• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

Volgende week eerst WK Duitsland, voor zowel Hellendoorn als St. Vith hebben we ons al aangemeld.

Dan zien we wel weer.

Zo, de "vakantie" zit erop, maar voorlopig toch nog weinig tijd voor de Kadett gehad en dat gaat deze maand ook niet gebeuren.

We zijn er hard afgegaan op de 4e proef bij de WK, dus veel schade aan de manta en dat moet eerst klaar. Deze maand nog 1-2 rally's, daarna heb ik weer tijd.

Voorlopig zijn wel de deuren, e.d. weer terug en was er even tijd om de auto even naar buiten te trekken om zo een iets betere indruk te krijgen.

wittekadett1.jpg

wittekadett2.jpg

De kapjes op de motorkap moeten nog komen, maar ook dat komt wel goed, voordat die gemonteerd kunnen worden moeten eerst de strepen erop.

Hij is dik hoor!

Echt een prachtig resultaat, en respect voor al het 'denk' werk dat hier in is gaan zitten.

Zo, de Manta was weer terug en dat heeft de nodige uurtjes gekost om die weer rijdend te krijgen, deze week heb ik wat gaatjes gevonden om toch even wat te doen aan de Kadett en de strepen zitten erop en de delen rond de ramen zijn nu zwart zodat de ruiten er ook in kunnen.

strepen1.jpg

strepen2.jpg

Het leuke werk komt eraan: opbouwen. king:

@InjectTheVenom wrote:Nouja hij zag/ziet er echt uit in ieder geval :-P Zonde dat ze zo veel aan een origineel exemplaar veranderd hebben.

Dat vindt ik nu ook, ik heb eerdere fotos van deze wagen en toen waren ze ook al iets aangepast, ge-evolueerd als dat heet, maar toen zagen ze er nog wel origineler uit.

Beide Kadetts die nog over zijn, zijn geen van beide meer in origineel staat, deze bovenstaande rijd tenminste nog.

@henk 400rr wrote:Zo, de Manta was weer terug en dat heeft de nodige uurtjes gekost om die weer rijdend te krijgen, deze week heb ik wat gaatjes gevonden om toch even wat te doen aan de Kadett en de strepen zitten erop en de delen rond de ramen zijn nu zwart zodat de ruiten er ook in kunnen.

strepen1.jpg

strepen2.jpg

Het leuke werk komt eraan: opbouwen. king:

Zow daar knapt een wagen goed van op met zulke stikkers :thumb

Hoogstwaarschijnlijk niet, de grotere kleurschema's destijds werden vrijwel allemaal bespoten, ook de rothmans uitvoeringen waren destijds gespoten.

100% zeker weet je het nooit wat strepen e.d. betreft.

We gaan weer verder met de update:

Ondertussen gebeurt er veel, maar zoals al eerder vermeld, gaat het om detail werk, waar erg veel werk aan zit, veel is improviseren, nadenken en bekijken hoe men destijds zoiets opgelost zou kunnen hebben of gedaan heeft. Verder blijft het een lastige wagen om wat over te vinden, mijn contact in Zuid-Afrika heeft helaas ook nog niet gereplayed.

Eerst weer eens wat fotos:

De afbouw van het interieur is in volle gang

update1l.jpg

Ook en deel van de oliehuishouding zit er in, zoals scherp opgemerkt, nog geen motor, dat gaat helaas ook weer even wat duren :(

update2n.jpg

De wielkasten e.d. zijn nu ook dicht

update4h.jpg

En de kofferbak is zo'n beetje wel klaar

update5c.jpg

Erg mooi dit.

Het enige wat ik minder mooi vind van de rest zijn die groffe hoeken aan de achterkant....

Maar goed ik doe het je zeker niet na!! respect

Keer wat anders dan een paar bumpers onder een auto schroeven, veel te veel muziek achterin en dit tuning noemen

Och, wat mooi is en wat niet is betrekkelijk. Mij gaat het erom zo dicht mogelijk tegen het origineel aan te zitten, er zitten ook wel zaken aan de wagen die ik liever anders had gezien, maar dan wijk je weer af van het oorspronkelijk ontwerp.

De auto's van die tijd in die klasse waren vaak ook niet echt schoonheden, maar functioneel en soms is het dan weer mooi van lelijkheid, apart o.i.d. en daar hou ik wel van.

Als het kon wou ik wel veel meer van dit soort wagens bouwen, ideeën te over.

Lekker bezig!

Rally-wagens uit die tijd zijn inderdaad functioneel lelijk, kijk bijvoorbeeld maar eens naar de MG Metro 6R4.

Welke rally's ga je rijden? Want hier kom ik graag eens naar kijken

Terug
Naar boven