• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

het Knightrider topic

asconahobbyist

Woont hier bijna
Ben toch wel benieuwd of hier ook fans van Knightrider zijn.

Als kleine jongen zat ik op woensdagavond altijd aan de buis gekluisterd voor een aflevering van KR.

De originele Met de 82er Pontiac Trans AM en David Hasselhoff.

Ik heb het altijd een machtige serie gevonden,later werd het spul uit en te na herhaald en zelfs op DVD leverbaar.

Het hoeft geen betoog dat ik de hele serie heb gekocht.

Ook de nodige schaalmodellen en speelgoedversies van Kitt staan hier natuurlijk.

Naast een vitrine met Opel modellen heb ik ook een deel vol staan met Kitt en Karr modellen.

Uiteraard als je de serie nu bekijkt valt op dat ie eigenlijk erg slecht in elkaar zit,want met piepende banden wegrijden van een grasveld,tsja............

Ook zie je bij een "Turbo boost" als Kitt neerkomt vaak de hele carroserie verkreukelen,om vervolgens in het volgende shot weer als nieuw te zijn.De acteer prestaties van Hasselhoff waren ook niet best.

De grote ster van de serie was natuurlijk ook Kitt,die sprak pas echt tot de verbeelding.

Ik had dus ook grote verwachtingen van de nieuwe serie Knightrider 2008,maar helaas werden die niet beloond,was erg slecht.

De auto (Ford mustang,wel een vette bak) was dan ook naar mijn mening zeker minder tot de verbeelding sprekend en zn tijd vooruit als destijds de eerste Kitt.

KITT-2.jpg

De kap vragen ze ook best geld voor,net als de velgen,met de bowling ball hubcaps (wieldoppen)

Je hebt ze in 14 en 15 inch,uiteraard de 15inch het meest gezocht.Een setje doet zomaar 1500 dollar en dan hoeven ze niet eens mooi te wezen.

Overigens,de wieldoppen verlies je heel gauw,zitten niet lekker vast,in sommige shots zie je ook dat er hier en daar eentje mist.

Of wat dacht je van de stoelen,de zogenaamde PMD seats,2 gare stoelen gaan gewoon voor 1000 dollar weg,maar ja,beter duur als niet te koop!

22e698f2d1.jpg

De kap vragen ze ook best geld voor,net als de velgen,met de bowling ball hubcaps (wieldoppen)

Je hebt ze in 14 en 15 inch,uiteraard de 15inch het meest gezocht.Een setje doet zomaar 1500 dollar en dan hoeven ze niet eens mooi te wezen.

Overigens,de wieldoppen verlies je heel gauw,zitten niet lekker vast,in sommige shots zie je ook dat er hier en daar eentje mist.

Of wat dacht je van de stoelen,de zogenaamde PMD seats,2 gare stoelen gaan gewoon voor 1000 dollar weg,maar ja,beter duur als niet te koop!

22e698f2d1.jpg

Kun je beter de oudere versie hebben. Die van Smokey and de Bandit.

Oftewel de Pontiac Firebird trans am 6.6L.

Heb het genoegen gehad om zo`n eentje voor een paar weken te rijden.

Kan je zeggen............mijn Manta-a gaat veel harder en rijd ook nog eens stukken beter. ;)

Maar aandacht krijg je wel.

:jerry

Kun je beter de oudere versie hebben. Die van Smokey and de Bandit.

Oftewel de Pontiac Firebird trans am 6.6L.

Heb het genoegen gehad om zo`n eentje voor een paar weken te rijden.

Kan je zeggen............mijn Manta-a gaat veel harder en rijd ook nog eens stukken beter. ;)

Maar aandacht krijg je wel.

:jerry

Ben er in het verleden wel eens naar wezen kijken,een Trans AM 5.0 V8 uit 1983 destijds,met automaat.

Had toen zelf een Calibra X20XEV,dus ........

Wat een vreselijke wagen zo'n pontiac,traag (want maar 140 pk bij 1600 kg),je zat er niet lekker in ,en over het weggedrag zullen we het maar helemaal niet hebben,dweilerig als de pest.

De Calibra reed in alle opzichten veeeeel beter.

Maar toch,je kijkt dan over die lange motorkap en dan dat geluid van die V8,WOW!!!

De enorme wegenbelasting en het verbruik van rond de 1 op 7 hebben me ervan weerhouden om m te kopen,want was verder echt wel verliefd!

Ben er in het verleden wel eens naar wezen kijken,een Trans AM 5.0 V8 uit 1983 destijds,met automaat.

Had toen zelf een Calibra X20XEV,dus ........

Wat een vreselijke wagen zo'n pontiac,traag (want maar 140 pk bij 1600 kg),je zat er niet lekker in ,en over het weggedrag zullen we het maar helemaal niet hebben,dweilerig als de pest.

De Calibra reed in alle opzichten veeeeel beter.

Maar toch,je kijkt dan over die lange motorkap en dan dat geluid van die V8,WOW!!!

De enorme wegenbelasting en het verbruik van rond de 1 op 7 hebben me ervan weerhouden om m te kopen,want was verder echt wel verliefd!

misschien voor de knight rider fans; kitt gaat terug komen in een aflevering van Alarm Für Cobra 11....best wel grappig blijft alleen nix van over hier de link met de trailer blijf kijken tot 0.24

[youtube:wespui92]

(s wel duits)

Terug
Naar boven