• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het grote senator A topic

@charlois187 wrote:Die bovenste blauwe Senator, is echt heel snel! Zit een Irmscherblok in.

tof dat ie er verder nog wel helemaal origineel uitziet, een echte wolf in schaapskleren dus, lachen bij het stoplicht :jerry

Hoi ik had een vraagje -ik ben aan het rond kijken naar een senator,liefs eentje waar ik geen/weinig werk mee heb.

vind deze wel mooi qua kleur en bekleding

http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/513926011-opel-senator-2-5i-1986.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik kom alleen maar automaten tegen ,is senator wel geleverd met 5 bak hand?

waar moet ik allemaal op letten als ik deze of een andere senator zou kopen?

Iemand trouwens bekent met de aanbieder

Alvast bedankt

@sw16v wrote:Ze zijn er wel met 5versnelling handbak. ook wel met 4 bak hand geschakeld. alleen veel minder de n automaat, en zou niet weer schakel willen persoonlijk....

de aanbieder is een handelaar, vroeger voornamelijk in oude mercedesen, maar nu af en toe ook een opel.

senator ziet er op de foto's niet verkeerd uit, alleen jammer dat het een vrij 'kaal' exemplaar is kwa opties.

en schade gehad RV? gezien de bumper die stuk is en scherm er op waar nog het biesje op moet. even goed kijken dus.

Okee er was al wel gelast aan de veerschotels onder de motorkap,kan dit er mee te maken hebben dat de bumper en het voorscherm er af zijn geweest?

Gezien de km stand nog geen 40000km aantoonbaar volgens de handelaar,dit zou betekenen dat ie misschien wel de laatst tig jaar(tien,ik zeg maar wat) stil heeft gestaan,kan ik hierdoor nog problemen verwachten?

hij ziet er wel mooi uit :thumbup

Maar voor 5400 euro veracht ik persoonlijk iets meer dan dit.

Zoals de advertentie zegt, alle keuringen toegestaan....dus kijken en hem binnenste buiten keren. :thumbup

@charlois187 wrote:hij ziet er wel mooi uit :thumbup

Maar voor 5400 euro veracht ik persoonlijk iets meer dan dit.

Zoals de advertentie zegt, alle keuringen toegestaan....dus kijken en hem binnenste buiten keren. :thumbup

Hij mag ook voor minder weg en idd een 3.0ltr automaat geniet ook de voorkeur,alleen vind ik deze qua kleur en vooral de kleur van het interieur mooier als het aanbod 3.0Aut

Ik ben geen monteur ,heb wel iets verstand van zaken ,daarom mijn vraag ook waar ik dan zoal op moet letten als ik hem binneste buiten keer

@charlois187 wrote:@MonzaRon wrote:kan me sterk vergissen, maar ik zou twijfels krijgen bij het verhaal,

35000 km verders altijd stil en binnen gestaan,

zie dat hij op meerdere plekken bijgewerkt is, kijk maar eens goed naar de kleurverschillen her en der.

zelf de bestuurdersstoel is flink doorgezeten.

De wagen staat er verders wel strak en netjes bij,

voor de rest zelf kritisch kijken voor deze prijs,

en miss kijken of er betere Senators voor dit geld te krijgen zijn :thumb

Jij ziet dat toch weer goed hoor Ron :thumbup

Die bestuurderstoel is idd doorgezeten, en dat lijkt mij ook niet te kunnen als er zo weinig kms op staat

Misschien van 2 hele dikke duitsers geweest :hmmz ,maar idd ik vond het ook al te mooi om waar te zijn

@sw16v wrote:http://www.senator-monza.de staat zowat alles wel op van de senator's

op de kaufberatung staan enkele foto's waar ze voornamelijk willen roesten, zoals je zelf zei bij lassen van de veerpoten voor moet je als je het goed wil doen de voorste schermen er af hebben.

thanks hier kan ik wat mee :thumb ,snap alleen niet dat de veerschotels voor ,bij deze betreffende senator al wel zijn verlast en dat er verder nog niks aan de hand was(informatie van de handelaar),gaan die altijd als eerste verrot dan?(en dus de rest komt dan nog zeker)

@MonzaRon wrote:kan me sterk vergissen, maar ik zou twijfels krijgen bij het verhaal,

35000 km verders altijd stil en binnen gestaan,

zie dat hij op meerdere plekken bijgewerkt is, kijk maar eens goed naar de kleurverschillen her en der.

zelf de bestuurdersstoel is flink doorgezeten.

