• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ”kleine vragen” Astra-topic Deel 2

Sinds vandaag ben ik trotse eigenaar van een witte opel astra k sports tourer. Nu heb ik chrome strips boven de zijramen alleen zijn deze doe uitgeslagen. Ik heb het met een sopje schoon proberen te maken maar dit gaf geen verschil ook chroomreiniger hebt niet. Heeft een van jullie nog een tip hoe ik dit weer mooi kan maken? :help:

Heeft iemand toevallig een digitale handleiding voor een cd50-phone radio uit een Opel Astra H? Ik heb me een ongeluk gegoogled maar het enige dat ik kon vinden waren handleidingen in oost europese talen.

Ander vraagje: weet iemand hoe ik het volume van het geluid kan tonen op het display? Ik kan zoiets namelijk nergens in de settings vinden en welk schermonderdeel ook actief is, ik zie nergens het volume (ook niet bij harder/zachter zetten). Ik heb overigens dit type display

Astra j 1.4 turbo 2010 is daar de slang van koelvloeistof bakje naar thermostaathuis gemakkelijk te vervangen? Zie foto welke slang ik bedoel.
7tg7zxbo1qp22f5ebf7u55ovez187h55.jpg

Ik ben geen kenner op dit gebied, maar logica zou zeggen dat een twintop, hatchback en een station alle 3 een ander gewicht op de achteras zal zetten.

Dit zou betekenen dat er ook een andere veer nodig zou zijn om de verschillende ewichten te dragen.

Zoek anders eens op merk en model op bijvoorbeeld www.winparts.nl oid.

Kan je de vering vergelijken.

<p style="text-align: left;">Goededag leden ik heb een opel astra g coupe uit 2000 . Maar nu heb ik probleem met snelheidsmeter die doet het niet en de dagteller en kilometerteller ook niet de rest wel nu heb ik wielnaven voor vervangen en abs pomp en heb geprobeerd om hem uit te lezen met obd 2 bij me mastje gast het wel en ik kom er niet in . Willen jullie mij helpen aub . Mvg richard :help:</p>

Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een Astra H Station. Nu heb ik gisteren een lampje moeten vervangen van het achterlicht, maar heb ik 2 witte moeren ( van de 3) laten vallen. Dit zijn de moeren aan de binnenkant die los moeten voordat je de unit aan de buitenkant eraf kan halen. Helaas zijn ze ergens tussen gevallen waar ik niet meer bij kan.

Is het mogelijk om deze moeren ergens te kopen? Via onderdelensite's kan ik ze nergens vinden.

Alvast bedankt!

<p style="text-align: center;">Goede avond, ik heb sinds 5 dagen een Astra j. Ik heb een schakelaar gevonden waar ik niks over kan vinden in de handleiding. Zie foto. Iemand enig idee? Alvast bedankt!
u1im7wiqo53iqkyk7nswlp0etmjz2gcn.jpg
</p>

Dit voertuig is waarschijnlijk zakelijk gebruikt. De schakelaars kan je dan zelf omzetten. (niet doorvertellen dat ik het van Google heb :rolling:)

Ik heb een OPEL Astra K Hatchback 1.6 CDTi (81 KW / 110 PK) die nu 2 jaar oud is en 53.000km op de teller. Bij een koude start maakt de motor heel even een ratelend geluid dat direct verdwijnt. Als ik met warme motor start is het niet te horen. Volgens de opel garage is het de kettingspanner die heel eventjes zonder olie zit tot er druk is en dit zou normaal voor een 1600 diesel zoals deze.
Ik heb me echter laten vertellen dat de oorzaak van dit geluid waarschijnlijk de hydraulische klepstoters zijn en dat dit wel degelijk gevolgen gaat hebben op langere termijn.
Heeft er iemand van jullie misschien eenzelfde ervaring en kunnen jullie mij raad geven.
Het extra vervelende hieraan is dat ik deze auto als directiewagen heb gekocht en mijn garantie daardoor nog maar een weekje loopt.

