• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Henk-400 diverse projecten

Deze heeft dacht ik z'n laatste rally in 1988 gereden. Waar en of de auto weer gaat rijden en wie zou ik niet weten.

Wil je van ons nog een foto maken met de Manta, dan heb je nog 1 kans met Bouclé de Spa op 15 februari a.s.

Ja, klopt.

De eerste versie staat ook nog te koop, deze versie dook vorig jaar op, heeft een tijdje op rallycarsforsale gestaan en sinds een week was er een aankondiging dat hij geveild zou worden.

Die van mij gaat dit jaar ook weg trouwens, maar eerst even kijken hoe de wagen na Spa er nog bij staat, dan trek ik een plan van aanpak.

Vanmorgen de Manta op de rollenbank gehad voor het afstellen van de motor bij Postma autosport / Motorentechniek in Balk.

Ik ben tevreden, de resultaten waren goed. :thumb

1601458_281929965292339_470465513_n.jpg

Hier 2 filmpjes van de Run op de rollenbank:

Run 1: http://www.youtube.com/watch?v=nVDaqkA4vSU&feature=youtu.be

Run 2: https://www.youtube.com/watch?v=lf5Bc4YNRZY

De pk's en Nm's zijn gelijk gebleven, de krommingen iets beter en ons doel was even de afstelling te controleren voordat we het avontuur SPA in gaan.

voor degene die nieuwsgierig is:

200Pk en 236Nm bij 6000 omw/min, koppel zit bij 2500 omw/min al vrij hoog, pk's klimmen dan ook al snel.

Kromme's zien d'r goed uit.

lopen weer lekker die 200 paarden,en het team heeft er ook weer zin in.....

en jullie zitten ook nog lekker warm in de manta...wat wil je nog meer...sneeuw...

groetjes jullie team maatje...met apk op de manta cc....30jaar opel manta club nederland.....

Bedankt team maat :thumb

speciaal voor de service hebben nog een paar goedie's toegevoegd.

een bankschroef voor in de aanhanger

1517611_280804565404879_1036272551_n.jpg

en een karretje voor de tankinstallatie

545936_283721475113188_2010628145_n.jpg

en met dank aan "Team merchandise" de warme mutsjes voor de rally

375691_279483482203654_77428023_n.jpg

Ben benieuwd hoe jullie het er vanaf gaan brengen in Spa, vanuit de Achterhoek komen wij met een groep van een man of 10 richting Spa :thumb

Wij zijn er ook benieuwd naar, maar dat zien we dan wel weer, finishen en lol is belangrijk, de klassering zien we wel na afloop.

Dan zien we elkaar daar wel, ik weet op dit moment nog niet waar we staan met de wagen, hopelijk kan ik dat voor de tijd nog even aangeven.

Een wens is in vervulling gegaan om Boucle de Spa te mogen rijden.

Dit was niet mogelijk geweest zonder hulp van een aantal sponsoren, bedrijven en mensen die ons geholpen hebben.

Daarom een grote dank aan:

Nelissen Steenfabrieken & RWK: Frank Jorissen

BTOS Gevelliften

Corporate Match: Berend Andringa en Marcel Nijmeijer

Achterasrevisie Hinterachsenspezialist NL DE : Danny Sohns

The Merchandise Team: Ronald van Loon

Postma Motorentechniek

Hessel Motors; Hessel Vd Glind

Manta400.nl; Raymond Kerkhof

RW Installatietechniek

Opel400.com

Pro-racing

Grote dank aan de teamgenoten:

Marcel,Renee, Jacob, Hessel, Yannick en mijn vrouw die meekwam.

Ook bedankt aan Frank en Kurt die ons door het Frans-talige gebied van België geholpen hebben, ook aan Daniel en Patricia en niet te vergeten Danny die ook niet alleen Frank en Daniel assisteerde maar ook ons geholpen heeft.

1920216_293869310765071_780672141_n.jpg

1622085_10203090358485585_663491988_n.jpg

1010094_825012277515538_833169387_n.jpg

Het verslag staat inmiddels ook online, met dank aan Marcel: http://www.manta-sport.nl/henk-400/index.php/verslagen-a-media/verslagen/verslagen-2014/73-boucle-de-spa-2014

Mooi verslag,leuk geschreven,zo krijg je een beetje een idee wat er allemaal bij komt kijken bij zo'n rally.

Petje af dat jullie toch nog gestart waren na alle tegenslagen :thumb

Dank je wel. :thumb

Achter de schermen gebeurt er nogal het 1 en ander om het voor elkaar te krijgen en je moet vaak snel reageren op onverwachte situaties, ook dat hoort erbij.

Mooi verslag, ga meteen even kijken of ik ergens de aflevering van Motors TV kan vinden :thumbup

[edit] Morgen komt de herhaling voor de liefhebbers: vrijdag 21 februari om 13:30 | Motors TV

Terug
Naar boven