De wagen staat er verders wel strak en netjes bij,

voor de rest zelf kritisch kijken voor deze prijs,

en miss kijken of er betere Senators voor dit geld te krijgen zijn :thumb

Jij ziet dat toch weer goed hoor Ron :thumbup

Die bestuurderstoel is idd doorgezeten, en dat lijkt mij ook niet te kunnen als er zo weinig kms op staat

z_6eec803e.jpg

z_912a6034.jpg

:D

jammer genoeg mijn ex senator hier niet tegengekomen ( was toen in de begin 20 geloof ik ) was een goud/bruine 3.0 4traps met nergens roest of rare plekken. spontaan gekocht tijdens occassionshow leeuwarden.

en als ik dit topic eens doorneem dan is dat een zeldzaamheid? heb hem weggedaan omdat het gewoon te duur rijden was in die tijd, wegenbelasting, verzekering ( zat in duur tarief leeftijd ) brandstof.

toch wel de mooist rijdende auto in mijn auto verleden.

Hi all! Here is my Opel Senator A2 in 1984 with an engine H20E. Transmission Getrag 240. Purchased 01/02/2011 and since then on the restoration. Colour silver metallic E128. I am from Vinnitsa, Ukraine. Here are pictures of my handsome :)

y_6ef17f11.jpg

y_bd70360e.jpg

More information can be found here: http://opelrekord.ru/index.php?showtopic=15256" onclick="window.open(this.href);return false;

Thank you all!

Vanmnorgen op de a6 vanaf lelysyad richting emmeloord een groene sennie a2

vanavond tussen nijkerk en zeewolde een rode b commodore

Ik heb net eentje gespot in de file voor Maastricht rond 10u. was een 3.0I bruin van kleur, voorkant had een pats gehad.

Iemand van hier???

Man achter het stuur had een flinke bos haar met een bril.. Foto niet kunnen nemen vanwege politie auto achter mij.

@astrawez wrote:Heb er weer een paar gevonden. Hier op de site notabene.

OpelSenatorA198-TL-VH.jpg

Kenteken 98-TL-VH

Voertuigsoort personenauto

Merk OPEL

Handelsbenaming SENATOR 2.5 E

Brandstof LPG (Liquified Petrol Gas)

Vervaldatum APK 18-01-2010

Datum eerste toelating 16-06-1981

Datum aanvang laatste tenaamstelling 12-06-2009

Datum eerste afgifte Nederland 03-11-2006

OpelSenatorA2JZ-54-GH.jpg

Kenteken JZ-54-GH

Merk OPEL

Handelsbenaming SENATOR 2.5 E AUTOMATIC

Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 03-03-2010

Datum eerste toelating 08-07-1983

Datum aanvang laatste tenaamstelling 19-02-2009

Datum eerste afgifte Nederland 08-07-1983

OpelSenatorA2LL-50-BK.jpg

Kenteken LL-50-BK

Merk OPEL

Handelsbenaming SENATOR 2.5 E

Brandstof Benzine

Vervaldatum APK 07-09-2008 :thumbdown

Datum eerste toelating 01-10-1984

Datum aanvang laatste tenaamstelling 24-12-2007

Datum eerste afgifte Nederland 01-10-1984

Gr Wesley

Hee people,

leuk ik heb net een senator gekocht en ik vind gewoon de foto ervan in deze topic.

kenteken LL-50-BK.

Ik zal de mijne er ook bij zetten :

Orginele Nederlandse A2 3.0E CD uit 1985 met LPG met alle opties ( koplampwissers heb ik verwijderd )

Piccies:

P1050243.jpg

P1050244.jpg

P1050248.jpg

@Senatorman wrote::wub Mooie kar. Heb je misschien ook foto's van interieur en motorruimte?

Ziet er goed uit. Veerpoten ook goed?

Dankjewel :thumbup

In het :show je big opel topic staat een foto van interieur/dashbord.

Meer foto's heb ik nog niet , zal ik komende week maken en posten

Veerpoten zijn goed , zijn al eens goed gerepareerd.

Terug
Naar boven