• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

Het zit zwaar tegen, de kooi is niet goed, zit op totaal verkeerde punten in de auto en er is nu een discussie met de leverancier / fabrikant, vanaf het begin was er al enige onduidelijkheid en daar heb ik vragen over gesteld, ik kreeg het commentaar dat dit wel goed zat, niet dus.

Als het tegenzit kan ik om nieuwe buis uit en dus zelf aan de gang in is er paar duizend euro weggegooid als ze me niet in mijn gelijk stellen, begrijpelijk is dat ik er zeer zwaar de pest in heb.

Dus, de gehele planning in het honderd plus de tijd en kosten die ik weer moet maken om de rest weer op tijd klaar te krijgen.

Verder is de ABS nu exit en de airco is gedemonteerd.

je moet toch wat....

Dat bewijzen is niet zo moeilijk, de keuze uit de catalogus klopt niet met eerder geleverde schets en de later geleverde tekening.

3 grote problemen:

- er is al betaald (moest vooruit)

- de fabrikant zit in de Duitsland

- de producent zit in Italië

Dus gelijk hebben en krijgen is lastig.

Stel dat ze dat wel gaan doen dan loop ik minstens 3 weken achterop schema (levertijd) + de tijd dat ik nu uit m'n neus zit te vreten in afwachting wat ze gaan doen, moet ik kosten maken om de oude kooi weer in te leveren, plus de andere planning rondom de rally loopt ook gevaar, ook moet ik daar weer kosten maken om die tijd weer te winnen.

De planning was dat de celica weg zou gaan en dat dan mijn ruimte weer vrij was om verder met de manta te gaan, dat kan dus nu niet, ik heb ze daarvoor gewaarschuwd dat de kooi snel afgeleverd moest worden, maar ook dat is een week later geworden.

Dus ik loop nu al 2 weken achter op schema.

Nou, ik hoop er het beste van voor je!

Misschien een onnozele vraag, maar is ABS niet juist handig in een rally-wagen?

Kogel is door de kerk; In overleg met de leverancier pas ik de kooi aan, het kost teveel tijd om weer een nieuwe te krijgen, met wat extra buis krijg ik dat wel klaar.

Mooie ronal's :wub

Die raamframes voor polyester manta deuren waar maak je die van?

Indertijd gebruikte ik een ascona B deur en paste ik het frame aan, maar dat lukte niet echt goed.

De deurframes maak ik zelf van koker 15x15, hoe dat in die polyester deuren bevestigd moet worden, dat moet ik nog even bekijken, ik heb ooit ook deuren van een ascona gebruikt voor een Manta, maar dat vereist nogal aardig aanpaswerk om dat wat onzichtbaar weg te krijgen.

@lambo: nee het is niet naar wens, maar je moet keuzes maken en ik kan met de delen die ik gekregen heb met flink wat aanpaswerk er wel een goede kooi van maken, de buis zelf is de goede kwaliteit en de kooi viel sowieso onder Annex-J dus wat dat betreft is er geen probleem.

De meeste buizen zijn weer aangepast en ben druk bezig met het monteren van het Aperek in de Celica.

Meer fotos volgen in de loop der dagen.

417646_171014303050573_712805743_n.jpg

En de postbode kwam nog even langs vandaag.

Dit zijn de kleine WRC spiegels en het dakluik (deel ervan) uiteraard onbewerkt.

Ik had al even van te voren bekeken dat dit goed kwam met de kooi.

2501_171072713044732_346827464_n.jpg

Verder met foto's:

de kooi is nu wel klaar, alle kruisende buizen zijn nu voorzien van een extra versteviging d.m.v. omgebogen plaat, voor de rest is deze hier en daar geschoord aan de carrosserie en even voorzien van een grondlaagje.

599214_173080152843988_1980738649_n.jpg

de posities van de accubak en brandblussysteem zijn ook bepaald en die frampjes zijn nu ook in de kas gelast.

735202_173080172843986_1343400678_n.jpg

ook de verstevigingsbalk (veerpootbrug) voor de voorste veerpoten is klaar.

544140_173080206177316_1163995319_n.jpg

Vanaf nu kan de binnenkant geschuurd worden, als deze wit is dan kan er al weer wat materiaal ingebouwd worden.

mooi werk, zit het nu even voor het eerst te bekijken. Ziet er erg goed uit, erg handig als je bijna alles in eigen beheer kan doen! En natuurlijk blijft rally rijden met zulke Opels wel het gaafste wat er is ;)

De laatste is geen opel hoor. :vertag king:

Goed bezig Henk, ik blijf me verbazen over de snelheid en accuratesse (en het gemak) waarmee jij dit soort dingen maakt!

idd petje af man, die kooi ziet er echt mooi uit, knap dat je dat ook allemaal zelf doet :thumbup :thumb

Dank jullie wel, ik zat wat te twijfelen of ik dit project hier wel neer kon zetten omdat het geen Opel is, maar een Toyota Celica, maar er zijn meerdere die dat doen en ik had zoiets van als het onder m'n eigen topicje zit moet dat niet zo'n probleem zijn.

Trouwens, gisteren even contact gehad, de Manta komt met een week of 3 deze kant weer op en de kadett, die afbouw gaat met een 1,5 maand weer verder.

Weer druk met de Celica, (tijdsdruk) en de binnenkant is nu wit;

31913_175251929293477_1648157826_n.jpg

Een deel van het dakluik is gemonteerd

550048_175251955960141_1147944609_n.jpg

ook is de kooi wat afgewerkt

599794_175251995960137_1928852622_n.jpg

zozo henk, dat wordt fitnessen om in die auto te komen :D

ziet er erg goed uit hoor.

de kadett is interessanter, maar dit mag er ook zeker zijn :thumb (zelfs op het opel forum)

Terug
Naar boven