• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

salisbury is een dochteronderneming van dana, een hoop onderdelen van de 4ha en dana 44 zijn hetzelfde.

Ik heb een dana 44 gekocht omdat ik zo snel geen jaguar as kon vinden, waar heb jij m gevonden ( en heeft ie er nog meer?)

De as komt uit België en is niet voor een paar centen opgekocht. D'r zit ook een 75% platensper in met platen van Porsche motorsport en een 4:55 overbrenging, voor wat ik wil en in combinatie met de bak is deze kort genoeg.

Ik zag onlangs nog een advertentie vaqn een jaguar achteras, ik denk dat deze aantrekkelijker is voor je dan die ik opgekocht heb: http://link.marktplaats.nl/510335374

De DANA is is zeker ook goed, maar voor de 400 is deze as vaak een goede 2e, veel van die 400's rijden met dezelfde as rond als ik nu heb.

kleine update:

Gisteren nog originele kadett 400 onderdelen opgekocht, dus het originele dashboard heb ik nu op de klokken na compleet en wat ophangingdelen opgekocht. :thumb

Wat de vooras betreft, daar zit een camber probleem en dat wordt veroorzaakt door de fuse delen van de commodore, deze is wat hoger en daardoor kantelt de boel automatisch aan de bovenzijde naar buiten, dat moet ik zien op te lossen, anders staan de wielen of te recht of naar buiten en dan heb ik voor minder grip.

Het kan beide, maar ik wil het op de originele manier zien op te lossen, aangezien de 400's later uniball lagers daar hadden met verstellingsmogelijkheid wou ik het daarin zoeken, maar dan zonder de uniballs omdat de ascona 400 en dus ook de kadett daar van oorsprong dat nog niet had.

Ik ben een beetje een rare daarin. ;)

Daarbij moet je ook een beetje oppassen dat je het wel op de juiste manier doet, anders krijg je weer nieuwe problemen.

De bovenste draagarmen zijn nu afgelast en aangepast, deze week kan de boel in de verf en dan is het een kwestie van tijd dat de boel afgemonteerd kan worden.

bovenstedraagarm2.jpg

De veren moeten nog op maat gemaakt worden en er moet even een keuze gemaakt worden in schokbrekers.

Tevens ook nog even de draagarmen gebouwd voor mijn manta 400 grp B

bovenstedraagarm2.jpg

Maar ik ben nu op zoek naar iemand die de auto strak kan maken, ik kan het zelf wel, maar heb te weinig tijd, dus: tips zijn welkom. :thumb

Er is weer wat vooruitgang geboekt; de beide assen zijn er nu onder gemonteerd, ook de stuurinrichting is geplaatst.

Dit zal naar alle verwachting nog niet het definitieve materiaal zijn, er kan nog wat gewijzigd worden in de veren / schokbrekers, dit kan ik pas definitief bepalen als de auto bijna klaar is, voorlopig is dit het even omdat de auto binnenkort naar een voorbewerker / spuiter gaat, dit geeft me tijd en ruimte om andere onderdelen zoals bedrading e.d. klaar te maken en nog wat onderdelen op te zoeken.

Dit is de vooras, de schijven zijn wat roestig, maar dat komt tzt wel goed.

ophangingvoor.jpg

En dit is de achteras.

ophangingachter.jpg

Zo henk dit gaat helemaal goed komen :angel

Ik ben benieuwd hoe hij er strak bij staat als hij af is :thumbup

Grtz.from me. :wors

Ik ook, maar voorat dit zover is, moet er nog heel wat gebeuren.

We zullen zien, ik hoop dat ik m'n planning kan halen en dan kan eindelijk de manta klaar gemaakt worden.

Eerst voor deze zal ik even op zoek gaan naar een betere rechterdeur (passagierskant), de huidige is niet echt slecht, maar heeft een deuk op een rare plek en dat maakt hem kandidaat voor vervanging.

Nee, dit zijn nog niet die schokbrekers, ik had nog een set koni liggen, die zijn ook erg fors qua afmeting.

Echte "ruggenbrekers" :D

Als het goed is heb ik nu een betere rechterdeur gevonden, vrijdag nog even horen en dan kan ik hem aankomend weekend ophalen. :thumb

Volgend punt in dit project wordt de bekabeling / dashboard.

Terug
Naar boven