfverwege had ik iets van; krijg de tyfes maar, ik ga maximaal leeggestript rijden en heb alles in de kliko gegooit.

Ik heb em er net vandaag ook geprobeerd uit te halen...

De frustratie begon al bij handgrepen die zich met geen mogelijkheid gewonnen gaven...

Daarna inderdaad het gepulk, en ik had zeg maar ook de Mayhem methode... :jerry

handgrepen is de simpelste, ff die puntjes eruit tikken, die dan in je dorpel vallen en je ze nooit meer terugvind

Hmm dus het is niet effe snel hemeltje erop :( Pff echt zo irri he :thumbdown Ik zie het wel :P Foto's maak ik zeker als ik het netjes klaar heb:king

het is wel tedoen

gewoon goed de tijd er voor nemen,en alle oude lijm resten goed weg halen.

als je de nieuwe erin gaat zetten,zorg dat je handen schoon zijn,hoef je niet nog eens alle zwarte vingers er af tehalen:P

en anders hemel er uit en de dakplaat aan de binnen zijde spuiten

Terug
Naar boven