• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

Incorrect.

De stand van de nokkenassen bepaalt in welke slag je zit.

Als de kleppen dicht blijven is het de compressie of verbranding, gaan ze open, dan is het aanzuig of uitblaas slag.

De nokken-assen gaan ook maar half zo snel rond als de kruk-as. Precies vanwege het feit dat de zuiger 2 keer een op/neer cyclus meemaakt, maar de inlaat en uitlaat ieders maar één keer de kleppen openen tijdens die 2 rotatie cyclus van de kruk-as.

Okeey, duidelijk uitgelegd, als je het idd los van elkaar ziet staat cil 1 gwn in het bdp en de kleppen dicht klaar voor de inlaatslag..

Bedankt!!!

Draaien jullie de bougies eruit tijdens het vervangen van de driem?

Middag!

Ik wil graag een regelbare interval voor mijn ruitenwissers. Deze heeft nu een vaste interval.

Ergens had ik gelezen door een andere relais erin te drukken.

Klopt dit?

Of is zo'n hendel met interval regeling makkelijk te installeren?

Gr :thumb

Dat klopt.

Nummer 99 relais van een VW Golf 3 of 4 past direct over in je originele stoppenkast.

Als je dan eerst je ruitenwisser pook een duwtje geeft voor één keer wissen en daarna de interval stand aanzet, neemt hij de tijd tussen het duwtje en inschakelen van de intervalstand als de intervaltijd.

Ik geloof tot maximaal een seconde of 30 en minimaal 1 seconde.

Dat is imho echt ideaal. Begint het te regenen, geef je een duwtje en je ruit is schoon. Dan wacht je tot je ruit weer nat is en zet m op interval stand. Zo heb je elke keer de perfecte wis-snelheid te pakken voor de situatie.

Heb het zelf ook in m'n Calibra en Corsa zitten. Werkt best leuk en lijkt 100% origineel.

Je kan ook het relais en hendel van een Omega pakken, maar die hendel ziet er anders uit en lijkt dus niet origineel.

Met de bijpassende andere hendel lijkt het wel weer netjes.

Maja, je moet er extra bedrading voor leggen en is dus ook meer werk dan simpelweg een VW nr99 relais inpluggen.

@McKaamos wrote:Dat klopt.

Nummer 99 relais van een VW Golf 3 of 4 past direct over in je originele stoppenkast.

Als je dan eerst je ruitenwisser pook een duwtje geeft voor één keer wissen en daarna de interval stand aanzet, neemt hij de tijd tussen het duwtje en inschakelen van de intervalstand als de intervaltijd.

Dat is imho echt ideaal. Begint het te regenen, geef je een duwtje en je ruit is schoon. Dan wacht je tot je ruit weer nat is en zet m op interval stand. Zo heb je elke keer de perfecte wis-snelheid te pakken voor de situatie.

Heb het zelf ook in m'n Calibra en Corsa zitten. Werkt best leuk en lijkt 100% origineel.

Je kan ook het relais en hendel van een Omega pakken, maar die hendel ziet er anders uit en lijkt dus niet origineel.

Maja, je moet er extra bedrading voor leggen en is dus ook meer werk dan simpelweg een VW nr99 relais inpluggen.

Thnx man!

Dan ga ik voor zo'n relais kijken!

Net zo makkelijk!

Gr :agent

Edit:

Iemand nog een gordelklikker + veiligheid liggen en die hem voor een zacht

prijs je kwijt wil.

Voor een Corsa B - bestuurderszijde..

@tamiya wrote:Ik word langzamerhand een beetje gek van de slappe achterveren van mijn auto. Vooral bij een volgeladen auto. Nu wil ik graag de originele lengte behouden, nu dacht ik, passen er ook veren+schokdemper van een Corsa C onder een B? Omdat er ook een achteras van een Corsa C met weinig aanpassingen onder een B passen? Of past dit niet? Op de sloop staat af en toe wel eens een Ctje, zodoende mijn vraag ;)

Past dit?

Daar was ik weer!

Met een vragen. :D

Ik heb aan beide kanten bij de koplampen een plat 3polig stekkertje

liggen, weet iemand waar deze voor dienen?

Gister kwam ik erachter dat de gordelklikker niet goed meer is,

veiligheids systeem is "gesprongen".. Iemand die zoiets nog heeft liggen?

En bij de corsa van mijn vriendin zitten er in de lak oppervlakkige krassen.

