• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het kadett400 project

christian,

kijk eens op deze website is van een zoon van de eigenaar van een kadett 400 naast de goede foto's(28 stuks) kan hij je wellicht helpen met eventuele vragen : http://www.bebo.com/c/photos/album_detail?MemberId=1205540016&PhotoAlbumId=7867447368

verder nog wat foto's

9-a1fa4721dea3d99cffb497ddb18c5146.jpg

8-0165cc122a1da080150f9b63d127d739.jpg

7-09555b8e4d1aec1ca300d544f558e376.jpg

6-d39f770548b99af33530a5174d6cc2ce.jpg

kadett10.jpg

400treffen13.jpg

118522008.jpg

Kadett%20D%20400%20grierson-3.jpg

mooi he die foto's :wub

had ze allemaal al trouwens:D maar die link:o

die wist ik niet, mooie foto's, het is volgens mij niet allemaal origineel, zoals die achterbumper enzo, ik maak em zoals op bovenstaande foto's, kwa uitbouw en bumpers.

aangezien het net nieuwe foto's zijn op die site, zou betekenen dat die kadett 400 weer rijdt. moet raymond de tekst weer aanvullen op manta400.nl

die kadett stond een tijd geleden nog stil zonder motor, volgens mij is dit ook niet een originele motor?

in ieder geval zit bij mijn kadett de achteras eronder, en ben ik nu bezig met de bovenste reactiestangen. wanneer ik de uniballs heb kan ik dit deze week klaar maken, en staat ie zeer binnenkort weer op de wielen:wors

updates van deze week, het schiet mooi op, chassisbalken klaar, steunen erop, 'bakken' in de bodem gemaakt voor de bovenste reactiestangen, uniballs geregeld.

deze week de reactiestangen maken, en de bodem weer dichtmaken.

dan nog wat afwerken en zo, en een paar kleine dingen, dan kan ie weer uit het spit:wors

foto's:

Foto-JTOSM7MO.jpg

Foto-UYCLH7TF.jpg

Foto-D37GTWA7.jpg

Foto-MEZ3IY6R.jpg

Foto-BYZDYCGD.jpg

Foto-R4B7UQPM.jpg

Foto-XFVV3IKA.jpg

meer foto's volgen...

origineel gepost door senatorman

Wat een mooi en zeer gewaagd project. Ik kom hier al enige tijd op het forum maar had dit topic nog niet gezien. Ik ga hem zeker volgen.

Mannen wat gaan jullie hard, en dan ook nog klussen tussen door. Ik begrijp niet waar jullie de tijd vandaan halen om te slapen, eten, vriendin aandacht geven, en de tijd om foto's te plaatsen op dit forum. Maar dit laatste, het topic bijhouden, zal zeker veel lezers veel plezier geven om te zien waar jullie je mee bezig houden.

Om een voorwielaangedreven auto om te bouwen naar een achterwielaandrijving zou niet eens in me op komen, laat staan de uitvoering. Deze gebeurt naar mijn idee op zeer vakkundige wijze.

Jongens veel plezier, en hou ons op de hoogte.

ik wil niet teveel klussen tussendoor hebben, ben sinds vorige week weer bezig. daarvoor weer 3-4 weken met een andere kadett aangeweest. ook wel leuk, maar ga toch liever met deze kadett aan.

momenteel doe ik het even alleen, aangezien mn kameraad de cross auto klaar moet maken en thuis moet klussen.

tja en tijd.. we wonen allebei nog bij de ouders thuis, dus eten op en direct de schuur in. na 3 uurtjes is het tijd voor de vriendin;)

gisteren de bovenste reactiestangen opgehaald, deze heb ik uit 22mm massief staal laten maken, 1 kant m14 draad in laten draaien, en de andere kant las ik vanavond een originele bus op. dan de gaten in de balken maken, en dan is dat ook weer klaar.

en gisteren 2 deukjes uit mn andere kadett laten halen, en bij eddie (eddepet) een panhardstang gehaald.

morgen trouwens een vrije dag i.v.m. de feestweek hier int dorp, dus er kan mooi wat gedaan worden dit weekend:wors

mn andere kadett staat zaterdag op de auto-motor-trekker show dus moet nog even gepoetst worden morgen:P

ja je komt maar langs eddie,

afgelopen weekend erg opgeschoten, de bodem is weer dicht en afgelast. nu alleen nog de panhardstang en nog paar busjes voor de bovenste reactiestangen.

en dan alles in de menie

foto's:

Foto-6GIJGOLV.jpg

Foto-6IKIPMJK.jpg

Foto-DXUIFLGZ.jpg

Foto-QTVRLINC.jpg

Foto-XKRKS7DP.jpg

Foto-EBJ4CCIN.jpg

Foto-AXTYOLJC.jpg

Foto-VJLECELI.jpg

we zijn erg tevreden met de bodem:wors

en foto's van de binnenkant komen nog.

amaaai even geleden dat ik dit topic nog eens aanklikte...:o:o stevige werken:P

ziet er knap uit,komt in orde zonder twijfel :thumbup:afro

pff jij bent echt niet goed bij je hoofd ( en dat is bedoelt als een compliment ) wat een werk heaj en wat netjes word het gedaan echt super !!

bedankt voor de reacties:thumbup

ach ja, niet goed bij mn hoofd... tis maar net hoe je het bekijkt:P, heb er veel plezier in, en als er dan weer een deel afgewerkt is, en het is mooi gelukt, dan werkt dat erg motiverend.

deze week wil ik de bodem in de menie hebben. want heb nóg meer zin in een kooitje in elkaar lassen. ik wil nog steeds onze planning waar maken. dat is met met de bouwvak de eerste meters maken. de auto moet dus dan compleet opgebouwd zijn. als alles dan goed werkt en compleet is kan ie weer uit elkaar voor het strak maken en spuiten.

ben er nog niet helemaal uit hoe ik het ga doen met spuiten, wil graag met een strakke en mooie auto naar de RDW, maar niet uitgebouwd i.v.m. spoorbreedte etc. maar om em eerst helemaal te spuiten, en daarna de slijptol erin te zetten voor de achterschermen vind ik ook niet wat. :hmmz

bij de spoorbreedte meten ze alleen bij je wielen toch? maakt dan volgens mij niet zo veel uit of je body een halve meter breder is:hmmz kunnen ze in ieder geval niet over uitstekende wielen gaan liggen klooien.

je hebt weer lekker de gang erin, houden zo:thumbup

groetjes

dat is waar, ik zal het eens goed navragen, eventueel even contact opnemen met de RDW. dan weet ik het zeker.

en met dit gangetje willen we zeker doorgaan, aangezien er nog meer plannen/projecten zijn.

Terug
Naar boven