• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het kleine vragen topic.

Hoe werkt dat nu met montage van zo'n polyester kap?

wil eigenlijk mijn originele slot behouden, dus geen snelsluiters.

volgens de adverteerder is het een volledig polyester kap, dus geen stalen onderframe.

origineel slot behouden is dus eigenlijk al geen optie meer of wel?

of een stalen frame onder zetten? die heb ik nog wel 1 liggen.. maar ik vraag me af of dat het netjes af te werken is..

begint nu toch wel te kriebelen :P

scheelt wel aanzienlijk in gewicht denk ik. Dat is wel gunstig voor mij.

Maar de kap mag gerust ook 2 snelsluitingen hebben, zolang het maar goed en veilig dicht blijft!

ik heb ook een eigenbouw met poly delen binnenste werk is er uit maar wel verstevigt

heb paar filmpjes waar de kap opem gaat staan zodra de snelheid toe neemt

Show us the candy...

Het moet niet zijn dat 'STEL' ik rijd 140+ dat dat ding ineens in mijn voorruit hangt:hmmz

maar alsnog ben ik, en denk nog wel meer, benieuwd naar het filmpje.:wors

Dus een polyester kap met normaal bevestiging en 2 snelsluitingen die op een normaal frame gemonteerd is moet sterk genoeg zijn...:hmmz

ik ben toch van plan om voor een metalen te gaan,

dan maar iets zwaarder.. en duurder!

hij moet ook strak zijn van onder, en gewoon fatsoenlijk met het originele slot te sluiten zijn :)

pastra mits jij je snelsluitingen borgt zullen ze echt niet los komen filmpje moet ik even kijken hoe ik dat doe heb het op dvd staan

emiel:

je kan ook je binnenkant voorzien van polymatten en die strak maken nadeel hier van kan weinig hebben of je hebt al scheuren in de plamuur

stalen kap moet een stuk uit aan verstevegings kruis anders krijg je die happers er niet goed op dus echte superstrak zal het niet worden mits je er lang over doet met matten er in enz en dicht harst ipv plamuur (scheuren)

sja, ik denk dat ik toch maar gewoon opzoek ga naar een nette gebruikte stalen kap,

en die dan fatsoenlijk opknap op de manier die je hierboven al beschrijft.

dan kost het maar tijd, wil het wel helemaal netjes hebben.

ja ik heb een slechte kap gekocht voor weinig daar heb ik de polyester delen netjes uitgeslepen en gebruik mijn strakke kap om daar in te bouwen,zal vant weekend daar aan beginnen maak wel wat foto's

weer even een vraagje:

volgende week ga ik de manta onderhanden nemen(bastos kleuren)

wat voor lak ik goed zelf te spuiten?

de a staat gewoon in huis tuin en keukenlak,en ziet er vrij goed uit meot ik zeggen.

auto's worden "gebruikt" dus hoeft geen lak op van 300 euro,

Ik ga ook mijn manta voorzien van ander kleurtje(vind bastos wel heel mooi:wub), maar wil ook weten welke verf/lak ik het beste kan gebruiken. Het liefst rol ik de manta, maar spuiten moet ook lukken.

Is hammerite goed genoeg voor op het motorblok?

alleen de bastos die ik in nl tegen kom zijn niet betickert de mijne wel en weet dat er nog 1 word gebouwd momenteel.

Die bestickering komt misschien nog, eerst maar eens zien dat ik daar aan kan geraken:jerry

En verder komen er tenminste 4 stickers op van bedrijven die mij helpen

1x stalling

1x bandenleverancier(niet gratis, maar helpt wel)

1x ander bedrijf eigenaar stalling

1x een clubsite

Ik word niet gesponsord ofzo, dat vind ik maar niks.

Doe het lekker rustig aan met eigen geld, en wel met kennis van anderen(dat dan weer wel).

Zo helpt een monteur van Spyker zo af en toe een handje.

Maar weet nog steeds niet welke lak/verf er goed is voor auto en motor:jerry

stickers laat ik maken ca 200 euro tot 300 heb toestemmingen al binnen

lak ja er is zoveel ik doe spuiten maar goedkope lak auto wordt gebruikt geen showroom

origineel gepost door Pastra

Zo helpt een monteur van Spyker zo af en toe een handje.

Gerwin is toch geen monteur man:jerry:jerry

hey hey er staat een 1600 sr op speurders enz enz gte koop

stond hier bij de lokale site een prijs bij van 250 euro gister wezen kijken laswerk is slecht en nog veleplekken auto zou keiard wezen voorterrein en achteras zouden gereviseerd zijn ziet er gewoon niet uit maar hadden besloten om maar mee te nemen voor datgeld begint in eens oude eigenaar te zeiken dat we daar alleen leeg casco voor me krijgen enz omdat auto volledig uit elkaar ligt geen motor bak en interieur hebben en geen kenteken

ik zeg als jij die projs op een advertentie zet wil jij daat er minimaal voor hebben maar nu ging hij een vriend van hem bellen dat de auto de pers in gaat ja ja het sterke verhaal weer.dus mocht er iemand interesse in hebben neem dan een grote pot met vet mee

hi guys/girls

ik zie af en toe chromen sierringen voor om de koplampen opduiken.

het gaat hier om ringen voor een manta a.

heeft iemand fotos van hoe dit staat ?

is dit een originele extra? of een nieuwerwetse?

tnx

Terug
Naar boven