• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het is weer zover.........winterslaap 2013 / 2014/2015

@Senatorman wrote:Inderdaad erg mooi weer vandaag, en kon het dus ook niet laten om met de Monza lekker naar circuitpark zandvoort te gaan.

Vandaag waren daar de nieuwjaarsraces.

Was een heerlijkheid om toch even te rijden.Ik heb hier in de buurt een stuk gereden,vrouwtje even mee en samen naar het rammelende daschboardkastje geluisterd en de toch wel luidruchtige motortje.De V40 is wat dat betreft een stuk stiller.Maar dat geeft toch aan dat de Kadett zijn 25e jaar in gaat dit jaar.

Heb je genoten,daar op Zandvoort?Wat moet/mag je daar doen dan?

gr Marcel.

had mijn paradepaardje vorig jaar in de stalling staan,

maar dit jaar bij huis, helaas wel buiten, maar wel onder de kap, redelijk beschut voor

weersinvloeden. en moet toegeven.. heb er geen spijt van, zo kun je m nog een keer pakken,

als de weg droog en schoon is.

ah kijk is aan. er slapen er dus meer.

de mijne slaapt ook. en dan van me zusje ook .

IMAG0076_zps66dff9fa.jpg

IMAG0077_zpse57aff84.jpg

Helaas staat mijn Kadett op het moment onder een dik pak sneeuw. Normaal gesproken zet ik 'm in de stalling, maar wegens gebrek aan ander vervoer moet de Kadett me deze winter ook van A naar B brengen. Na de winter een goede schoonmaakbeurt van de bodem en de rest van de auto dus........

Hij gaat je zeker van A naar B brengen.En al helemaal als hij weet dat ie van onder lekker wordt schoongespoten!

Hou je hem wel heel met die glibberige toestanden op de weg?

succes.

gr Marcel.

@saluma wrote:Hij gaat je zeker van A naar B brengen.En al helemaal als hij weet dat ie van onder lekker wordt schoongespoten!

Hou je hem wel heel met die glibberige toestanden op de weg?

succes.

gr Marcel.

Ik hoop hem wel heel te houden....

Nog een paar plaatjes zoals ie er nu bij staat:

IMG-20130122-WA0002_zpsffea470d.jpg

IMG-20130122-WA0001_zps5525bd11.jpg

IMG-20130122-WA0000_zps06abf167.jpg

Vandaag heb ik mijn vriend wakker gemaakt.Ik wilde hem even wassen,want ondanks de kou zat er toch wat spinnenpoep op.Ook afdrukken van kattepoten op het stof wilde ik weg hebben.

Eerst even de Volvo gewassen en daarna dus de Kadett.

En ja......... dan begint het weer te kriebelen om een ritje te maken.Dus ,accu erin en even kijken hoe hij startte.

Totaal geen probleem.Na drie keer ronddraaien pakte hij in een keer op.Geweldig.

Hij heeft zijn eerste ritje van dit jaar gemaakt!!!! Heerlijk..........

groetjes Marcel.

Mijn Corsa GSi heeft afgelopen 2 maanden mooi binnen gestaan in de garage, vrij van pekel en sneeuw ellende. Vandaag weer voor het eerst gereden, was zulk mooi weer, wel nog op de winterbanden.:)

Hij starte iets moeilijk, na een stuk gereden te hebben starte ie zonder problemen.

En op de Afsluitdijk nog even 195km/h aangetikt. :angel

@johan1981 wrote:@crazijbertje wrote:zie hem liever zo johan!!!

Afbeelding661.jpg

gr bertje :agent

Wat een mooi stel is het toch he! :wub

je zou er haast verliefd op worden..is al poosje geleden...pff..

word weer tijd voor mini meet.. :wors

gr bertje :agent

Het is weer zover...............slapen! Ik zou zeggen,tot volgend jaar allemaal.De Kadett gaat hier z'n oogjes dicht doen.Hartslag naar beneden en pitten met die handel.

Marcel, ik heb je voorbeeld zojuist maar gevolgd! Let wel op dat de schorsingsregels weer iets zijn veranderd: Je mag nu niet meer binnen het jaar weer opnieuw schorsen want dan betaal je een boete! Dus als je vandaag 05-11-2013 geschorst hebt en je heft de schorsing weer op op bijvoorbeeld 1 Maart 2014 dan mag je de auto pas weer schorsen op 05-11-2014.

Wat een onzin, is weer pure geld kloperij, als ik mijn auto dus van de schorsing afhaal, en 3 maanden later knalt mij ene achter erin, en ik wil de auto gaan opknappen zou ik hem niet opnieuw mogen schorsen, stel mijn apk loopt oo dat moment af

@midnight black wrote:Marcel, ik heb je voorbeeld zojuist maar gevolgd! Let wel op dat de schorsingsregels weer iets zijn veranderd: Je mag nu niet meer binnen het jaar weer opnieuw schorsen want dan betaal je een boete! Dus als je vandaag 05-11-2013 geschorst hebt en je heft de schorsing weer op op bijvoorbeeld 1 Maart 2014 dan mag je de auto pas weer schorsen op 05-11-2014.

Dit geldt niet voor de auto's die hier voorbij komen. :vertag

Even een quote aanhalen van de RDW zelf:

Schorst u een voertuig tot 15 jaar oud, binnen 1 jaar na het begin van de vorige schorsing, dan betaalt u de hoogste kosten (schorsen binnen een jaar na ingangsdatum laatste schorsing).

Dus zolang je auto ouder is dan 15 jaar kan er nooit sprake zijn van een boete.

Terug
Naar boven