origineel gepost door Barrythefirst
'Echte' complete stereosets kosten net zoveel als een nieuwe OPC
Een setje wat €3000 kost is in mijn ogen simpel
(mijn cd speler heeft meer gekost)
Sorry dit moest ik ff kwijt
Meestal wel, maar niet als je het zelf bouwt! Heb voor 600 euro een versterker gebouwd die een Passlabs X150.5 (van €5000) compleet naar huis speelt, en een Mark Levinson No29 en een Briston 4B!!!:vertag
Dan speakers, die kun je ook zelf bouwen voor een fractie van de prijs van een complete set. Niet moeilijk om iets te bouwen wat beter klinkt dan die naar blik en karton klinkende Bose setjes met overdreven laag gedreun waar alles verder in verzuipt van het frequentie gebied

uke... Het is maar wat je wil, ik hou van natuurgetrouwe weergave, een ander van een hele kermis van drukkend, vermoeiend en dreunend laag en snerpend pishoog.....
Heb ESL-57 speakers van Quad, maar dan enkel het mid-hoog paneel (van 20cm breed) en een 15"JBL woofer per kant er onder. Alles in open baffle....:wub Actief aangestuurd met per speaker een eigen eindversterker. Je hebt gewoon totaal niet in de gaten hoe hard je het al hebt staan, het blijft tot enorm hoge volumes zo strak en het blijft zo prettig klinken. Kan er zo elke dag uren achter elkaar naar luisteren... Probleem is, je kan niet meer terug heh...:cry
Heb vier jaar bij een hifi winkel gewerkt, daar is de gekte ontstaan... Heb alle meest exclusieve setjes thuis mogen proberen, Avalon speakers, B&W, versterkers en CD spekers van de meest exclusieve merken met prijzen met meerdere nullen... En ontdekt dat je voor weinig een hoop kan bereiken. Luister maar eens naar een Sony Playstation 1 als CD speler!!king: