• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Herkeuring en steekproef

@Fearless wrote:Nou ik kan er over mee praten...qua borging op een fusseekogel.

Ik monteerde een normaal moertje op een bout die de pin van de fusseekogel borgt.

Daar MOEST een borgmoer op van de rdw controleur.

Dus ook als je een kroonmoer op je fuseekogel hebt, dan steek je daar gewoon weer een splitpen doorheen.

eigenlijk heel logisch, want zon moer is vrij snel weer los getrild. En dan krijg je brokken.

De garage had gewoon jou reparatie moeten bekijken, voor het zelfde geld had je de hoes niet eens vervangen/gemaakt en melden ze m alsnog af met een kapotte hoes.

Ik controleer ze globaal nog eens na als iemand anders de auto gerepareerd heeft, je wil niet weten wat sommige mensen allemaal onder reparatie verstaan. Van levensgevaarlijke bedrading tot een remslang dichtsmeren met kit vanwege canvas zichtbaar.

Zo heb ik geen verassingen als ik een steekproef krijg op een auto die ik niet gerepareerd heb.

Als ik jou auto kreeg en je hebt die splitpen niet terug geplaatst zette ik er ook een nieuwe in, of ik liet je weer terug komen dat je m zelf maar voor elkaar maakte.. Pas daarna kreeg je van mij een nieuwe apk. Maar wel eerst met overleg...

En overleggen is soms best lastig met klanten, vaak geven ze een 06 nummer op en nemen ze de hele dag niet op.

Wat moet je dan? de auto laten staan om iets lulligs als een splitpen die uitgeboord moet worden?

Beetje geven en nemen en je niet zo druk maken om een paar euro ;)

Dat geld is het ook niet, maar ze komen afspraken niet na doordat ze niet met mij overleggen.

Ik zat notabene in de wachtkamer van dat bedrijf, overleggen lijkt me dan niet zo moeilijk.

En niet achteraf bij me komen, zeggen dat het klaar is en vervolgens de rekening presenteren.

mijn kameraad is ook keurmeester en had laatst ook een steekproef op een auto , wat was het verhaal de trekhaak was te slecht om goedgekeurd te worden , maar geen tijd en geen animo bij de klant om hem helemaal te verwijderen kwa kosten dus in overleg met de klant de kogel er af geslepen aangezien dit de goedkoopste en snelste oplossing was .

begon de steekproefcontroleur over het feit dat de klant bij thuiskomst de kogel weer op de trekhaak zou kunnen lassen en de trekhaak weer zou kunnen gebruiken .

tegenargument van mijn kameraad : dat zou kunnen idd , maar de klant kan bij thuiskomst ook gladde banden gaan monteren en dan weer apk afkeur zou zijn , punt is dat op het moment van de keuring de trekhaak niet als trekhaak gebruikt kan worden en dus niet als trekhaak gekeurd hoeft te worden .

mij is verteld dat als de schakelaars voor verlichting in de auto zitten dat dan de verlichting moet werken . mijn corsa TR heeft nu een A3 dash met mistlichtachakelaar voor achter terwijl het niet op de auto zat , dus heb draden getrokken en mistachterlicht werkend gemaakt . Meende dat dit ook voor de voorste lampen geldt :hmmz

@crossagek wrote:mijn kameraad is ook keurmeester en had laatst ook een steekproef op een auto , wat was het verhaal de trekhaak was te slecht om goedgekeurd te worden , maar geen tijd en geen animo bij de klant om hem helemaal te verwijderen kwa kosten dus in overleg met de klant de kogel er af geslepen aangezien dit de goedkoopste en snelste oplossing was .

begon de steekproefcontroleur over het feit dat de klant bij thuiskomst de kogel weer op de trekhaak zou kunnen lassen en de trekhaak weer zou kunnen gebruiken .

tegenargument van mijn kameraad : dat zou kunnen idd , maar de klant kan bij thuiskomst ook gladde banden gaan monteren en dan weer apk afkeur zou zijn , punt is dat op het moment van de keuring de trekhaak niet als trekhaak gebruikt kan worden en dus niet als trekhaak gekeurd hoeft te worden .

mij is verteld dat als de schakelaars voor verlichting in de auto zitten dat dan de verlichting moet werken . mijn corsa TR heeft nu een A3 dash met mistlichtachakelaar voor achter terwijl het niet op de auto zat , dus heb draden getrokken en mistachterlicht werkend gemaakt . Meende dat dit ook voor de voorste lampen geldt :hmmz

HAHA zelfde verhaal als de kogel voor de kentekenplaat zit.

Als hij thuis is kan hij die ook weer terug plaatsten.

Dat is wel heel erg kort door de bocht. :vertag

Als jou auto van voor 01-01-1998 is dan hoef ik niet naar de mist achterlicht te kijken.

Dus als er nou een schakelaar zit of niet, het maakt niet uit.

Voor, voor maakt dit ook niet uit.

mistlampen voor is toegestaande verlichting en geen verplichte verlichting.

Dit betekend dat het niet hoeft te werken. Maar als de lampen het wel doen dan moeten ze allebei werken.

Dat heeft weer met de regel te maken dat alle verlichting symmetrische moet zijn.(mistlicht achter een achteruitrijlamp uitgezonderd)

Mja

Vind mes aan 2 kanten snijden

Nu kost je paar tientjes hij is goed gekeurd.

Kroon moer hoort mijn inziens bevestigt te worden icm spitpen niet voor niks kroonmoer

Lijkt me stug als je het los hebt gehad dat je niet wist dat ie er niet in zat

eigenlijk neem je hier zelf een gok

En laten we eerlijk zijn meeste apk stations zijn niet gek op steekproef

Maar je had dus liever terug gegaan naar huis de pen plaatsten en dan weer terug.

Laatst bij mijn apk was er kleinigheid mocht het daar zelf op brug repareren

Koste me niks maar heb ze zelf wat extra gegeven was al blij dat ik niet heen en weer hoefde.

Ja echt.. waar gat het over.., Een splitpen en een reflector plaatsen.

De benzine om het zelf te doen en weer terug te komen was misschien duurder geweest. ;)

Terug
Naar boven