• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Heropstart project Corsa B GSI fase 1.

Ewoud94

Post vaak
Olá mede Opel rijders king:

Nou zoals de titel al zegt ga ik mijn "oude" project plannen nu toch werkelijk uitvoeren met hier en daar wat aanpassingen!

Ik ben momenteel in het bezit van twee originele Opel Corsa b GSI 1.6 16v fase 1.

Ik heb een paarse en een grijze, de grijze is een donor auto en hier zal het een en ander vanaf geschroefd worden en daarna in onderdelen verkocht worden.

De plannen die er nu liggen zijn als volgt:

-Smoke achterlichten omzetten

-Doorgelaste motorkap van donorauto overzetten samen met Angel Eyes. (zie foto)

-Gehele auto verlagen door middel van een schroefset.

-Complete Groep-A uitlaat van Supersport met dubbele einddemper overzetten.

-Achterbumper overzetten (zie foto)

-Gehele auto Plasti dippen in de kleur Matt zwart.

-Borbet velgen Plasti dippen in Matt zwart.

Op de foto staat de auto nog met een andere voorbumper deze is geruild voor de originele GSI bumper.

achterbumper.jpg

28129914.jpg

velgenplaatsen.jpg

Deze week worden de motorkap en angeleyes omgezet.

over een aantal weken wil ik gaan plasti dippen dan wordt de rest gedaan

er is even een pauze geweest door drukte ivm stage en school.

Vorige week is de opel raar gaan doen en ben ik erachter gekomen dat de druklager versleten is.

Zojuist maar voor groot onderhoud het volgende besteld:

Distributieset + Waterpomp

Koppelingsset + Druklager set

Set nieuwe remschijven en klauwen.

Nieuwe Olie voor alles

Motorflush

En een professionele autospuit

Over 2 weken wordt alles gemonteerd en de spuit heeft een levertijd van 2 maanden :thumbdown

Hopelijk loopt en ziet ie er dan weer als nieuw uit! :jerry :jerry

Kan iemand mij helpen met verf regelen?

Ik heb een spuiter gevonden waar ik zelf de lak aan kan leveren zodat ik de kosten een beetje druk.

Nu heb ik dus autolak nodig maar hier in de buurt is dat vrij lastig heeft iemand een goed adresje? (niet voor de hoofdprijs)

Kleurcode Z 286 333

@Ewoud94 wrote:

Ik ben momenteel in het bezit van twee originele Opel Corsa b GSI 1.6 16v fase 1.

Kan aan mijn definitie van 'origineel' liggen, maar die doorgelaste motorkappen, andere bumpers en die angel-eyes maken je Corsa's alles behalve origineel?

Maar, neemt niet weg dat het mooie wagens zijn! Ben erg benieuwd naar het eindresultaat.

Klopt geef ik je gelijk in maar onder origineel versta ik dat het echte Fase 1 zijn en niet Fase 2 met een bumbersetje van een fase 1.

Terug
Naar boven