• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het kadett400 project

ja het wordt sowieso staal. ik kan niet aluminium lassen. ik hoor als het goed is vandaag wat 45x2.5mm buis kost, ik moet het zo snel mogelijk hebben.

gister de stuurkolom aangepast, hier waren we niet tevreden over, stond wat te schuin naar boven, en je kon er ook niet goed bij.

nu is het wel mooi, vanavond nog even afwerken.

we hangen deze week het blok er weer in, om em rijklaar te maken:afro

van een oud spatbord gemaakt, staan een aantal pagina's terug wel foto's van het maken.

als het helemaal klaar is laat ik er een mal van maken als dat kan, om later een polyster set te maken.

maar even weer een update.

deze week veel uren in de auto gestoken, metname de stuurkolom en de pedalen koste erg veel tijd om pas te maken.

deze komen van een manta af, en paste zoals gewoonlijk voor geen meter in de kadett:P

maar het past allemaal, het koppelingspedaal en rempedaal moet ik nog even afwerken.

de rembekrachter past bijnaking:

het blok hangt er weer in, en komt er niet eerder weer uit dan dat ie gereden heeft.

aankomende week de kop eraf halen, nieuwe pakkingen, kleppen bekijken etc. en de webers reviseren.

ook heb ik het brandschot in de hoogte ingekort, en alle kit uit de motorruimte gehakt en gekrabt, wat een werk:swear

Foto-GICHILU4.jpg

Foto-HLJL7VRO.jpg

Foto-L8PN7LOX.jpg

Foto-JSAY8HXC.jpg

Foto-TK447ZBP.jpg

Foto-XYX88UNB.jpg

denk dat het niet lang meer duurt voordat ie voor de eerste keer gaat starten:wors

en nog even een vraagje, hoe kun je de distributieketting ontspannen? de spanner aan de zijkant van het blok is er al uit, maar de ketting blijft nog op spanning:hmmz

ik kan het eens navragen. ik zit er sterk aan te denken om gewoon de buis 48x3 te pakken. is iets zwaarder, maar ik heb het hier liggen en kost me dus ook niks.

45x2.5 is een aparte maat, ik ben dan al ong 300 euro kwijt aan staal, dat gaat me wat te ver, er was nog wel een vergelijkbare afmeting, dat koste me 120 euro.

ik bekijk het nog even

stuur je wel even een u2u;)

ook direct even een update, en een grote:)

de motorruimte is zo goed als afgebouwd, de kop is eraf geweest, schoongemaakt, kleppen opnieuw ingeschuurd, nieuwe pakkingen en alles weer gemonteerd.

de webers zijn uit elkaar geweest, schoongemaakt, en weer gemonteerd.

de kabelboom is gelegd en aangesloten.

koelsysteem is klaar gemaakt en de radiateur geplaatst.

de rembekrachtiger pas gemaakt, geplaatst en aangesloten.

etc, etc. we waren gisteravond zover dat ie voor het eerst gestart kon worden.

we hadden alleen geen brandstofleidingen en brandstofpomp, dus hebben we de vlotterkamers met een klein flesje gevult:D

toen maar eens starten.... en hij liep:wors:wors

niet echt mooi, maar dat komt nog wel. aankomende week de tank plaatsen en de brandstoftoevoer klaar maken. en beginnen met de rolkooi

Foto-GVB8ANQP.jpg

Foto-IJX8KPTP.jpg

Foto-DXP6IVPX.jpg

Foto-NK3LNTIN.jpg

ja zeker, we maken em nu klaar om te rijden, en als ie goed rijd enzo gaat het blok er weer uit, deze wordt gespoten, en de motorruimte plamuur, schuur en spuit ik dan ook helemaal.

wil dan alles compleet hebben, en alle gaten voor klemmetjes enzo geboord hebben. dat ik niet weer dingen moet veranderen als alles strak is.

echt super gaaf werk!! heel netjes allemaal en zo hoort natuurlijk een blok te zitten in een opel, met de bak naar achter:thumbup

Klein tipje ik zie dat de K&N filters nogal dicht op je chassibalk/binnenscherm zit, van pipercross kun je een kompleet filterkopen voor 2 carburateurs die als het ware bol loopt zodat je wat meer ruimte hebt mocht het blok nog een beetje kantelen in de steunen en dat het dus niks raakt.

Verder ga zo door met dit super project!:wors

ik zal eens kijken voor die filters, bedankt voor de tip.

opzich zit er rondom nog wel wat ruimte, een paar centimeter rondom. ik probeer het eerst even op deze manier.

ben vandaag de manta tank aan het inbouwen.

en bedankt voor alle reacties:thumbup

het eten is weer op, dus ga de schuur weer in:)

2.4 liter met 40er webers. dit blok heb ik samen met de auto gekocht, helemaal in het begin.

bouwvak is hier deze week en volgende week nog, maar volgende week ben ik op vakantie. bouwvak rijden lukt net niet, maar scheelt niet veel.

Hoe dan ook, het gaat wel in een moordend tempo igg.

Met hoeveel man ben je bezig met dit project.

Geen voor de handliggende keuze qua motor toch?

Meestal zie je in de D na een swap een C20NE/XE of LET.

origineel gepost door Van het Ende Customs

Hoe dan ook, het gaat wel in een moordend tempo igg.

Met hoeveel man ben je bezig met dit project.

Geen voor de handliggende keuze qua motor toch?

Meestal zie je in de D na een swap een C20NE/XE of LET.

tja er kan ook een xe of let in. het lieftst een 400 motor maar dat past niet in het budget.

CIH motoren vind ik typisch bij een RWD opel horen, en er zijn mooie resultaten mee te halen.

met (ik hoop) ongeveer 180 pk en mooi wat koppel kom ik met dit gewicht mooi van de plek.

als ik na een tijd niet tevreden ben kan er altijd nog een let in.

die CIH motoren vind ik wel een mooi stukje degelijkheid,:afro

tempo zit er mooi in ja, we werken er met 2 man aan, ik en mn kameraad.

misschien wel waar van dat materiaal voor de kooi, maar de kooi is al half af. gewoon van staal 48x3mm:P deze week is ie helemaal af en komen de foto's.

de kooi wordt wel zoveel mogelijk nagemaakt als een originele 400 kooi.

Terug
Naar boven