• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

MOOIE werk henk leuk om je project van begin tot nu te volgen.

hier alles ok astra verkocht c ascona 1.8 GT/E belastingvrij er op in geruild...

laat hem je binnenkort wel even zien..succes met je project.

groetjes team waldsein.....

@lonspeed wrote:henk als je eerst je motor ook zelf deed dan had je de spullen toch al

wat is nu het probleem dan?

Destijds waren dat CIH-8V motoren, voor deze motoren (CIH 4-cil met ingekorte 24V kop) moet je meer gereedschap hebben dan ik thuis heb.

@teamwaldseinjonge wrote:MOOIE werk henk leuk om je project van begin tot nu te volgen.

hier alles ok astra verkocht c ascona 1.8 GT/E belastingvrij er op in geruild...

laat hem je binnenkort wel even zien..succes met je project.

groetjes team waldsein.....

Ok, leuk zo'n ascona, ik ben benieuwd naar de wagen. :thumb

Ik lees net toevallig het hele topic door, maar alle respect, helemaal geweldig.

Ga zo door.

Overigens heb ik ook een salysbury 4ha met powr-lock, was duur, maar ja, dan heb je ook wat. (ook van een Belg)

De laatste stickers zitten er nu op, de grille is aangepast en de kentekenplaten zijn gemonteerd.

update25.jpg

:thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup :thumbup

Ja, mooie details die een replica niet te onderscheiden maken! :thumbup

Ik hoop echt dat ik je auto dit jaar in actie kan vastleggen op de foto :D

@henk 400rr wrote:Yep ;)

Risl: dit is inderdaad het kenteken wat de auto destijds droeg, het leek me de auto wel af te maken.

Krijg je er dan wel APK op? of is dat niet nodig voor jouw doeleinden?

:thumb :thumb :thumb :thumb :thumb

:wors

wat een alderbastends net stukje werk zeg.

onbegrijpelijk! en het tempo zullen we het helemaal maar niet over hebben, :thumbup

ongekend! SUPER!!

Eindresultaat? hij is nog (lang) niet klaar.

Update over de motor is dat de kop welke destijds ooit door dhr Gabriels gemaakt is, opnieuw gemaakt wordt: al het laswerk wat door deze prutser gedaan is, is weg gefreesd. Het onderblok kieperen we weg, daar is niks meer aan te doen, de gaten zitten er scheef in, en verkeerd.

De kop ligt nu bij een lasser die wel verstand van zaken heeft, dit geld ook voor het nieuwe onderblok.

Verder zijn er al kleine onderdelen gemaakt welke straks gebruikt kunnen worden voor de bevestiging van de tussenas op de achteras en de versnellingsbak, de achterdemper ligt klaar, dus als straks de motor in de auto ligt kan ik weer "vlotjes" verder gaan met de afbouw.

De onderdelen voor de lampenbar zijn ook binnen, tzt ga ik even naar een lasser die dat even voor me in elkaar kan zetten.

Terug
Naar boven