• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het Hifi topic

ik heb een 6.1 yamaha versterker met een yamaha sacd speler en dvd.

hier aan heb ik speakers van klipsch hangen, voor film klinkt het mij best maar voor fijne muziek kan het beter.

ik wil deze speakers nog wel eens gaan vervangen, maar tweedehands durf ik niet aan en nieuwe vind ik het eigenlijk toch allemaal gou veel kosten.

origineel gepost door Big Sexy

fijn is ook dat ie niet alleen geluid codeert maar ook fungeert als AV control center, dus het beeld loopt bij mij via de versterker naar de tv.

wat is hier het voordeel van?

origineel gepost door rooiepeet

hier aan heb ik speakers van klipsch hangen, voor film klinkt het mij best maar voor fijne muziek kan het beter.

ik wil deze speakers nog wel eens gaan vervangen, maar tweedehands durf ik niet aan en nieuwe vind ik het eigenlijk toch allemaal gou veel kosten.

fijn is ook dat ie niet alleen geluid codeert maar ook fungeert als AV control center, dus het beeld loopt bij mij via de versterker naar de tv.

Zelf bouwen!!

En wat betreft beeld doorgave van die HT receivers, de meeste nieuwe doen dat hopeloos bagger! Zou het eens GOED vergelijken met direct op de TV of door die kist heen!! Het lijkt allemaal zo gemakkelijk, maar de meeste van die kisten gooien het door een goedkoop conversie chipsetje heen, kun je beter nog ouderwetse hard door geschakelde techniek hebben. Pas dus vooral op als ze beloven dat ze kunnen converteren tussen composite-SVHS-component en HDMI!! Goed coderen/converteren is HEEEEL duur, dat krijg je zeker niet voor die €1000 in één kastje wat ook nog zes eindversterkers heeft, een voorversterker en alle poespas...

Ik betaal al €8000 voor een beetje composiet naar SDI convertertje...

Het is als met een moderne auto, dat simpel ogende knopje op het front (of afstandsbediening) zit een hele batterij aan matig functionerende kwetsbare troep achter wat op papier heel wat lijkt, maar snel stuk gaat en duur (of niet!) te repareren is...:swear

Het beste wat je kunt doen is een serieuse eenvoudige stereo installatie uitbreiden met een surround decoder. Liefst zo een met drie eindversterkers erin gebouwd. Dan heb je het beste van beide werelden.:vertag

origineel gepost door rooiepeet

De Bluerayspeler zou met hdmi in de versterker moeten anders kan je geen 7.1 coderen en gezien je hdmi ook voor

het beeld moet zorgen(eigenlijk een digitale scartkabel dus)

gaat die dus uit de versterker weer naar de tv

Ik ben een semi audio freak :P

Op dit moment wat minder actief met home audio, maar wel ben ik gek op muziek..

Kheb nu een setje Impulse 44 zuilen staan (transmissielijn), aangesloten op een gereviseerde Yamaha AX-470.

Klinkt lekker en speelt heerlijk tot in het diepe laag door..

Beolab 6000

beolab6000.jpg

Beocenter 2500

ouverture22_lifestyleav.jpg

Hoop andere meuk

Logitech 5400 5.1 setje

Hertog Jan Bierkratradio (te vinden in topic Beunradio)

ik loop al een tijdje met een vraag;

ik heb eens ergens een hifi set gezien,volgens mij een tuner/versterker van "Cambridge Audio " of "Cambridge Audioworks" of zoiets.

er stonden 2 speakers bij die er nogal bijzonder uitzagen.

nou is er wel Cambridge die pc speakers hebben,maar wat ik heb gezien vind ik niet.

weet iemand van de freaks dit??

Kun je omschrijven hoe ze er ongeveer uitzagen? Cambridge maakt volgens mij geen hifi speakers... Waar heb je het gezien?

bij een meubelzaak in de woonmall alexandrium.

het klonk aardig.

de speakers bestonden uit een losse vierkante box,opgehangen in een soort frame (daar zal de woofer in zitten) daarboven de middentoner en tweeter.

die zaten ook op weer op het frame gemonteerd los van die "wooferkist".

er stond echt iets van Cambridge op die versterker

Mijn huidige set-up:

DSC_0551.jpg

DSC_0552.jpg

Loewe Aventoes 81cm tv (ouders hebben ook Loewe, ben er erg tevreden over)

Xbox 360 (tevens DVD-speler)

En nog een plek vrij voor de decoder van de digitale tv die er nog komt.

