• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Herkennings punten GSi (nu met foto's)

GSI heb je in verschillende type's (opties) kijk maar op MP vul bij zoek maar corsa gsi in en je ziet het verschil

ik heb een orginele gsi uit 93 met elect. ramen en geen elect spiegels en andere gsi tjes hebben weer wel elect. spiegels ik zie ook sommige die hebben geen elect. ramen dus tis egt verschillend gsi

je hebt ook corsa b met een 1.6 16V motor maar geheel normaal zoals die van jouw en die noemen ze ook gsi (op MP) vanwege de motor inhoud

dus maak je niet druk :thumbup

origineel gepost door IceFreak

origineel gepost door sjoerdie

GSI op kenteken zetten is NIET mogelijk....

@ spacejam: tellers zijn wel degelijk gsi tellers

@ icefreak en deze versie tellers zit ook bij dit interieur.

de achterklep klopt ook niet..

er hoort bij een gsi geen 1.6i te staan.

er staat gsi, of 1.6 16v op.

Check je chasissnummer eens bij je stoel....

kan een omgekatte zijn ofzo.

Dit zijn toch de oude versie tellers? Daar zit toch het grijze interieur meestal bij? En bij de nieuwe tellers, met de oranje wijzers zit toch het bolletjes interieur?

missn was het interrieur kapot want de bestuurders stoel is vaak kapot instap schade :thumbup

dis van mij is ook orgineel GSI en die is ook nog maar weinig orgineel interrieur is eruit compleet en me spoiler is van me klep en me skirts zijn eraf omdat ik de helft verloren was heb alleen nog de bumper erop :angel

ik heb dezelfde uitvoering, is een 1.6 gsi world cup, dus niet met de meegespoten bumpers:

corsleft.jpg

Dit was hij origineel ooit :D

origineel gepost door wessaa

origineel gepost door IceFreak

Dit is echt een rare auto :P

-Je hebt namelijk het nieuwe sport interieur

-Oude GSi teller

-Oude logo's

-Geen meegespoten bumpers

-Wel een nieuwe motor (X16XE)

-Oude motorkap (staat Opel op in plaats van Ecotec)

-Geen airbagstuur (maar wel het 3-spaaks stuur)

-Geen side skirts

Heel raar dit :P beetje bij elkaar geraapt zooitje haha :jerry

zover kwam ik ook :P

origineel gepost door DunNow

ik heb dezelfde uitvoering, is een 1.6 gsi world cup, dus niet met de meegespoten bumpers:

corsleft.jpg

Ik wist dat ik gelijk had.:P In 1994 had ik een rode Corsa 1.4i en was altijd jaloers op de 1.6i Worldcup die in Den Helder bij de Opel dealer stond. Heb wel 100 rondjes om die auto gelopen.:o

was altijd jaloers op de 1.6i Worldcup die in Den Helder bij de Opel dealer stond

correctie

was altijd jaloers op de 1.6_16V / 1.6Si 16V Worldcup die in Den Helder bij de Opel dealer stond

Corsa-B is in NL nooit met een 1.6 8klepper geleverd.

Willem

origineel gepost door wagnas

origineel gepost door DunNow

corsleft.jpg

Ik wist dat ik gelijk had.:P In 1994 had ik een rode Corsa 1.4i en was altijd jaloers op de 1.6i Worldcup die in Den Helder bij de Opel dealer stond. Heb wel 100 rondjes om die auto gelopen.:o

Noem me Corsa vreemd, maar wat is hier dan zo apart aan?

(Of bijzonder, of mooi. Hoe je het ook wil noemen)

Zal wel een aan mij liggen, maar voor mij is de Corsa meer een van A naar B voertuigje:jerry

Mijn hart gaat toch stiekum meer uit naar een grotere Opel.

:angel

Voel me toch een beetje 'opgesloten' in de Corsa.

En heb moeite met parkeren met dan ding:P

kan 2 dingen zijn,of het is een omgekatte auto (maar dat denk ik niet)

Of het is inderdaad een echte GSI die omgebouwd is naar een standaard uitvoering,ik heb dat ook ooit eens gedaan met een Kadett GSI,heb ik een expression van gemaakt,ook met een standaard klep en gewone bekleding,maar wel een gsi blok en onderstel,grijze bumpers etc.

Denk dat t zoiets is anders staat er nooit geen GSi op t kenteken

Ben bij de Opel geweest gister...

En zij vertelde mij dat het hier om een orginele GSi ging..

Verder wisten zij het ook niet

Alle nmrs kloppen iig......

Een ding zijn we het met zijn alle overeens..

RAAAAAAAARRRRRRR:D

Klopt helemaal.

De vorige eigenaar (monteur bij mijn APK station) heeft deze vervangen.

Het orgineel was gescheurd namelijk.

En als de velgen orgineel GSi zijn, ga ik ze er maar onder uit halen.

Heb nog een leuk antraciet grijs setje staan.

Klopt ook niet meer:angel

origineel gepost door tcat

VEEELS te klein voor me, je kan er niet eens een fiets in kwijt:jerry

Sorry maat, maar dan moet je toch wat beter proberen. Heb regelmatig fietsen in de auto met kofferklep dicht. Ook oma fietsen met zown hoog stuur e.d., alles past erin, en dan kun je er alsnog met zn tweeën in voorin.

origineel gepost door Hacula

Sorry maat, maar dan moet je toch wat beter proberen. Heb regelmatig fietsen in de auto met kofferklep dicht. Ook oma fietsen met zown hoog stuur e.d., alles past erin, en dan kun je er alsnog met zn tweeën in voorin.

Dan ben ik toch benieuwd hoe je dat voor elkaar heb gekregen.

Want bij lag het stuur recht omhoog tegen mijn stoel aan, en er stak toch echt nog een stuk fiets uit..

:jerry

origineel gepost door Hacula

Dan ben ik toch benieuwd hoe je dat voor elkaar heb gekregen.

Want bij lag het stuur recht omhoog tegen mijn stoel aan, en er stak toch echt nog een stuk fiets uit..

:jerry

Kzal wel een keer een foto maken als ik er weer een fiets in heb liggen ;)

origineel gepost door OrangeArrow

zal wel een kenteken van een gsi zijn ja, maar die hoort niet bij de auto lijkt het... Is dat groen wel een gsi kleur geweest uberhaupt???

Ja, dat groen is ook in GSi geleverd, rijden hier een paar van rond in de buurt..

Willem

Groen, het is blauw hoor:jerry

Nope, ook van schades is niets bekend..

Maar blijft toch een apart geval

Mijn Corsa GSI van 1995 ziet er echt practisch hetzelfde uit, ongespoten bumpers enzo... wel degelijk GSI, ik heb zelfs de aankoopfactuur waar op staat dat het een GSI is.. Volgens mij zit het verschil in het Optic pakket, met bumpers en sideskirts enzo.. (Correct me if i'm wrong)

Terug
Naar boven