Leuk initatief voor een topic !
Ik haak even in de op dingen waar ik erg benieuwd naar ben :
@GTS Power wrote:
na eerst een testspot te hebben gemaakt die mij aanstond kon ik beginnen met de gewenste combinatie (medium pad(wit) met ultimed compound)
Waarom gebruik je een pad die bedoeld is voor lichte polijstmiddelen en ga je daar in combinatie met een compound mee polijsten ?
Was het niet beter geweest om een zwaardere pad te pakken (bijvoorbeeld een oranje of gele) en met een middel zwwar polijstmiddel te gaan polijsten ?
Welke stap(pen) heb je overigens na het polijsten met deze stap gedaan ?
@GTS Power wrote:eerst GOED wassen daarna direct kleien op je natte auto(scheelt je weer detailer spray

)
Ik hoop dat je daarna eerst de auto ook weer goed afspoeld ?
Of je op een natte auto kan kleien hangt voor een belangrijke factor ook af van welke klei je gebruikt. Veel klei-soorten veroorzaken bij het gebruik van alleen water marring en marring is alleen te verwijderen door te polijsten.
Daarnaast is het NIET te adviseren om te gaan kleien zonder toevoeging van een lubricant omdat die lubrciant bedoeld is om de clay te laten glijen.
@Astra F Vaassen wrote:Mijn F uit '93 ook laatst gedeeltelijk gedaan met spul wat allemaal op werk lag. Allemaal industrie spul dus in grote vaten enzo, polijstmiddel was compound 7-3 of 7-2 weet niet zeker meer! Dus gewassen, klei erover die pikzwart werd terwijl auto er super schoon uitzag, daarna lak super glad, toen gepolijst en daarna met machine weer gewaxt!king:
De machine die op de grond ligt is een rotary met zo te zien een oranje pad. Je geeft zelf al aan dat je met een compound hebt gepolijst. In combinatie met een oranje pad is dit bijna de allerzwaarste combinatie die er mogelijk is. Deze combinatie dient altijd te worden nabehandeld, het liefste met een excentrische machine en een licht polijstmiddel.
Doe je dit niet dan loop je in 95% van de gevallen kans op zware hologrammen (die zijn er nu nog niet, die komen pas als al je olieen zijn verdampt / weg zijn dus met een week of 2).
Daarnaast haal dit een serieuze hoeveelheid van je lak af (reken op een micron of 5 - 9).
Even ter indicatie : een standaard lak heeft vanaf het blik 0,13mm aan lak. Hierin zit de primer, kleurlak, metallic en blanke lak, dit geeft wel redelijk aan dit je met zo'n apparaatverdomd goed moet weten waar je mee bezig bent.
Zonder lakdiktes te meten zou ik dit niet aandurfen...