• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote auto poets topic

zois

Post weinig
Ik denk dat ik een ergenis deel met meerdere leden....., :angel

Ik heb een mooie rode corsa.., althans zo af en toe is hij rood maar meestal weer heel snel roze.

Ik heb geen problemen met mijn auto te poetsen, en zet hem dan ook in de wax. Alleen na een week is er niets meer van te zien.

Wie heeft tips over het poetsen van je auto zodat het resultaat wat langer zichtbaar is?

En mijn volgende ergenis :D Leuk een hond die graag op de achterbank ligt, maar hoe krijg je het beste die kleine rothaartjes weg die in de bank blijven steken?

Met de stofzuiger in ieder geval niet, na 3 uur had ik nog nauwelijks een resultaat.

Uiteraard ben ik blij met alle schoonmaaktips :thumbup

er zijn hier al heel wat duidelijke topics geweest over autos poetsen ;) Even zoeken!

natte hand helpt tegen hondenharen. Of een opzet stukje met haren op je stofzuigerslang.

gewoon een rubberen (honden)borstel en goed wrijven.

dan trek je ze er allemaal uit . . . (of lederen bekleding nemen :angel )

Jup, zo'n rubberen handschoen en dan nat maken en eroverheen wrijven. Dan neem je alle haren mee.

ik doe de kunstof scherm randen alf en toe met fietsketting olie op een doek dat blijft 1,5mnd erg netjes en dat smeer ik eeerst in en dan met schone oek nawrijven

@zois wrote:

Ik heb geen problemen met mijn auto te poetsen, en zet hem dan ook in de wax.

Alleen na een week is er niets meer van te zien.

Hier kunnen verschillende oorzaken voor zijn :

- Of je lak is niet schoon genoeg om de wax te laten hechten

- Of je voedt de lak niet voordat de wax eroverheen gaat

- Of je hebt wax die qua standtijd echt slecht is

- Of je wast de auto verkeerd

Vaak is het een van de 2 laatste dingen. Wellicht handig om even te laten weten wat je precies hebt gedaan om je auto van roze weer rood te krijgen.

@zois wrote:

Leuk een hond die graag op de achterbank ligt, maar hoe krijg je het beste die kleine rothaartjes weg die in de bank blijven steken?

Met behulp van zo'n borsteltje :

http://www.carclean.nl/product/Meguiars/Gold_Class_Extractor_Hair_Lint_Remover_X1140_100076.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

@2e-c14nz wrote:Wat ook wel eens gebreurd is dat mensen VOORZICHTIG met een verfafbrander of föhn langs de kunsttof delen van hun exterieur gaan om het zwart weer terug te krijgen.

Laatst gedaan bij een Golf 3 (althans mijn maat) Ook de auto gepoetst, je kent de auto niet weer! Gewoon de fohn/verfbrander blijven bewegen en niet te lang op 1 plekje blazen.

Terug
Naar boven