En achteraan lijkt het wel bewerkt met schuurpapier. De lak dan. Is dit nog weg te polijsten?

1) Dat is de elektrische koplamp hoogte stelling.

Als je dat niet hebt, hangen de stekkertjes er van los achter je koplampen.

2) Even op de sloop kijken?

3) Post eens een foto. Zonder goed zicht op wat het precies is, valt er ook niet fatsoenlijk te zeggen of je het er nog uit kan poetsen.

Draaien jullie de bougies eruit tijdens het vervangen van de driem?

Werk wel makkelijker, ronddraaien kost niet zoveel moeite.

Is wat meer werk in de zin van een hendel plaatsen, voor de rest hoef je geen draad te trekken. Alleen de zwart gele doorknippen en aan de draadjes van de hendel solderen. Vind de dikke omega hendel persoonlijk een stuk mooier en makkelijker werken dan het vw99 relais.

Ik word langzamerhand een beetje gek van de slappe achterveren van mijn auto. Vooral bij een volgeladen auto. Nu wil ik graag de originele lengte behouden, nu dacht ik, passen er ook veren+schokdemper van een Corsa C onder een B? Omdat er ook een achteras van een Corsa C met weinig aanpassingen onder een B passen? Of past dit niet? Op de sloop staat af en toe wel eens een Ctje, zodoende mijn vraag

Schokdempers wel, veren weet ik niet. Zou ik ook niet pakken, die zijn berekend op een corsa C en die van de sport zijn ook daadwerkelijk een stuk lager. Ik zou gewoon een set verlagingsveren bestellen voor een paar cm. Blijft de hoogte nagenoeg origineel en word de wagen een stuk stijver. Verlaging zo laag mogelijk kiezen ivm originele schokdempers.

Dus voor achter een set verlagingsveren? En schokdempers?(las ergens van Monroe) Hoe laag komt dat dan als ik bijvoorbeeld 30 mm pak(mindere verlaging kan volgensmij niet) Wil voor niks veranderen, wil eigenlijk helemaal niet omlaag i.v.m. drempels in woonwijk.

@McKaamos wrote:Dat klopt.

Nog even hier op inhakend, als ik onderstaand relais bestel en verwissel met de huidige dat werkt dat direct (Corsa B X14SZ).

http://boelm.nl/volkswagen/golf-3-v...systeem/relais-wisser-interval-relais-99.html" onclick="window.open(this.href);return false;

@Aapje wrote:Werkt plug and play ja, maar op de sloop zijn ze goedkoper :P

Wat zijn de vraagprijzen op de sloop?

Wat is het juiste artikelnummer (191955531 of 321955531A of 330955531 of 431955531 of ...)?

@CorsaB5D97 wrote:@Aapje wrote:Werkt plug and play ja, maar op de sloop zijn ze goedkoper :P

Wat zijn de vraagprijzen op de sloop?

Wat is het juiste artikelnummer (191955531 of 321955531A of 330955531 of 431955531 of ...)?

Volgens mij moet je gewoon nummer 99 aanhouden. Instelbare interval relais.

Bedankt voor deze snelle reactie.

Dus bestellen via Marktplaats met als relais aanduiding 99 en Volkswagen/Audi is altijd goed, zowel voor een Corsa B van bouwjaar 01-1997 als van 06-2000?

Zit in de buurt van Benthuizen/Zoetermeer een autosloperij die deze relais heeft? Wat vragen ze hiervoor?

@CorsaB5D97 wrote:Bedankt voor deze snelle reactie.

Dus bestellen via Marktplaats met als relais aanduiding 99 en Volkswagen/Audi is altijd goed, zowel voor een Corsa B van bouwjaar 01-1997 als van 06-2000?

Zit in de buurt van Benthuizen/Zoetermeer een autosloperij die deze relais heeft? Wat vragen ze hiervoor?

Die lijkt mij goed ja.

En bij een sloop zullen ze genoeg golf 3 en 4 hebben staan. Zat ook in de vento en nog wat modellen. Denk dat dat bij een sloop niet zoveel moeite zal kosten.

in een 4 zit al een timer.

je vind dit relais in de volgende VAG modellen:

VW Golf-III (Elke)

VW transporter T4 (Elke)

VW passat (modellen tussen de 1992 en 1998) (niet alle)

Seat Ibiza 2 en 3 (optioneel)

Seat Cordoba 1 en 2 (optioneel)

Seat Toledo 1 (optioneel)

diversen Skoda's van de 90er jaren

Willem

Terug
Naar boven