Nu lijkt het of gebeurt er hier niks, maar facebookers hebben al gezien dat ik iets meer doe
Ik heb een tijdje terug een Toyota Celica ST185 Carlos Sainz erbij gekocht, ik was op zoek naar een betrouwbare 4x4 wagen en het liefst eentje die niet een 13 in een dozijn auto was en toevallig kwam ik deze wagen tegen, ik heb het destijds altijd leuke wagens gevonden dus ik was al vlot overtuigd. Deze was eigenlijk perfect voor het doel, het interieur was al verkocht en qua prijs niet verkeerd.
Ik ga er dus een rallywagen van maken en de planning is volgend jaar de proef op te gaan met de wagen, technisch zal de wagen in zijn basis nog niet al te veel veranderen, we zijn achterwielaangedreven auto's gewend en we willen eerst even leren met de wagen om te gaan, als het verveelt dan gaan we naar een hoger niveau, de buitenkant, daar ben ik wel wat meer mee van plan, zo is er ook het dakluik al besteld en de kleiner spiegels welke ook op de TTE wagens zaten, verder is de auto veel te laag, dus hij gaat ook een tikje meer de lucht in.
Zo zag de wagen eruit toen ik hem aangekocht heb
met de goede motor vanwege de homologatiepapieren
Maar wel met de nodige schade
Verder inspectie werk levert nog meer (oude) schade op, wie er ook in rondgereden heeft, sowieso heeft de auto alleen nog niet op z'n dak gelegen.
De huidige schade omvatte de bestuurderskant en de voorkant, waarbij de voorste balk bovenin redelijk uit z'n verband was en de dorpel zo plat als een dubbeltje was, dus die zijn beide vervangen, ook de rechterportier, alsmede de spatborden, de voorbumper en de motorkap zijn weer aangekocht.
verder zijn inmiddels de teermatten weg, zijn de nieuwe stoelsteunen er in gelast, gaten zijn dicht, beetje overbodig plaatwerk is al exit, het schuifkanteldak is al verwijderd, benzinetank aansluiting is aangepast... kortom, vele basis zaken zijn al wat aangepast.
Verder ben ik al bezig met frampjes die de boel wat steviger aan moeten laten voelen.
de zijkant is weer strak
geen zorgen, de spoiler zit niet vast, maar even ter illustratie erop gelegd.
het onderste frame is klaar, tegelijkertijd ook de bevestigingspunten van de carterplaat erop gelast, ook is de voorste balk zover klaar.
en vandaag de kooi opgehaald en die ga ik deze week er even in lassen.
Ook van het projectje manta 400 grp.B zijn er ook wat vorderingen;
De velgen zijn binnen, drie-delige Ronal Racing's 10J breed
ook liggen de deuren klaar voor montage, zodra ik tijd heb dan worden deze gemonteerd en kunnen de raamframes gemaakt worden.
verder ben ik druk bezig geweest met het rallyteam inzake promotiemateriaal en wat we zoal gaan doen het komende seizoen, ook dat vergt veel tijd en planning.