• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het kadett400 project

origineel gepost door Christian-tsx

de achteras heb ik nog niks aan gedaan, alles is nog origineel.

tot waar nu alles in de menie zit, is verbouwd, alles daarachter is nog zoals het was..

dan kunnen ze aan de hand van de achteras (die dus sowieso recht staat) de vooras recht zetten.

ja oke dan wel idd had ik ff niet aan gedacht dat de orginele achteras er terug onder kon

succes :thumbup

bedankt,

gister 1 veerschotel doorgelast en verstevigd zoals hieronder:

010.jpg

vanavond de andere kant, en dan de bodem voor hoever ik klaar ben met lassen, in de menie zetten.

dan kan morgen de vooras en het blok er weer in/onder, en de kadett weer uit het spit.

als dat allemaal lukt wil ik zaterdag de kadett uitlijnen.

ik hoop dat er weer een keer een 400 meeting is, zoals in luttenberg.

als ik deze dan klaar heb kom ik sowieso. verder wil ik met deze auto meer meetings en andere activiteiten bezoeken.

proberen we:)

vandaag de kadett uit het spit gehaald. de nieuwe as zit er goed onder, want de nieuwe voorkant heeft dezelfde hoogte als de originele achterkant:thumbup

staat nog aardig hoog op de wielen, maar de vering is nog origineel en de kadett is nog lang niet aan zn gewicht.

vanmiddag een stuurkolom pas gemaakt voor de kadett, met onderdelen van de kadett stuurkolom, het werkt goed.

het 2e deel van de tunnel is er ook uit, om em een stuk op te hogen, maandag las ik deze weer dicht.

dan kunnen ook de stoelframes erin gelast worden, de positie is bepaald.

hier de foto's van vandaag:

Foto-XNQPVMQS.jpg

Foto-KOSCGD7P.jpg

Foto-IUWRAKKO.jpg

Foto-QLVKBGBL.jpg

Foto-JFUAITY7.jpg

Foto-YYFBXZGA.jpg

Foto-KJKLIYRX.jpg

Foto-OISG4I8P.jpg

Foto-BLDNVIFA.jpg

Foto-DVFMRQVV.jpg

Foto-YR7FRCPI.jpg

Foto-MQ3PQAP4.jpg

Foto-ADPVGML7.jpg

ben nu nog druk bezig een volvo as te regelen, want hier zijn we bijna aan toe.

ik denk dat ie eind volgende week weer int spit hangt, om de achterkant klaar te maken.

ja gaat zeker mooi hier.

vant zomer zal ie wel voor het eerst rijden, maar ben dit jaar nog wel druk om em helemaal af te krijgen.

vooral de uitbouwset zelf maken, en alles strakzetten kost veel tijd.

en niks is meer origineel, zoals elektra, remmen etc. wordt nog mooi zoeken naar de juiste onderdelen die passen en goed werken:hmmz

Klein puntje kritiek wellicht; persoonlijk vindt ik het wat jammer dat je de binnenschermen van een b-ascona/manta niet gebruikt ivm de schokbrekerpunten.

tja, dan haal ik mezelf veel meer werk op de hals dan nodig is.

het past allemaal mooi zo, en het was goed te doen op deze manier.

als ik echt alles van een manta/ascona neem, had ik beter een ascona kunnen kopen:jerry

een manta binnenscherm is echt veel anders dan een kadett binnenscherm,

maar waarom zou jij dat persoonlijk wel doen dan? wat zijn daar de voordelen van?

dat kan altijd nog, maar dan moet ik wel de juiste soort veerpoot zien te vinden, maar ach, het werkt zo ook goed ja. mooi setje koni's of bilsteins opzoeken, en heb nog een set veren liggen, was mijn ascona echt heel laag mee. schat ong. 80mm.

kan wel vanalles bedenken en erop bouwen, maar als een originele ascona-as goed werkt, waarom zou ik het dan anders doen.

een originele kadett400 heeft het ook ongeveer zo, en dat is toch nog steeds het voorbeeld

tja, dan haal ik mezelf veel meer werk op de hals dan nodig is.

het past allemaal mooi zo, en het was goed te doen op deze manier.

als ik echt alles van een manta/ascona neem, had ik beter een ascona kunnen kopen:jerry

een manta binnenscherm is echt veel anders dan een kadett binnenscherm,

maar waarom zou jij dat persoonlijk wel doen dan? wat zijn daar de voordelen van?

