• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het kadett400 project

origineel gepost door Christian-tsx

eem niks van mij laten horen, maar zeker niet stil gezeten;)

tussendoor nog een volvo 740 limosine klaar gemaakt voor de APK,

Foto-IDMTGVHX.jpg

Volgens mij heb ik deze een paar dagen bij Eurotyre Hardenberg zien staan :hmmz

dat zal goed kunnen, ze zijn met zn 3en met die carbage run, waar ze deze limo voor gebruiken. denk dat er 1 van de 3 daar werkt ofzo.

en ja, bouwvak was wel de planning. einde bouwvak is over 7-8 weken. bodem is bijna klaar ,dan de kooi, en dan alles opbouwen enzo. niet dat ik em op een bepaald moment klaar MOET hebben, maar wil wel een beetje een planning hebben zodat het geen 10 jaren project wordt.:P

hierbij wat foto's van de binnenkant, we zijn weer een stukje verder, morgen weer verder, en ik hoop deze week de hele bodem af te hebben, en de kadett weer op 4 wielen te zetten:wors

kofferbakbodem:

Foto-QBAHLYTD.jpg

van voren:

Foto-QVERJH8O.jpg

van achteren:

Foto-MKYYC7PE.jpg

wat een suppervet project je hebt wel behoorlijk doorzetings vermogen nodig om zo ver te komen en met zon tempo door te gaan

respect

blijf dit project volgen

gr mike

super, dan kan die deze week direct met de ronal velgen op de grond staan.

:wors

door de camera is het idd een beetje oranje geworden, maar in het echt natuurlijk menie rood,king:

even een vraag over de schokbrekers. deze zitten bij een manta/ascona altijd gewoon vertikaal als ik het goed heb.

nu zitten de steunen aan de achteras van de rekord as wat scheef, zodat de schokbrekers wat naar binnen staan, zo dus: /

maakt het nog wat uit hoe ze staan? het komt met de ruimte langs de chassisbalken beter uit om ze gewoon recht te zetten.

iemand een idee?

Maakt niet heel veel uit, werking wordt wel wat minder als ze schever staan maar het kan wel...

Bij een c kadett Caravan staan ze onder wel 45 graden scheef onder de auto, is geen probleem.

Maar als ze rechtop beter passen dan pas je toch gewoon de steunen op de as aan? is voor jou geen probleem gok ik zo..;)

nee klopt, ik heb ze ook liever recht omdat dat beter uitkomt i.v.m. de chassisbalken die ik niet aan wil passen.

en recht lijkt mij ook beter voor de schokbrekers, aangezien bij het inveren de schokbrekers dan minder onder 'spanning' komen te staan

maar dan weet ik genoeg, en plaats ik ze mooi recht:wors

bedankt;)

die 2 beugeltjes staan maar een klein beetje naar binnen. ik denk dat ik het gewoon even bijbuig, 2 minuten werk, en het gaat net zo mooi.

gister hoveniertje gespeeld dus bijna geen tijd gehad voor de kadett:P maar ook de as nog even gemonteerd, ik hoop dat vandaag de commodore delen binnen komen, dan kan ik de auto klaar maken om uit het spit te halen.

updates en foto's volgen.

ja ze zijn binnen gekomen, en 1 kant is gemonteerd. de achterste velg zit er los op, ik laat een mal snijden om de steek 5x120 in de volvo as te boren.

beetje roestig, maar dat komt later wel:

Foto-ER8RERPM.jpg

Foto-QTFFISMP.jpg

Foto-CVPCCKUH.jpg

ook wil ik even weten of de schokbrekers wat naar voren mogen staan zoals op onderstaande foto's:

Foto-WMYYROVX.jpg

Foto-HIRSTCSZ.jpg

als dit verder niet uitmaakt voor het functioneren van de schokbrekers hoef ik de wielkasten bijna niet aan te passen, scheelt weer.

verder nog even gekeken naar de manta uitbouwset, ik vind het niet eens zo gek lijken, wat vinden jullie:

Foto-NERGEQ3B.jpg

Foto-RWVQHG8M.jpg

Foto-PR7JJZKA.jpg

Foto-KJAQYMUJ.jpg

Foto-64YUJAMQ.jpg

Foto-FL3WP4PH.jpg

tot zover, deze week hopelijk foto's van de kadett op de grond

tja, het was ook meer even een gekke bui zeg maar. ik vind het persoonlijk niet verkeerd staan als het goed past en in kleur is, maar ik vind een originele kadett 400 ook gigantisch mooi.

misschien is een manta uitbouw iets voor een volgend project,

deze wordt zoveel mogelijk origineel gemaakt als de kadett 400 nr 1 en 3.

en hoe denken jullie over die schokbrekers? maakt het uit dat ze iets naar voren zitten?

Ik denk dat het wel beter is dat ze wat in de bewegingsrichting zitten van de veerweg, voor de werking zelf denk ik niet dat het veel uitmaakt, al eerder is gezegd dat de types onder een station ook vaak nog schuiner zitten en een beetje uit de veerweg weg.

Maar je zou bijv. even gemonteerd zonder veren even kunnen kijken of het ook ergens tegenaanloopt.

Denk ook even aan de veerwegrubbers, dwz; dat de uiterste stand wel begrenst wordt door een rubber en niet door een chassisbalk, uitlaat of iets dergelijks.

De 400 had er 3, 1 aan iedere kant en eentje in de midden ter hoogte van het diff.

Ik zie ze niet op de foto's terug, maar het is wel even belangrijk.

ja dat weet ik van die veerwegrubbers, ik heb ze van een manta nog liggen, alleen zitten deze in de chassisbalk, en ik wil liever de originele (d kadett) chassisbalken in tact laten en hier geen stuk uithalen, dat is tot nutoe nog gelukt.

zo hou ik sowieso de originele stevigheid in de auto, + alles wat ik er zelf aan stevigheid bij op/aan/onder/in maak.

heb inmiddels meerder foto's bekeken, bij sommige auto's staan ze inderdaad ver naar binnen, soms zelfs onder 45 graden.

nu de schokbrekers iets naar voren zitten, zit het rubber aan de bovenkant niet helemaal mooi, van dat schroefdraad dat in de wielkast zit zeg maar.

misschien beter om een schokbreker te nemen die boven en onder een oog hebben voor de bevestiging. zodat de schokbreker boven en onder kan draaien. heeft de 400 ook aan de voorkant

Terug
Naar boven