• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het kadett400 project

weet niet of je deze foto al had?

kwam em zomaar tegen

mk1astraadvert290885a.jpg

ja die had ik al, alleen niet zo groot als die van jou:P

vandaag nog het 1 en ander aan de kadett kunnen doen.

het voorscherm helemaal af gemaakt, en begonnen met plamuren. zoals het nu lijkt zal de plamuur laag niet al te dik worden, ben lang aan het kloppen geweest, om de vorm er zoveel mogelijk in te krijgen.

vanmorgen de rekord as opgehaald, en deze is vanavond in stukken geslepen. de bevestigingspunten van deze as lassen we volgende week op de volvo as.

foto's:

Foto-TLHWLEQF.jpg

Foto-DSAC6HU7.jpg

Foto-AGO33OSH.jpg

Foto-X4AF4TTM.jpg

Foto-4VASPZDD.jpg

Foto-DLUQDDNX.jpg

Foto-YAC3HPN4.jpg

louwe, dat is nog niet eens zon gek idee om een mal te maken. dan kan ik deze stalen uitbouwset later vervangen door een polyester set, en voor reserve een set houden, alleen heb ik geen ervaring met polyester, zal me er eens in verdiepen.

ja heb alweer een aantal foto's, alleen heeft de camera het begeven.

1 dezer dagen komen ze hier wel te staan

de achteras is bijna klaar, bijna alles zit erop gehecht, het aflassen wachten we nog even mee.

ben nu bezig de schotels op de carrosorie te verplaatsen, ben er ook achter gekomen dat mn bodem maar 3 cm omhoog hoeft te komen. handig dat zon kadett bodem standaard al zo hoog ligt ivm de tank die onder de auto zit:thumbup

ben er alleen nog niet uit hoe ik het met de wielen ga doen, achter moet ik een cm of 4 na buiten per kant. voor een cm of 10 per kant:o

ik kan adapters gaan gebruiken, voor van 4x100 naar 5x120. en achter van 5x108 naar 5x120. maar dat kost nogal wat denk ik. en kan die 10 cm wel?

het is wel weer makkelijker om achter ook adapters te gebruiken, hoef ik de steekassen ook niet aan te passen.

had verwacht dat die volvo as breder zou zijn als een d kadett as, maar dat is ie niet, een kadett is standaard al breder dan een manta.

ik verwacht dat over 2 weken de achteras eronder zit, we werken de bodem dan direct helemaal af om em niet weer in het spit te hoeven hangen.

daarna wordt het tijd voor de rolkooi. :)

als ik naar de rdw ga, wil ik het zo standaard mogelijk houden kwa velgen etc.

ik zoek dan voor achteraan 5x108 stalen velgen, en vooraan 4x100 stalen velgen. zodat ik op een standaard breedte uitkom.

achteraan gaat het wel goed komen, hier hoef ik maar een paar cm naar buiten, en adapters van 5x108 naar 5x120 zijn makkelijk te maken.

zijn er nog andere opties om vooraan 10cm naar buiten te gaan?

ik zit er trouwens nog aan te denken om de uitbouwset achteraan eerst niet te maken, en vooraan standaard voorschermen te monteren. na de keuring bij de rdw de uitgebouwde voorschermen erop, en de achterschermen dan alsnog maken.

Spoorbreedte verandering moet je wel voor naar Lelystad... Dus eerst omkeuren met standaard schermen is zo'n slecht idee nog niet.;)

de vorderingen aan de achteras en bodem:

oude schotel:

Foto-LDWABLEK.jpg

Foto-OYSLOD6K.jpg

Foto-FY46V83B.jpg

Foto-8Z8XPXS6.jpg

Foto-T4E87PSM.jpg

Foto-QEXMLTLC.jpg

de nieuwe schotels zitten er dus op, gisteravond hele avond over gedaan, hele avond aan het meten geweest, en daarna 10 minuutjes lassen:P

maar ze zitten goed, nu kan ik de chassisbalken doortrekken zodat we de achteras bevestigingspunten kunnen maken.

nog wat foto's van de vooruitgangen, morgen de 2e balk er inlassen:

Foto-KLTYCBPM.jpg

Foto-ZGYPQL6I.jpg

Foto-FBC4VPAV.jpg

en nog een foto van de steunen die ik aangepast heb:

Foto-DZMLLXUF.jpg

Foto-HVVWEAWR.jpg

deze zitten inmiddels op de achteras en hier komen de bovenste draagarmen aan te zitten.

over die 10cm spoorverbreders, ik zou het niet doen. Dan stuurt je wagen voor geen meter meer. en je wiellagers zullen het ook niet zo fijn vinden :P

Maarja een andere oplossing weet ik ook niet.

Verders een mooi project :wors

nee die 10 cm gaat me ook te ver, hangt door als een gek denk ik.

als de kadett weer rechtop int spit hangt zal ik eens het voorscherm erop zetten, en kijken tot hoever het nog mooi lijkt. 2e chassisbalk zit er trouwens ook in, morgen foto's

eem niks van mij laten horen, maar zeker niet stil gezeten;)

tussendoor nog een volvo 740 limosine klaar gemaakt voor de APK,

Foto-IDMTGVHX.jpg

en nu een d kadett aan het klaarmaken voor de verkoop, deze kon ik voor geschikt geld krijgen.

vanaf volgende week ga ik weer met de kadett 400 aan, en dan komen er ook weer foto's:thumbup

oja en nog een vraag, iemand een idee welke bandenmaat er mooi om mn ronals passen? 15 inch, 7J breed.

ik wil namelijk tijdelijk om 1 velg een band leggen, om te kijken hoe het allemaal uit komt. maar dat moet ik wel de goede afmeting hebben.

Ziet er goed uit! Ik kijk uit naar de volgende updates!

Over die banden, wil je getrokken bandjes of niet? Ik heb op mijn ATS 195-50-r15 zitten, deze zitten niet getrokken of iets dergelijks. Je zou nog voor 195-45 kunnen gaan heb je nog iets platter.

kalm an he, we hebben niet allemaal zoveel tijd als jou:jerry

sinds maandagavond weer vol gas bezig.

1 chassisbalk is helemaal dicht, en beide balken hebben nu steunen voor de veerschotels.

vanavond de as over de breedte goedstellen, en dan de bovenste reactiestangen klaar maken.

deze week ook nog even een paar uniballs opzoeken voor deze stangen.

kun jij er via de boma ook aan komen rene? moet 3 stuks Askubal KA 14-D (onderhoudsvrij) hebben. ik denk dat ze dat bij boma mechanisatie wel kunnen bestellen.

alleen is mijn camera nog steeds kapot:hmmz

Originally posted by Christian-tsx

louwe, dat is nog niet eens zon gek idee om een mal te maken. dan kan ik deze stalen uitbouwset later vervangen door een polyester set, en voor reserve een set houden, alleen heb ik geen ervaring met polyester, zal me er eens in verdiepen.

Poly is niet echt moeilijk.

Ga eens langs bij Polyservice.nl en laat je daar goed informeren.

Boeken hoe wie wat en waar hebben ze daar ook. Moet alles bij elkaar geen al te groot probleem gaan vormen als je al dit allemaal ook al voor elkaar krijgt.

Succes verder, vind het een super mooi project.

Terug
Naar boven