Je moet het zo zien; simpelgezegd heeft de schokbreker 2 bevestigingspunten nodig en zolang de lijn goed is maakt het geen ruk uit hoe dat eruit ziet.

Je manier van bouwen is anders dan ik het zou doen, persoonlijk zou ik dichter tegen het origineel aan zitten en ddus wel zoveel mogelijk ascona/manta corosseriedeln inbouwen met die bedoelling.

Maar daar hebben we het al eerder over gehad, je bouwt de auto op jouw eigen manier en je loopt tegen problemen aan waar je je eigen oplossing voor kiest. Op zich een heel goed uitgangspunt en ergens ben ik al lang blij dat iemand door zet. Net wat koekie zegt zijn er meerdere oplossingen voor hetzelfde probleem, 't is maar net wat je wil.

Optisch gezien vindt ik het mooier als dus de binenschermen mede aangepast waren als ware het origineel, voordelen heeft het eigenlijk niet.

dat kan altijd nog, maar dan moet ik wel de juiste soort veerpoot zien te vinden, maar ach, het werkt zo ook goed ja. mooi setje koni's of bilsteins opzoeken, en heb nog een set veren liggen, was mijn ascona echt heel laag mee. schat ong. 80mm.

kan wel vanalles bedenken en erop bouwen, maar als een originele ascona-as goed werkt, waarom zou ik het dan anders doen.

een originele kadett400 heeft het ook ongeveer zo, en dat is toch nog steeds het voorbeeld

zelf loop ik ook met het idee en volgens mij passen e30 voorpoten wel.

ik ga dit supervette topic zeker volgen als mede Dkadett eigenaar!!!

echt supervet!!! :kewlpics

ik denk een droom voor iedere D kadett eigenaar! post maar veel fotos, kunnen we lekker kwijlen!

is dit een goede bekrachtiger voor de kadett? ik heb deze waarschijnlijk gekocht, maar voor ik definitief akkoord ga moet ik even weten of dit een goede is.

heb me laten vertellen dat zon dubbele erg goed remt.

Ik heb exact dezelfde, deze heb ik ook te koop staan hier op het forum.

Ik heb ermee gereden en het remt echt een heel stuk harder zonder hard op het pedaal te moeten stampen.

Mijn conclusie, je kunt hem best nemen als je niet hard wil drukken op het pedaal.

ok, ja ik had jou bekrachtiger gezien, ik dacht zelf ook al dat ie hetzelfde is.

heb vaker verhalen over deze bekrachtigers gehoord en het schijnt goed te werken.

ik denk dat ik maar gewoon de gok neem, hopen dat ie goed is en past in mn motorruimte.

de tunnel is af, exact 10cm opgehoogd. de aandrijf-as past er nu wel door dacht ik.

vanavond kan ik zelf niet ivm etentje maar mijn kameraad wel volgens mij.

morgen de stoelframes erin lassen, en verder nog een paar onnodige dingen weghalen.

de oude bevestiging op de bodem heb ik eruit gehaald, hier moet ik morgen ook nog 2 plaatjes inlassen.

ik hoef niet meer met de kadett ergens heen om uit te laten lijnen, kameraad van mijn broer komt met een ouderwetse machine hier heen:D

hoop volgende week.

zou morgen eerst de volvo as ophalen maar dat wordt volgende week zaterdag.

dus wil zorgen dat ik voor volgende week zaterdag de kadett weer int spit heb hangen.

hier de foto's van de tunnel:

Foto-F4LU6Q3B.jpg

Foto-VTRA4YMS.jpg

Foto-MNOBEYJ8.jpg

Foto-DB7U8EMT.jpg

Foto-8NGEX64D.jpg

Foto-LKHAJ8JW.jpg

Terug
Naar boven