• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het grote ''kleine vragen'' Corsa-topic

@wim-v6 wrote:Ligt aan de leeftijd.

Zijknipperlichten zijn vanaf 1998 verplicht, dan mag het dus niet.

verstuurd door WIM-V6 via zijn SAMSUNG S5-mini

Mijn auto is van 1999, dus dat komt mooi uit dan...

Het is niet zo dat er geen licht meer doorheen komt. De glaasjes zijn alleen donker ipv oranje. Achja, dan andere glaasjes kopen

Hallo ik ga mijn turbo vervangen van de corsa c 1, 7 di maar is het slim om de dezlfde erop te zetten of een grotere zo ja welke kan erop zonder teveel aanpassingen en waar moet ik op letten mvg melvin

Ff een vraagje, moet je bij verandering van 236mm remmerij (massief) naar 256mm remmerij (geventileerd) ook 't tussen stuk tussen naaf en remzadel meenemen of is deze het zelfde?

Neem aan dat Corsa B GSI 256mm is of is dat Astra GSI? (of beide gelijk?) zit namelijk eraan te denken om deze massieve schijfjes te vervangen voor Corsa B GSI remmerij maar weet dat je met de 2.0L remmen problemen kunt krijgen met ruimte bij een 14inch velgen...

Edit: zag dat de corsa B GSI idd 256mm zijn, blokjes zijn de zelfde maat als van een 1.4? (c14nz)

Coras B gsi en astra GSI zijn beide 256 mm, zit alleen wel verschil is. De astra gsi schijven zijn wat dikker en gebruiken grotere remblokjes.

14 inch schijven passen net om 2 liter remmen (originele opel velgen dan)

ah dus toch. Ik heb 14" after market velgen met ET35, met de c14nz remmen (236mm massief) heb ik tussen remklauw en velg +/- 2cm ruimte en heb hierbij niet rekening gehouden met 't plaklood...

astra setje kan ik zo aan komen alleen de Corsa gsi is hier op de sloperijen in de buurt atm niet te vinden...

heb namelijk niet zo heel veel zin om straks met een niet-passende remklauw te zitten ;)

oh, dan kan ik het er wel op gokken... de schijf komt 10mmnaar buiten, weet niet hoeveel een gsi klauw ten opzichte van een 236mm massief rem klauw naar buiten komt?

Hoi ik heb een leuke vraag!:

11423378_967528173307753_2420860934897108976_n.jpg

Wat is dit lampje? Zit op behuizing van de stuurkolom. Gaat niet aan bij contact, wel bij aanzetten van lampen en/of starten van motor.

(Is niet in te drukken, is dus geen knopje.)

Hoort niet in de corsa iig, iets van een voorgaande hobbyist wellicht... Ff kapjes losslopen en kijken waar de draden heen gaan...

2 maanden terug nieuwe pakking geplaatst vandaag naar garage gegaan omdat die weer olie lekte, die zei van je kan beter een vloeibare pakking er tussen doen maar ik weet niet of dit wel mogelijk is.

@pascal1109 wrote:Ik had zelf een tooltje in elkaar gelast om dat te doen. Stuk schroefdraad en 2 grote moeren erop en daar weer haken aan gelast. Kon je met steeksleutels naar elkaar toe draaien. Was best wel beunen pur sang, maar ik leef ook nog. Beide zijden gedaan.

Is alleen wel een klote werkje op die manier. Heb een avondje per kant nodig gehad :???:

Kun je ook gewoon kopen voor een paar tientjes ;)

Veerspanners_zwaar_300mm.jpg

Hallo Allemaal

Rechtsvoor mis ik een wending van mijn hulpveer ( Links 4 en Rechts 3 Wendingen )

Is dat veel werk om te doen of is er iemand in de buurt van Zwolle die mij daar bij kan helpen

Ik heb het gereedschap er niet voor .

En moet de auto na de tijd weer uitgelijnd worden

Gr

@ivartje wrote:achterkant vd auto hoeft nooit uitgelijnt te worden dus daar heb je weer geluk bij :vertag :thumb

Nee dat klopt haha

Bij mij gaat het om de voorkant

ooh omdat je hulpveer zei d8 ik gelijk aan de achterkant :hmmz omdat ik dacht dat hulpveren een soort van sterkere/extra veren voor achter waren , maar als je voor je vering gaat vervangen moet je veerpoot los dus zul je helaas moeten uitlijnen

Nooit zonder goede gereedschap (veerklem) aan de vering werken! die dingen staan onder hoge druk, en als je ze met hoge snelheid van dichtbij wilt bekijken weet ik niet zeker of je het kan na vertellen... (heb wel een wat foto's voorbij zien komen waar tyraps gebruikt zijn, je kunt wel na gaan hoe dat is afgelopen :vertag )

uitlijnen is wel verstandig.

voor de rest is het een niet zo heel veel werk ;)

Oke thnx

Nee tyraps lijkt me inderdaad geen goed gereedschap haha

Volgende week maar even afspraakje maken bij de garage ( Opel dealer )

Rekent 140 euro voor de veer

Terug
Naar boven