• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het kadett400 project

[rquote=1837894&tid=119318&author=Christian-tsx]manta is zo goed als klaar, dus binnenkort begin ik weer, kan niet wachten;)[/rquote]

Durf het bijna niet te bekennen, maar heb vanavond voor het eerst je topic eens bekeken.....:wors:wors:wors:thumbup. Zie ook wel wat bekends achter onder de auto (dat goed werkt:P)

Denk je hem komend seizoen misschien rijdend te krijgen? Komen we elkaar misschien een keer tegen in Assen of op de Ring?

Volhouden he! want er dadelijk er mee rijden is de bekroningking:

nee komend seizoen wordt sowieso niet wat. nu het even stil heeft gelegen ivm diverse andere projecten is het moeilijk om weer te beginnen, er komt elke keer weer wat tussendoor. even een reparatie zus, en een grote beurt zo. beetje binnen familie en bekenden maar het kost veel tijd.

en ja, die achteras zit er precies hetzelfde onder als bij jou:P je tekeningen hebben mij goed geholpen bedankt nog:thumbup

eigenlijk gaat het project nog rustig door, de motor zit nu in de manta en is straks helemaal in orde. kan die zo over in de kadett na een spuitbeurt. scheelt straks veel tijd.

we komen elkaar sowieso nog wel een keer tegen, wil sowieso nog een keer op de ring en in assen rijden. misschien eerst met de manta

niet zo heel veel, heb me afgelopen zaterdag een E kadettje gekocht voor komend winter.

had dat ding gekocht met een kapotte koppakking en volgens de garage een lekke klep.

die lekke klep klopt niet, maar in ieder geval ben ik deze even aan het klaarmaken. hopelijk loopt ie vanavond weer.

verder bij de kadett 400 nog aan het brandschot gelast, kan er nu mooi bij omdat de motor eruit is.

carterpan is definitief gemonteerd en de spatplaat bleek ook nog te passen.

vanavond even het toplager voor het vliegwiel ophalen en dan kan de koppeling erop.

weet iemand hoeveel je het druklager op moet vullen bij een R28 bak?? staat er bij mantablog.nl niet bij

ik ben nog steeds niet verder gegaan met de kadett maar binnenkort beginnen we weer.

ondertussen wel wat onderdelen verzameld:

- C20XE blok uit een e kadett gsi, compleet met kabelboom etc

- GTE ruitenset

- GTE deuren met engelman spiegels

- GTE gril

- setje spatborden om te verslijpen voor de uitbouw

- kofferklep

- verlichting

Foto-EC7KOLS6.jpg

die 2.4 is al verkocht. blok kostte veel geld en moest nog afgesteld worden wat ook weer veel kost.

en dat voor uiteindelijk ongeveer 150 pk schat ik.

terwijl de c20xe dat standaard heeft en zo'n blok heeft veel potentie.

en een mooi breed kleppendeksel heeft ook wel wat:P

en was dat gedoe met die webers even zat:argue

wordt wel tijd dat ik er weer aan begin, de kadett is momenteel meer een stelling dan een auto:hmmz

grolsch flessie wordt mijn nieuwe ruitenwisser reservoir:P:D

de BMW 530 en 540 E34 V8 ten hebben zo een remsysteem met de bekrachtiger vooraan. heb deze ook omgebouwd toen in men M5 kast omgebouwd heb om een V8 in te lepelen

toevallig deze week weer begonnen met het project, de motor ligt er bijna goed in om de motorsteunen te maken.

versnellingsbak is een R28 bak (hydraulische koppeling)

foto's volgen nog.

ben er niet continu mee aan omdat er ook nog een A manta staat die meer haast heeft

hierbij weer een foto update:

ik was niet tevreden over het 'brandschot' van de kofferbak. deze was van hardboard en dus niet echt stevig.

ik heb besloten om er 1 van staal en aluminium te maken.

de randen (op de foto's zijn ze wit) zijn van staal en in de auto gelast.

de grote vlakken zijn van aluminium (grijs op de foto) en deze zijn gepopnagelt op het stalen frame.

de hoedenplank scharniert d.m.v. een origineel hoedenplank scharnier van d kadett.

het frame voor de accu zit er ook in, en de steun voor het reservewiel ook. ik heb ook een andere tank opgehaald en aangepast, omdat die lelijke deuk erin zat.

alles staat nu nog in de grondlak, maandagavond zet ik alles in de definitieve lak.

Foto-R7KYJSVQ.jpg

Foto-CS6AGZ46.jpg

Foto-I6YMFS7S.jpg

Foto-PBYRDAXM.jpg

Foto-XPZ6O8EW.jpg

nieuwe branstofpomp en filter, en het frame opgeknapt:

Foto-M6NLWGMG.jpg

carterpan aangepast en laten TIG lassen:

Foto-DLHSAYSI.jpg

Foto-7RE7WE6U.jpg

motorrubbers opgehaald:

Foto-T7RWA87P.jpg

SFI vervanger gekocht, zat een spruitstuk bij:

Foto-NCJ6HSFE.jpg

maandagavond dus alles aflakken en de tank spuiten. dan kan de pomp erin, leidingen er weer in, accu erin en dan is de kofferbak klaar king:

dan ga ik de motorsteunen maken

ik ben weer een stukje verder.

kofferbak en tussenschot wit gelakt, tank gespoten en gemonteerd.

en gister de hele dag aan het meten en stellen geweest met de motor op de vooras.

uiteindelijk de motorsteunen in elkaar gehecht en morgen aflassen.

dan de laatste onderdelen verzamelen zoals een koppelingsplaat en wat klein spul. dan kan de motor er weer in :thumbup

Foto-JKKUNHM7.jpg

Foto-FYNOUEZE.jpg

Foto-LR37ZSYI.jpg

Foto-XOKVDXL6.jpg

Foto-7D8AN8XY.jpg

ja dat denk ik ook wel, maar zoveel doe ik verder niet aan het blok. dik 150 pk is eerst genoeg.

motorsteunen klaar

Foto-CRKW4C8H.jpg

olieaanzuigbuis aangepast

Foto-CNDJIVSG.jpg

Terug
Naar boven