• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het kadett400 project

ja dat wordt nog wat.

ma wil ter plekke, zodra de wielen zuiver recht staan, op 1 of andere manier alles blokkeren.

omdat ik bij de achteras stellen, vaste punten vanaf de vooras pak.

dus de stuurstangen vastlassen of weet ik veel wat.

gelukkig kan ik hier een kilometer verderop wel terecht om de kadett uit te laten lijnen.

bedankt bertus,

vanavond weer mooi bezig geweest.

mijn kameraad heeft bussen gedraait met draad m14-1.25 erin.

dit voor de bouten van de achterste draagarmen.

deze vanavond ingelast, de binnenkant van de balken in de menie gezet, en verder dichtgelast.

morgenavond verder dichtlassen, deze week denk ik de binnnenkant in de menie totaan de voorstoelen (waar die normaal zitten)

fotos:

Foto-CXPVMZRH.jpg

Foto-XXP4C874.jpg

Foto-SGIPH3GY.jpg

Foto-FFUMR6HH.jpg

gister het laswerk in de motorruimte klaar gemaakt, en alles in de menie gespoten.

aankomende week alleen nog de veerschotels doorlassen.

morgen de binnenkant van de auto in de menie spuiten, totaan de eerste dwarsbalk.

foto's:

Foto-6TEIDMHE.jpg

Foto-AKSW6VC8.jpg

Foto-DIFGPM46.jpg

Foto-VRQE88DO.jpg

Foto-AKSW6VC8.jpg

Foto-ETIDZE8I.jpg

Foto-BODP7ITE.jpg

eindelijk een echt projekt waar niet alleen over gepraat word maar ook echt wat aan gedaan word, ziet er goed uit jongens!!!!

vanavond de binnenkant in de menie gespoten, zodat dit deel ook afgerond is.

morgenavond de veerschotels doorlassen, en in de binnenkant de verstevigings strippen inlassen. dan kan de kadett zo langzamerhand het spit weer uit, om uitgelijnd te worden.

foto's:

Foto-MFTZAQMR.jpg

Foto-6AHVFV4P.jpg

Foto-QEJUYIYB.jpg

Foto-47RCBTSO.jpg

bij gebrek aan goeie spuitkleding: :P

Foto-BCQCGHZC.jpg

nee ik wil er zeker van zijn dat de vooras helemaal goed staat, zodat ik deze met zekerheid als vast meetpunt kan gebruiken voor de achteras.

als de vooras al niet 100% goed zou staan, ga je met de achteras helemaal de boot in, en dat willen we niet:angel

origineel gepost door Christian-tsx

nee ik wil er zeker van zijn dat de vooras helemaal goed staat, zodat ik deze met zekerheid als vast meetpunt kan gebruiken voor de achteras.

als de vooras al niet 100% goed zou staan, ga je met de achteras helemaal de boot in, en dat willen we niet:angel

maar met uitlijnen gaan ze van de achteras af de vooras recht zetten omdat de achteras een vast punt is.

dus weet niet of ze dat wel kunnen doen voor je ?

succes :thumbup

de achteras heb ik nog niks aan gedaan, alles is nog origineel.

tot waar nu alles in de menie zit, is verbouwd, alles daarachter is nog zoals het was..

dan kunnen ze aan de hand van de achteras (die dus sowieso recht staat) de vooras recht zetten.

Volgens mij is er verwarring over de oude en nieuwe achteras, jij bedoelt als ik het goed begrijp de oude achteras, die zit nog op de juiste ophangingen en dergelijke en vanuit daaruit ga je de vooras uitlijnen. Daarna via de vooras de nieuwe achteras weer uitlijnen. Of zie ik het verkeerd? :P Anyways een zeer mooi projectje en je hebt het tempo er goed in zitten! Ga zo door!

Terug
Naar boven