• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het grote; opel colletor's items

Kreeg je destijds eigenlijk nog meer dingen bij aanschaf of was het alleen dit en kreeg ook echt iedereen die er 1 nieuw kocht zo'n koffertje?

Ja dit soort dingen vind ik gewoon super interessant kan het ook niet helpen, het maakt het eigendom van de auto net dat beetje completer :wub Zo vaak geven ze zulke extra's niet mee bij aankoop.

@InjectTheVenom wrote:Is de inhoud van de koffer voor ieder motortype anders of voor allemaal het zelfde en wordt de turbo er ook in genoemd?

In de map worden de c20ne en de c20xe motoren (inc. 4x4) beschreven.

@InjectTheVenom wrote:Kreeg je destijds eigenlijk nog meer dingen bij aanschaf of was het alleen dit en kreeg ook echt iedereen die er 1 nieuw kocht zo'n koffertje?

Zover ik weet werdt er, behalve het bosje bloemen en een sleutelhanger, verder niets bij gegeven. De koffer stamt uit 1991. Geen idee of ze dit tot 1997 hebben gedaan..

Ik weet niet of je al in het bezit bent van een sleutelhanger uit de tijd van jou auto, maar hier zal niet zo moeilijk aan te komen zijn. :D

Sleutelhanger is hier nog niet aanwezig nee, ben wel benieuwd hoe hij er uit zou moeten zien :D Dan nog een originele gebruikershandleiding zien te localiseren en alle toebehoren onder de koffermat plus een paar andere geinigheden die hopelijk nog te krijgen zijn en we zijn compleet.

Zit het interieurfilter trouwens achter het linker ventilatierooster (naast het stuur) als ik opeloem.com mag geloven??

heb de topictitel maar even veranderd in de hoop dat er meer mensen zijn met leuke gadgets of collectibles ;)

Als men een auto bij de dealer koopt dan zit er altijd een sleutelhanger bij, vaak van de dealer zelf.

't is enkel zaak om er een uit 1993 te bemachtigen ;)

Een boekje heb ik alleen voor de c20ne en c20xe (enkele bladzijden los, uitgegeven april 1990). Niet wat jij zoekt dus.. Kan nog wel even in de schuur kijken of ik de orginele verbanddoos en krik nog heb liggen. Volgens mij was dat niet een doos maar een rode lederen kussen met EHBO spulletjes er in. Iemand die dat kan bevestigen?

iemand een idee of deze ooit echt gemaakt zijn? Heb deze foto op een japanse site gevonden, die niet meer bestaat...

al alle mogelijke sites afgezocht, maar dat was nogal teleurstellend moet'k zeggen ! :thumbdown

3813zippo.opel.jpg

@kadeddilac wrote:Als men een auto bij de dealer koopt dan zit er altijd een sleutelhanger bij, vaak van de dealer zelf.

't is enkel zaak om er een uit 1993 te bemachtigen ;)

Een boekje heb ik alleen voor de c20ne en c20xe (enkele bladzijden los, uitgegeven april 1990). Niet wat jij zoekt dus.. Kan nog wel even in de schuur kijken of ik de orginele verbanddoos en krik nog heb liggen. Volgens mij was dat niet een doos maar een rode lederen kussen met EHBO spulletjes er in. Iemand die dat kan bevestigen?

Dat bedoel ik dus dan moet ik wel weten hoe de te bemachtigen Calibra (of algemene Opel?) sleutelhanger er uit ziet evenals de sleutels zelf want degene die ik bij aankoop kreeg zijn moderne :)

Of het een kussen of tasje is geen idee, dit is hem in ieder geval:

http://opeloem.com/opel/calibra_1989_1997/accessories/body_interior_fittings/first_aid_kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ben wel benieuwd of je die originele EHBO kit idd nog hebt en of hij ongebruikt en compleet is, krik en moersleutel zou ik nog zelf moeten hebben als het goed is en moeten alleen opgeknapt worden.

nou het toch over collector items gaat.

heb een witte opel jas in de garage hangen, is geen leer, geen stof weet niet wat het precies voor spul is.

na een paar keer dragen ging dat spul helaas los, dus hangt nu mooi in de garage, zal van de week wel eens een foto maken.

is dat iets wat hier bekend is? of voor jullie ook iets van, no doe eerst maar eens fotos.

zelf heb ik deze nog niet eerder gezien namelijk.

je kan het haast vergelijken met een heel dun laagje schuimrubber :jerry

ik heb nog brutels( hoe schrijf je dat eigenlijk) liggen :D zijn geel met zwarte letters.

mocht ik later een dik oud mannetje zijn ga ik die zeker elke dag dragen king:

@soepkiepe wrote:ik bij zoeken collector items in toetsen, kan ie niks vinden :???:

maar zie nu waarom, ts heb typfoutje gemaakt haha :jerry

hier de jas waar ik het over had.

vraag me af als die er veel zijn, ik zelf heb hem niet eerder gezien.

suc50006.jpg

suc50007b.jpg

suc50008t.jpg

suc50009.jpg

op de laatste foto kun je wel zien dat hij bij de buus of zak of hoe het genoemd word (verschilt landelijk ook weer:P) beschadigt is.

onder de armen is dat ook zo.

misschien dat ik eens moeten kijken als dit te maken valt, maar zie het somber in.

Bij mij groeit er alleen mos op het dak bij jou bumpers zo te zien ........ :jerry

eens zien als hij bekend is bij jullie ;)

@Smithy wrote:iemand een idee of deze ooit echt gemaakt zijn? Heb deze foto op een japanse site gevonden, die niet meer bestaat...

al alle mogelijke sites afgezocht, maar dat was nogal teleurstellend moet'k zeggen ! :thumbdown

3813zippo.opel.jpg

Vraag 't de lokale zandstraler eens! Ik gok dat zij ook wel in metaal kunnen graveren... Als het ook in glas wil... ;)

BUMP, wie heeft er nog een gevarendriehoek in gele houder en een verbandkussen (mag leeg zijn) die correct zijn voor een Calibra van 27-07-1993?

Die zijn al effe oud zeg, werden een paar jaar terug met grote aantallen op Ebay aangeboden, opruiming Opel magazijn ofozo, dacht dat ze uit de DTM tijd kwamen deze schoenen, heb nog een jas in dezelfde kleuren :-)

Em misschien liggen die schoenen ook nog wel ergens :jerry

Het horloge was ook een dealer item, met bruin leren band en op een Calibra sokkel

i/e speciaal doosje.

B/d dealer krijg en kreeg je niets en nooit iets cadeau b/e nieuwe auto,

hooguit een bos bloemen. Helaas dat zijn allemaal fabeltjes.

Alle gadgets waren te koop via het dealernet, en die stonden allemaal

in een speciale folder en waren alleen voor dealers te koop.

Vb Calibra reclame bord met verlichting over de hele lengte van de Calibra

zn silhouet. Afmeting anderhalf bij 1. Kostte toen 400DM. en niet in NL

verkrijgbaar. In D.de nog pas 1 verkocht. Enz.enz.enz. Een eindeloze lijst. :D

Terug
Naar boven