@pascal1109 wrote:Dat idee was het ja.
Maar ja...toen was ik nog jong en onverstandig
Waarom kopen als je het zelf kunt maken? Dat geeft toch veel meer voldoening?
Ik heb zelf ook een rem-ontluchtings set gebouwd, maar dan door middel van luchtdruk de remvloeistof in het potje door het remsysteem drukken. Ik stond er namelijk gewoon bij de kijken terwijl het systeem ontluchtte: beetje lucht erop van de compressor en had in enkele minuten het volledige systeem ververst en ontlucht. :wors
Kon ik weer mooi remmen met de RBF-600 en Brembo schijven / Ferodo blokken, met je hoofd op het stuur zat je.. king:
Ik was een Honda rijder en daar waren zéér veel goodies te koop, maar genoeg dingen die ik gewoon zelf maakte,
Zoals Hoodlifters:
En een brake-stopper, deze zorgt ervoor dat je remcilinder niet kan doorbuigen met het schutbord
En het ontluchtings-systeem dus.
Verder ook nog een short-shifter zelf gemaakt maar beide geen foto's van.
Ik schreef ook complete how-to's voor bijvoorbeeld het vervangen van homokineten of ashoezen, hoe je alles uit elkaar trok en monteerde, remklauwen revisie etc.
Ik ben geen auto monteur maar mag graag mijn geld besparen als het op arbeidsloon aankomt
, doe alles gewoon zelf en altijd zeer tevreden over geweest.
De hoodlifters komen ook op mijn Corsa, heb er een schurfthekel aan steeds dat stokje in de kap te prikken.