• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het is weer gebeurd!! Met de auto aan de kant van de weg.

Ik heb vandaag met mijn monteur gebeld en die heeft de egr afgedopt. Ik hoop dat het nu verholpen is. Hij gaf wel aan dat de auto nu een foutmelding geeft dat de egr luchtstroom niet goed is maar dat lijkt mij logisch als hij afgedopt is.

Ik hou jullie op de hoogte.

Klopt bij vlopt of langere ritten rijden kan het lampje gaan branden, deze geeft dan code p0400 Stroming EGR onjuist..

Mijn X16XE Geeft nu ook weer p1405: Terugkoppeling Stand EGRklep buiten bereik.. EGR is al HEEL lang afgedopt, maar ook dan gaan ze blijkbaar kapot..

willem

Klopt bij vlopt of langere ritten rijden kan het lampje gaan branden, deze geeft dan code p0400 Stroming EGR onjuist..

Mijn X16XE Geeft nu ook weer p1405: Terugkoppeling Stand EGRklep buiten bereik.. EGR is al HEEL lang afgedopt, maar ook dan gaan ze blijkbaar kapot..

willem

Ik heb woensdag mijn Tigra weer opgehaald. Hij liep echt super!! Leek wel veel beter. Dus ik dacht mooi alles opgelost!!

Tot gisteren... Wederom begint de auto te bokken en te stoten. Ik weet nu echt niet meer wat het is. Iemand nog tips?

Ik heb woensdag mijn Tigra weer opgehaald. Hij liep echt super!! Leek wel veel beter. Dus ik dacht mooi alles opgelost!!

Tot gisteren... Wederom begint de auto te bokken en te stoten. Ik weet nu echt niet meer wat het is. Iemand nog tips?

@2e-c14nz wrote:Is het weer tijdens het rijden, of bij gas geven? Misschien kun je de gasklep eens nakijken of deze vervuild is, deze wil namelijk wel eens flink vervuild raken. Misschien pakt hij ergens valse lucht?

Het is tijdens het rijden vooral als ik gas geef. Kun je mij vertellen waar de gasklep precies zit? Kan ik daar eens naar kijken. En hoe controleer ik op valse lucht?

@2e-c14nz wrote:Is het weer tijdens het rijden, of bij gas geven? Misschien kun je de gasklep eens nakijken of deze vervuild is, deze wil namelijk wel eens flink vervuild raken. Misschien pakt hij ergens valse lucht?

Het is tijdens het rijden vooral als ik gas geef. Kun je mij vertellen waar de gasklep precies zit? Kan ik daar eens naar kijken. En hoe controleer ik op valse lucht?

Op valse lucht kun je het makkelijkste met remmenreiniger / startpilot op verdachte plekken spuiten. Verder heb je altijd nog zintuigen! :thumb

Op valse lucht kun je het makkelijkste met remmenreiniger / startpilot op verdachte plekken spuiten. Verder heb je altijd nog zintuigen! :thumb

ik heb eens zoiest met mn kadett gsi gehad. toen bleek er een vd kleine stukjes benzine slang by de pomp poreus te zijn en iets te lekken.

ging ie ook heel raar stotend en bokkend van gas geven. ik kon hem net aanhouden door mn voet heeeel stil te houden op 2500 toeren.. misschien dus eens slangen nalopen?

ik heb eens zoiest met mn kadett gsi gehad. toen bleek er een vd kleine stukjes benzine slang by de pomp poreus te zijn en iets te lekken.

ging ie ook heel raar stotend en bokkend van gas geven. ik kon hem net aanhouden door mn voet heeeel stil te houden op 2500 toeren.. misschien dus eens slangen nalopen?

@kaneelschep wrote:ik heb eens zoiest met mn kadett gsi gehad. toen bleek er een vd kleine stukjes benzine slang by de pomp poreus te zijn en iets te lekken.

Ik kon hem ook met heel veel moeite wel aanhouden maar rijden wordt niet wat. Bedankt voor je tip. Ik denk dat ik vanavond maar eens grondig al mijn slangen ga nalopen.

Wordt vervolgd.

@kaneelschep wrote:ik heb eens zoiest met mn kadett gsi gehad. toen bleek er een vd kleine stukjes benzine slang by de pomp poreus te zijn en iets te lekken.

Ik kon hem ook met heel veel moeite wel aanhouden maar rijden wordt niet wat. Bedankt voor je tip. Ik denk dat ik vanavond maar eens grondig al mijn slangen ga nalopen.

Wordt vervolgd.

ik stond een tijdje geleden ook aan de kant met me tigra uit 1997

uit het niks vielt hij uit en ging haast niet meer aan

ben ik toch veilig op de vluchtstrook gekomen

en toen ging die ook niet meer aan alleen met heel vaal gas erbij

en vielt tie eigenlijk gelijk weer uit toen na de garage gebracht

was de motor kapot :( en een klep was krom ofzo bij mij dan toen heb ik voor 1000 euro een nieuwe erin gezet

ik stond een tijdje geleden ook aan de kant met me tigra uit 1997

uit het niks vielt hij uit en ging haast niet meer aan

ben ik toch veilig op de vluchtstrook gekomen

en toen ging die ook niet meer aan alleen met heel vaal gas erbij

en vielt tie eigenlijk gelijk weer uit toen na de garage gebracht

was de motor kapot :( en een klep was krom ofzo bij mij dan toen heb ik voor 1000 euro een nieuwe erin gezet

Terug
Naar boven