Mvg, Paul

Beste 1Paul,

ik heb een Astra H 1.6 benzine welke ook zo iets deed. Ondertussen staat de teller over de 140.000 en werkt nog perfect.

Niet geheel vergelijkbaar, maar deed het ook vooral bij een koude start.

Met vriendelijke groet,

Peter

VERKEERDE TOPIC -> MAG GEWIST WORDEN

hallo, sinds enige tijd in het bezit van een astra sport tourer innovation 2018. Nu las ik in het boekje dat de lichten aan moeten gaan bij het ontgrendelen in het donker. Zie onderstaande:

---------------------------------------------------

Instapverlichting
Welkomstverlichting
De volgende verlichting wordt korte
tijd ingeschakeld door de auto te
ontgrendelen met de handzender:
● dimlicht of grootlicht
● achterlichten
● kentekenplaatverlichting
● instrumentenverlichting
● binnenverlichting
Sommige functies werken alleen als
het buiten donker is om de auto
gemakkelijker te kunnen vinden.
De verlichting wordt meteen uitge‐
schakeld zodra het contactslot wordt
ingeschakeld. Wegrijden 3 17.
Deze functie kan worden geactiveerd
of gedeactiveerd in de Persoonlijke
instellingen.
Selecteer de betreffende instelling in
Instellingen, I Voertuig op het InfoDisplay.
Info-Display 3 126.
Persoonlijke instellingen 3 130.
U kunt de instellingen opslaan voor
de gebruikte sleutel 3 24.
De volgende verlichting gaat ook
branden wanneer u het bestuurders‐
portier opent:
● verlichting van sommige schake‐
laars
● Bestuurdersinformatiecentrum
● portiervakverlichting

---------------------------------------------------------------------------------

Nu knipperen bij ontgrendelen alleen de knipperlichten. Kan het zijn dat het "te licht" is in het donker of doe ik iets fout. Ik heb de instellingen in "voertuig" wel geactiveerd.

Wie kan mij helpen

mvg dirk

Hallo,

Ik heb een astra g 1.6 sport van 1999.

Helaas kan ik steeds minder zien op mijn km stand schermpje.

Iemand enig idee wat ik hier nog aan kan doen?

Mvg

Heb vandaag een Astra K 1.4 turbo Innovation gekocht. Ik vraag me af of het mogelijk is om bij ontgrendelen de led lampen aan te laten gaan. Krijg het niet gevonden.. :help:

[quote quote=18366656]Heb vandaag een Astra K 1.4 turbo Innovation gekocht. Ik vraag me af of het mogelijk is om bij ontgrendelen de led lampen aan te laten gaan. Krijg het niet gevonden..
help.gif
[/quote]

in het boekje/app even zoeken op instapverlichting, instellingen even goed zetten, lichtschakelaar op "auto" zetten. Dan moet ie werken

Goedenavond beste forum leden,
Graag jullie advies over onderstaande situatie.

Sinds begin 2019 ben ik trots eigenaar van een Astra K Sports Tourer bj. 2018

Nu viel mij pas geleden op dat de voor bumper aan de rechter kant scheef staat, en dat de grill rechts onder ook niet goed in de bumber is 'geklikt'.

Bijgevoegd een aantal foto's te verduidelijking.

Hoe dit zo gekomen is is mij onduidelijk, als het een stoeprand geweest is het ik dat wel gemerkt, aangezien de bumber zo scheef is gaan staan. :scratch:

Nu de vraag, is dit makkelijk zelf op te lossen, of raden jullie aan om de auto hiervoor even naar de dealer te brengen zodat zij het probleem kunnen verhelpen?

Alvast bedankt voor jullie mening en advies :dank-u:
0hsq0opoqtupjujguheepqvntq4k8wby.jpg
uvenxpi1fie4csna8lf4w7w2z38hh4q2.jpg
4tfu8v8oet3neduyly20fney4993wasq.jpg

Terug
Naar boven