• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

net even gekeken op de 400 club geloof ik ?? die maat van jou dat hij een die 400 <--- ECHTE koeweit heeft gehaald die daar 25 jaar geleden verkocht is door die rallyrijder,en word nu helemaal op nieuw opgebouwd :thumbup is ie al af of ??

@henk 400rr wrote:Zolang ik niks raak zal dat wel wat meevallen.

In principe zitten ze er alleen op bij de avondproeven en dat komt nog niet zo enorm vaak voor.

Ik weet nog niet wanneer de auto ergens zal staan, maar dat laat ik van te voren wel even weten.

is 26 en 27 janu in de expo leeuwarden is wel mooi om heem daar te showen hahahahahaha

Ik ben er geweest en het is mij minder goed bevallen dit keer, ben voor de ingang GI-GAntisch onderuit gegaan op een stuk ijs en moest s'avonds even langs de dokterswacht, de dag erna een flinke griep, dus geen prettige herinnering dit keer ;)

De Kadett is weggebracht totdat ik er weer aan toe kom:

transportj.jpg

Ook de Manta is weggebracht, deze krijgt strakjes een nieuwe tor.

transport2b.jpg

Ondertussen wel even wezen kijken bij de motor hoe ver het daar mee is:

kadett400motor2.jpg
kopkadettmanta400motor.jpg

De voorlopige (voorzichtige) planning is dat we 26-27 juli gaan rijden met de Kadett 400 in de Eifel rally.

Dan zou ik nu alvast gaan sparen ;) als je dat ooit wil.

Ter info; ik ben er 5 jaar terug mee begonnen en toen was er nog qua onderdelen nog redelijk aan te komen, tegenwoordig is dat iets anders.

Maar hou Ebay even in de gaten het komende jaar, ik heb het idee dat er nog wel wat te koop komt.

duur ist wel ja! dus of het er ooit helemaal van komt is nog maar de vraag. De wil, de 2400 en de inspiratie zijn er al.

Heb je meer foto's van de motorbouw, ( als je ze wil posten natuurlijk)

Wie bouwt hem trouwens als ik mag vragen?

Keep up the good OPEL!!!

Heb je meer foto's van de motorbouw, ( als je ze wil posten natuurlijk)

Wie bouwt hem trouwens als ik mag vragen?

Keep up the good OPEL!!!

Dit zijn alle foto's tot heden en het is een gezamenlijk project met een goede vriend van me, ik lever de info en de onderdelen en hij maakt er een motor van omdat hij beschikking heeft over alle gereedschappen e.d. .

Nu lijkt het of gebeurt er hier niks, maar facebookers hebben al gezien dat ik iets meer doe ;)

Ik heb een tijdje terug een Toyota Celica ST185 Carlos Sainz erbij gekocht, ik was op zoek naar een betrouwbare 4x4 wagen en het liefst eentje die niet een 13 in een dozijn auto was en toevallig kwam ik deze wagen tegen, ik heb het destijds altijd leuke wagens gevonden dus ik was al vlot overtuigd. Deze was eigenlijk perfect voor het doel, het interieur was al verkocht en qua prijs niet verkeerd.

Ik ga er dus een rallywagen van maken en de planning is volgend jaar de proef op te gaan met de wagen, technisch zal de wagen in zijn basis nog niet al te veel veranderen, we zijn achterwielaangedreven auto's gewend en we willen eerst even leren met de wagen om te gaan, als het verveelt dan gaan we naar een hoger niveau, de buitenkant, daar ben ik wel wat meer mee van plan, zo is er ook het dakluik al besteld en de kleiner spiegels welke ook op de TTE wagens zaten, verder is de auto veel te laag, dus hij gaat ook een tikje meer de lucht in.

Zo zag de wagen eruit toen ik hem aangekocht heb

20130131161211.jpg

met de goede motor vanwege de homologatiepapieren

20130131161250.jpg

Maar wel met de nodige schade

20130205133157.jpg

Verder inspectie werk levert nog meer (oude) schade op, wie er ook in rondgereden heeft, sowieso heeft de auto alleen nog niet op z'n dak gelegen.

De huidige schade omvatte de bestuurderskant en de voorkant, waarbij de voorste balk bovenin redelijk uit z'n verband was en de dorpel zo plat als een dubbeltje was, dus die zijn beide vervangen, ook de rechterportier, alsmede de spatborden, de voorbumper en de motorkap zijn weer aangekocht.

20130212131136.jpg

20130212131153.jpg

verder zijn inmiddels de teermatten weg, zijn de nieuwe stoelsteunen er in gelast, gaten zijn dicht, beetje overbodig plaatwerk is al exit, het schuifkanteldak is al verwijderd, benzinetank aansluiting is aangepast... kortom, vele basis zaken zijn al wat aangepast.

20130305183021.jpg

20130227164145.jpg

20130305183002.jpg

Verder ben ik al bezig met frampjes die de boel wat steviger aan moeten laten voelen.

20130305182908.jpg

de zijkant is weer strak

20130308114437.jpg

20130308114523.jpg

geen zorgen, de spoiler zit niet vast, maar even ter illustratie erop gelegd.

het onderste frame is klaar, tegelijkertijd ook de bevestigingspunten van de carterplaat erop gelast, ook is de voorste balk zover klaar.

20130308114636.jpg

en vandaag de kooi opgehaald en die ga ik deze week er even in lassen.

20130309225548.jpg

Ook van het projectje manta 400 grp.B zijn er ook wat vorderingen;

De velgen zijn binnen, drie-delige Ronal Racing's 10J breed

20130307144702.jpg

ook liggen de deuren klaar voor montage, zodra ik tijd heb dan worden deze gemonteerd en kunnen de raamframes gemaakt worden.

deuren2.jpg

verder ben ik druk bezig geweest met het rallyteam inzake promotiemateriaal en wat we zoal gaan doen het komende seizoen, ook dat vergt veel tijd en planning.

Nee hoor, dat is wel vaker gedaan, je ziet het wel vaker zoiets onder een FWD auto, frames zoals dit zijn in ongeveer dezelfde vorm ook te koop die van mij is wat steviger en heeft tegelijkertijd de bevestigingspunten voor de carterplaat.

In ieder geval wit en als ik de rest van m'n spullen geleverd krijg, met een groot dakluik en kleine WRC spiegels, qua livery heb ik al wat gedachten, maar in dit geval hangt het ook van sponsering af.

Terug
Naar boven