Radio:

Sony F419r 4x80w versterker

Sony CDP-CE405 5CD-wisselaar

Sony ST-S170 tuner

Sony SEQ-310 grafische 7bands equalizer (twee stuks)

AKAI AK-AE equalizer 10bands

Ben nogal een Sony-liefhebber zoals te zien. De reden waarom ik zoveel equalizers heb, is enerzijds om de boel goed te regelen, en om de balkjes, haha.

Speakers:

2x Wharfedale e30 (30 liter kisten, helemaal opgeknapt). Zijn 'maar' 50watt maar het geluid is prachtig

En mijn nieuwe aanwinst: Magnat Motion 130a (actieve) subwoofer, een 30cm gepoorte subwoofer met 90watt nominaal en 160watt RMS.

Er ligt ook nog een Pioneer passieve dubbele sub maar die had ik voor de Magnat, ik denk dat ik die binnenkort vervang voor rear-speakers.

Alles is aan elkaar aangesloten, tv, laptop en pc ook op de versterker. Ben momenteel tevreden met het geluid.

Goed geluid...........heerlijk.

Net wat er al gezegd is:

Je herkent goed geluid aan het "niet de neiging hebben tot zachter zetten", omdat het irritant zou worden.

Voorheen kocht ik iedere twee jaar iets nieuws, maar dat gaat niet meer (teveel auto's).

Vorig jaar heb ik de laatste gekocht:

7 x 120 Watt Pioneer VSA-AX3K

Met een 400 Watt (!) versterkte 15 inch sub

3-weg hoofdboxen met 15 inch woofer.

product-96500.jpg

Er zijn nog genoeg wensen........

Goed om te lezen dat mensen hier weten wat genieten is!:thumbup

En 14XE, ik zou zo gauw effe niet weten welke speakers dat waren, interessante constructie in elk geval!

Weet niet of een complete Onkyo RI (??) set versterker/6CD wisselaar/cassette deck met twee Mission torenspeakers wat is en of deze eventueel uitgebreid kan worden voor een nog beter/zuiverder geluid?

Dat staat hier namelijk, heb ik ooit eens kado gekregen inclusief een mooi meubel van een collega omdat ik hem met de auto van zijn zoon geholpen heb en moet zeggen dat ik er best van geniet :D

origineel gepost door postbusmanta

Goed geluid...........heerlijk.

Net wat er al gezegd is:

Je herkent goed geluid aan het "niet de neiging hebben tot zachter zetten", omdat het irritant zou worden.

Voorheen kocht ik iedere twee jaar iets nieuws, maar dat gaat niet meer (teveel auto's).

Vorig jaar heb ik de laatste gekocht:

7 x 120 Watt Pioneer VSA-AX3K

Met een 400 Watt (!) versterkte 15 inch sub

3-weg hoofdboxen met 15 inch woofer.

product-96500.jpg

Er zijn nog genoeg wensen........

Ook mooi spul :thumbup

En inderdaad, vroeger werd een hoog volume na een tijdje irritant, nu niet meer. Heb hetzelfde met koptelefoons. Nu ik een duurdere Sennheiser heb, is het heel prettig luisteren

Over koptelefoons gesproken ik heb pas een Nokia WH-600 headset gekocht om van en naar het werk muziek te kunnen luisteren maar dat knakending is zo fragiel ontworpen dat 1 van de schelpen afgebroken is door te dun plastic :argue

Kan iemand me een high end exemplaar aanbevelen wat niet al te achterlijk duur is?

Ik heb er al een paar keer voor gestaan om electrostaten te kopen...........

Ik vind dat zo mooi klinken :wors

summit_nat_cherry_black_alu.jpg

Probleem is echter dat ik er geen geschikte ruimte voor heb.

origineel gepost door InjectTheVenom

Over koptelefoons gesproken ik heb pas een Nokia WH-600 headset gekocht om van en naar het werk muziek te kunnen luisteren maar dat knakending is zo fragiel ontworpen dat 1 van de schelpen afgebroken is door te dun plastic :argue

Kan iemand me een high end exemplaar aanbevelen wat niet al te achterlijk duur is?

Goede koptelefoon???

Ik vond voorheen AKG erg goed klinken!! :thumbup

hier staat een:

Harman Kardon HK3480 stereo receiver (met zo'n blauw licht gevende volumeknop)

Denon DCD 655 Cd speler met pitch control

Sony MDS JE 520 Minidisc speler

2 Wharfedale diamond 9.5 zuilen op front

Bose Acoustimass 5 serie 3 op rear

maar woon in een appartementje dus kan er toch niet uithalen wat er in zit (nou ja,soms dan:P)

Ben geen Hifi freak maar wil wel een beetje knap geluid hebben

Terug
Naar boven