• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het kadett400 project

gisteren de andere kant ook voorzien van de commodore delen, en gemeten hoeveel het wiel nog naar buiten moet komen: 5cm.

is het aan te raden om spoorverbreders te gebruiken van 5cm?

ook had ik gedacht om een paar kortere schokbrekers op te zoeken, op het schroefdraad bovenaan een busje met binnendraad op te draaien, en er een uniball op te draaien. dan maakt de stand eigenlijk niks meer uit, zou dit voor de APK mogen?

achter moet ik ongeveer 2 tot 2.5 cm naar buiten, dat is te doen dacht ik.

vanavond de binnenkant in de menie zetten, gister alvast kaal gemaakt, en beginnen de steekassen om te bouwen naar 5x120. heb een boormal laten maken inmiddels.

Misschien een idee om straks mijn ombouwsetje te nemen voor 5 gaats assen ? deze zorgen gelijk voor een grotere spoor breedte.

en hoe werkt dat systeem van jou? ik heb inmiddels al 5 gaats, dus alleen spoorverbreders kan ook. ik kan natuurlijk wel jou systeem gebruiken, alleen dan van 5 gaats naar 5 gaats zeg maar.

maakt mij niet uit hoe, als het maar degelijk is, en niet 'doorhangt'

update, de kadett staat weer op wielen, en de steekassen zijn omgebouwd.

gister goed druk geweest maar het resultaat mag er zijn. en met deze verlagingsveren staat ie mooi op de wielen.

maandag denk ik beginnen met de rolkooi.

Foto-TPVWCGVL.jpg

Foto-647JNJNX.jpg

Foto-EFMN6SVR.jpg

Foto-FFDA4O7F.jpg

Foto-LQUGWPXI.jpg

aanschouw, d kadett rwd:P

Foto-6TRXZYTR.jpg

Foto-REPSQBYN.jpg

Foto-CE8Y7686.jpg

Dit is echt cool, geweldig om te zien hoe snel dit alles gaat, en dat het alles met oog op het orgineel gehouden gaat. Petje af! Ik denk dat hier een van de mooiste Kadetts van Nederland aan het verrijzen is. :thumbup:thumbup:wors

bedankt allemaal, vind het tot nutoe zelf ook heel mooi.

manta uitbouw komt er niet op, misschien een volgend project.

ik kom kwa breedte al aardig uit, achter moet ik ongeveer 2 cm naar buiten, voor 4-5 cm. is te doen met spoorverbreders.

het lijkt nog een beetje raar met die wielen, dat komt dat er nu banden 195-65-15 onder zitten, beetje te hoog, komt 45 of 50 op.

en die veren had ik toevallig nog liggen, onder mn ascona veel te laag, hier al aardig beter, maar idd met motor erin wordt ie vooraan te laag.

ik moet er nog even achter komen hoeveel cm verlaging dit is, dan kan ik gaan zoeken naar definieve veren.

achter zal ie aardig goed blijven, het enige wat er daar nog aan gewicht in komt is de tank en rolkooi.

origineel gepost door kadett4x4

origineel gepost door Astraman

Dit is echt cool, geweldig om te zien hoe snel dit alles gaat, en dat het alles met oog op het orgineel gehouden gaat. Petje af! Ik denk dat hier een van de mooiste Kadetts van Nederland aan het verrijzen is. :thumbup:thumbup:wors

de mooiste weet ik nog niet(hij is nog niet klaar), maar wel weer een zeldzame erbij.

ga zo door, en hou ons op de hoogte.

groeten.

de mooiste denk ik niet, en dat verschilt nogal, de 1 vind een kadett 400 niet mooi met die uitbouw, de andere wel weer.

ik in ieder geval wel :P

ik maak em eerst klaar met dit uiterlijk, dus gewoon goudkleurig. binnenkant en motorruimte alvast wit. na het keuren wordt de buitenkant pas wit. na een dagje poetsen is deze lak ook nog wel mooi te krijgen.

iemand een idee hoeveel % je af mag wijken met de spoorbreedte? ik denk dat ik voor het keuren een paar hele smalle velgen moet halen, met hoge ET waarde. kom aardig breed uit nu:afro

Een van de mooiste zei ik he, maar dan puur omdat het een vergeten hoofdstuk vertegenwoordigt in de (d) kadett historie, wij kennen de 400 dan toevallig wel, maar heel veel mensen weten hier niets van, die kennen alleen de ascona en de manta. Als je dit ding zometeen ergens neerzet dan wordt gegarandeerd je de hemd van het lijf gevraagd over wat het is. Das toch prachtig.

Mooi of niet, daar valt om te twisten (ik vind van wel), maar zeker wel 1 van de meest unieke D-kadett' en van de hele wereld zeg! Ik vind het zeer nobel om zo'n unieke en zeldzame wagen na te bouwen! petje af! :wors

origineel gepost door Astraman

Een van de mooiste zei ik he, maar dan puur omdat het een vergeten hoofdstuk vertegenwoordigt in de (d) kadett historie, wij kennen de 400 dan toevallig wel, maar heel veel mensen weten hier niets van, die kennen alleen de ascona en de manta. Als je dit ding zometeen ergens neerzet dan wordt gegarandeerd je de hemd van het lijf gevraagd over wat het is. Das toch prachtig.

ja ik denk ook wel dat hier dan veel vragen over komen, maar dat is niet erg.

het zelf even een vraag over de rolkooi, welke staal afmeting kan ik het best gebruiken? in een artikel van knaf sport staat óf 45x2.5, of 50x2.

als ik het gewicht uitreken is de 50x2 lichter, en dit zal op een hele rolkooi ongeveer 6kg lichter zijn. ik heb nog 48x3 liggen, alleen wordt de rolkooi dan 20 kg zwaarder, blijkbaar doet de wanddikte erg veel met het gewicht.

ik wil graag zoveel mogelijk een originele 400 kooi nabouwen, dus ook die afmeting gebruiken.

Ik gebruikte zelf altijd 42 maat buis,

dat gebruiken ze hier op het Jaba

circuit ook.

Het leukste (?) is het middenstuk buigen

de rest is wel te doen, het is maar

wat je allemaal extra wilt ?

Greetz,

Bear

zoveel mogelijk als de originele 400 kooi, dus zoals raymond van manta400.nl er 1 in zn manta heeft.

ik haal me nog even een buigblok op, daar red ik het wel mee denk ik.

mocht er nog een bocht in zitten die ik er niet mee kan doen, dan kan mn kameraad dat vast wel op zn werk.

42 is volgens de knaff te klein, al wordt mijn kooi niet gekeurd, maargoed.

de maat van mijn rolkooi is 38 x 4 mm is een originele aluminium 400 fabieks kooi

origineel gepost door Christian-tsx

zoveel mogelijk als de originele 400 kooi, dus zoals raymond van manta400.nl er 1 in zn manta heeft.

ik haal me nog even een buigblok op, daar red ik het wel mee denk ik.

mocht er nog een bocht in zitten die ik er niet mee kan doen, dan kan mn kameraad dat vast wel op zn werk.

42 is volgens de knaff te klein, al wordt mijn kooi niet gekeurd, maargoed.

ok, bedankt voor de snelle reactie, helaas is dit niet echt een mooie afmeting om in staal uit te voeren, deze afmeting is aardig zwaar, en ik schat dat de kooi dan ongeveer 17 kg zwaarder wordt dan met 45x2.5mm.

ik denk dat ik dus maar voor 45x2.5mm ga, 50 is me wat te groot, en 48x3 wat te zwaar.

nu eens kijken wat het kost...

Terug
Naar boven