origineel gepost door Big Sexy
origineel gepost door Barrythefirst
origineel gepost door rooiepeet
ik heb een 6.1 yamaha versterker met een yamaha sacd speler en dvd.
hier aan heb ik speakers van klipsch hangen, voor film klinkt het mij best maar voor fijne muziek kan het beter.
ik wil deze speakers nog wel eens gaan vervangen, maar tweedehands durf ik niet aan en nieuwe vind ik het eigenlijk toch allemaal gou veel kosten.
origineel gepost door Big Sexy
fijn is ook dat ie niet alleen geluid codeert maar ook fungeert als AV control center, dus het beeld loopt bij mij via de versterker naar de tv.
wat is hier het voordeel van?
De Bluerayspeler zou met hdmi in de versterker moeten anders kan je geen 7.1 coderen en gezien je hdmi ook voor
het beeld moet zorgen(eigenlijk een digitale scartkabel dus)
gaat die dus uit de versterker weer naar de tv
inderdaad, hij geeft het gewoon door als het ware. jammer is alleen dat bij deze serie de audio niet gecodeerd wordt bji hdmi (monitor only) dus moet men bij hdmi altijd optical, coaxial of 2.0 invoeren bij het hdmi signaal.... en zo codeert hij het geluid.
verder heeft het weinig voordelen dat alles via de AV center loopt, maar het is wel handig in de zin van dat hij bij een andere videobron gelijk het geluid ervan pakt en niet eerst naar de tv gaat en weer terug naar de receiver.
upscalen doet hij alleen van s-video en composiet naar component 576p, verder niks. upscalen vind ik doorgaans crap ook, weinig kwaliteitsverbetering.
@gvy: ik kom voor mijn werk vaak bij klanten die wel wat materiaal hebben staan, maar dat slaat alles.... prachtig, en het mooiste vind ik nog wel dat je het allemaal zelf doet. zo krijg je tenminste voldoening van je werk!
Als je toch wil genieten van 7.1 geluid dan zou je een blue-rayspeler met 7.1 uitgang kunnen aanschaffen en die weer
via de 7.1 input op de versterker aansluiten