• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het kadett400 project

de 1 na laatste post van pagina 5 staat het verhaal over het uitlijnen.

ging perfect, er zat een minimaal verschil in de afstanden, ruim binnen het maximum.

de monteur was erg tevreden, en als we de originele achteras bevestigingspunten zouden aanhouden als meetpunt voor de nieuwe achteras, kwam het helemaal goed.

er zijn een paar kleine updates, de foto's post ik allemaal in 1x.

de rekord draagarmen zijn binnen, en de 4 punts sparco gordels zijn ook binnen.

de rest van de bodem is kaal, en ben aan het meten en kijken wat ik wel en niet eruit slijp en laat zitten van de originele bodem.

zo het nu lijkt kan er veel blijven zitten, en dat is alleen maar gunstig.

vanavond wat foto's denk ik.

rustug... die jonge ligt zijn rug nog krom te werken in de schuur :p

goed bezig hoor chris. je maakt er GOED werk van. klasse!

geen foto's idd.

deze week helemaal niet veel tijd voor de kadett gehad, kameraad is vandaag na afganistan gegaan, dus daar nog wat tijd aan besteed. gelukkig niet de kameraad die mij altijd helpt:P anders werd het nog een lang verhaal.

gister even een simons spaghettispruistuk gepast, deze heb ik van DHZ-twente geleend om te passen, en deze past perfect onder de bodem door.:thumbup

vanavond nog even dat ding terugbrengen naar niels, en dan vol gas bezig met de achteras. aankomend weekend wordt het ook niet echt wat, moet even een paar dagen aan de vriendin haar alto besteden. uitlaat lek, alles tektyleren, radio maken, paar dingen bijspuiten etc.

en mn kameraad gaat weekje op vakantie dus sta er volgende week even alleen voor.

misschien vanavond even foto's van hoe alles erbij staat.

en nu gaak weer aant werk:vertag

heb al een 2400 erin liggen haha, met webers, andere nokkenas van 308 graden, 2.0 kop, en een getrag bakje.

en komt een groep A uitlaat onder incl. spaghettispruitstuk. dat alles in zon licht kadettje komt wel van de plek.;)

maar had eerst wel in gedachten om dat blok erbij te kopen, want het is 100% zeker dat dat blok in superstaat is. ik weet wie dat ding gereviseerd heeft, en wat eraan veranderd is.

ja past perfect. vanavond de spruitstukken weer teruggebracht, helaas, had die 4-2-1 graag willen houden:angel

niels was druk bezig aant stralen, mooi om te zien en zeker een aanrader bij een groot restauratieproject.

Foto-KVZLCDI7.jpg

vanavond het blok weer uit de kadett gehaald, en we kunnen nu aan de bodem beginnen, reservewielbak is er bijna uit.

MiniFoto-NIES3YZ8.jpg

Foto-YFPPTH83.jpg

Foto-AHJUL3AL.jpg

Foto-SPCXCBLO.jpg

manta as even op de mantabodem gelegd om het 1 en ander na te meten. handig als je beide naast de kadett hebt liggen:

Foto-GMZHMETI.jpg

Foto-XJSZ8MQD.jpg

en de andere kadett staat er mooi bij te kijken

Foto-RHFWLSCA.jpg

tot zover weer, als we deze week nog wat nuttigs kunnen doen maak ik er wat foto's van, anders wordt het volgende week.

vandaag begonnen met de alto. dorpels en bodem kats verrot:cry

1 kant is de dorpel weer helemaal klaar. maandag vooraan bij de pedalen en de deur nog even lassen.

dan kan alles in de menie.

hopen dat de andere kant beter is, lijkt in ieder geval wel beter.

foto's:

Foto-64IVBJMK.jpg

Foto-WBNFQIWT.jpg

Foto-FPLS7MIE.jpg

Foto-8MBOV3Q8.jpg

Foto-F8DCB3M4.jpg

Foto-E8ZZXI8K.jpg

Foto-KWURVDJS.jpg

Foto-CFIFEW3M.jpg

Foto-QFF7L46H.jpg

Foto-WYHAK7NL.jpg

Foto-G3B3KJRT.jpg

Foto-MZP3BLHO.jpg

volgende week benk nog wel even zoet met de alto. dus de kadett moet even wachten.

tja, dat kun je ook doen ja, ding is inderdaad wel slecht, maaar.... alleen aan de onderkant. verder is de alto nog in zeer nette staat, zonder rottende wielranden etc.

ding heeft krap 140000 gelopen, dus eigenlijk toch zonde om naar thijsie niks te brengen.

deze opknapbeurt kost enkel wat staal, plamuur, verf, en wat slijp en las spul.

dus voor een euro of 75 zijn we klaar, i.p.v. compleet andere auto kopen waarvan je nie weet hoe die is.

en dit rijd zo goedkoop :jerry

eerlijk=eerlijk, ik heb mezelf ook afgevraagd waar ik mee bezig was:jerry

ja dat lag een tijdje geleden al in de planning. een d kadett erbij, maar voorlopig hier maar eens mee verder, en dan zien we wel een keer weer.

september verloopt deze APK, er moet toch nieuwe op komen, anders krijg je helemaal niks voor zon alto.

ondanks dat dat nog even duurt, maak ik em nu vast helemaal klaar zodat ik er dan geen werk mee heb. waarschijnlijk zijn we dan net bij de mooiste werkzaamheden van de kadett400. opbouwen en testen enzo.

wil ik tussendoor niet weer aant lassen met zon gebakje:jerry

staat nog op het verlanglijstje, heb er ook op gereageerd, maar heb even te veel auto's op naam, en ruilen met de E kadett wou hij niet. de E kadett gaat over een week of 3 weg, heb misschien al een koper, en dan maar eens weerzien.

maar die station is een auto met werk, en dat wil ik momenteel niet. het 400 project staat nu voor 2 weken stil en dat is mij eigenlijk te lang. wil er zo gauw mogelijk weer mee verder.

als de alto klaar is moeten we nog even een volvo deels spuitklaar maken, alleen de achterschermen en bumpers. als die gespoten is gaan we eindelijk weer verder, kan niet wachten.

Terug
Naar boven