• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Herkeuring en steekproef

johan1981

Post weinig
Mijn Kadett moest gekeurd worden dus ben er vorige week (5/8) mee naar een keurstation geweest. Enige mankement was een aandrijfashoes, we hadden van te voren afgesproken dat ik eventuele mankementen zelf repareer.

Ik de auto mee naar huis genomen en afgelopen week op een avond die ashoes vervangen.

Vanmorgen (12/8) voor de herkeuring gegaan, was allemaal goed volgens de keurmeester, dus hij gaat afmelden......

STEEKPROEF!

Toen werd hij al wat zenuwachtig, de eigenaar van het keurstation kwam er ook bij. Volgens hem zaten er geen reflectors in mijn originele Irmscher achterlichten. Dus er werden lelijke grote reflectors op mijn achterbumper geplakt, zonder overleg met mij.

Toen kwam die beste man van de RDW, heeft hele auto nagelopen en kwam erachter dat de borgpen van de onderste fuseekogel ontbrak. De monteur die mijn auto gekeurd had, is direct aan de slag gegaan om deze te vervangen, want er zat nog een stuk in ofzo en dat moest uitgeboord worden etc. Wederom zonder overleg met mij.

Uiteindelijk is de auto wel goed gekeurd en de keurmeester heeft geen strafpunten gekregen.

Ik kreeg echter wel de rekening!!

De reflectors en het arbeidsloon + borgpen werden mij in rekening gebracht. Natuurlijk snap ik dat arbeid en materiaal betaald moeten worden. Maar hadden ze dit mogen doen? Aangezien ik overlegd had dat eventuele gebreken door mijzelf hersteld zouden worden. Ze hadden de auto immers al goedgekeurd!!

Doordat die man van de RDW erbij stond hebben ze op eigen houtje de boel in orde gemaakt. Nu gaat het me niet zo zeer meer om het geld, maar wel om het principe.

Zouden jullie nog iets ondernemen richting keurstation?

Terug
Naar boven