• Welkom op het nieuwe Opel-forum!

We zijn verhuisd naar een nieuw forumplatform. Deze overstap hebben we gemaakt om het forum sneller, stabieler en overzichtelijker te maken, en om ruimte te bieden voor nieuwe functies.

Wat is er nieuw?

• Sneller en moderner forum
    • Een aparte Downloads-sectie voor het plaatsen van werkplaatshandboeken, schema’s en documentatie
    • Een marktplaats waar leden zelf onderdelen en auto’s kunnen aanbieden
    • Betere zoekfunctie
    • Volledig geschikt voor mobiel en tablet

Wat is er verhuisd.

• De bestaande forumstructuur
    • Topics en reacties (waar mogelijk)
    • Gebruikersaccounts

Wachtwoorden zijn om veiligheidsredenen niet overgezet – gebruik indien nodig ‘wachtwoord vergeten’.

• Gebruikers zonder reacties zijn verwijderd. Deze kunnen zich opnieuw registreren.

Wat vragen we van jou?

• Neem even de tijd om rond te kijken
    • Vul je profiel aan indien nodig
    • Meld eventuele fouten of ontbrekende zaken in het forum “Downloads – Discussie en Ondersteuning”

Dank voor jullie geduld tijdens de overgang.
    Samen bouwen we verder aan hét Opel-forum voor liefhebbers en sleutelaars.

Veel plezier op het forum!

— Het Opel-forum team

Het kopen van een Vectra

Nap zegt wel iets over het verloop van de kilometer stand.

Elke auto wordt bij gehouden, tegenwoordig door het rdw(nap bestaat niet meer)

Er moet bij elke apk en bij elke reparatie van meer dan 150 euro ex btw, aan het rdw de kilometer stand door gegeven worden.

Nu zal het van de factuur bedrag niet zo vaak voor komen, maar bij elke apk word de km stand geregistreerd.

Maar dat wil nog niet zeggen dat er niet mee gerommeld kan worden.

Men doet het onderhoud zelf en voor de apk draaien ze hem terug.

De mijne mag je direct voor 11.000 overnemen hoor :thumbup

Heeft net 90.000 op de teller king:

Het is alleen geen diesel

:D

2. Als een garage aanbiedt " de meeneemprijs + 3 maanden garantie op de motor " .. Op de rest van de auto heb je dan dus geen garantie. Volgens mij is dit niet handig, ivm dat als bv blijkt dat de draagarmen ook kapot zijn, je hier dus geen garantie op krijgt.

Dat betrouw ik al voor geen meter. Ik eis minstens 12 maanden garantie (wat wettelijk verplicht is voor Belgische garagisten) als ik een tweedehands wagen koop...

@Walkure wrote:

Ik ben ook al verder aan het zoeken, de website gaspedaal.nl is erg nuttig hierbij! Maar ik moet zeggen dat er niet veel aangeboden worden onder de 100.000 . Ik heb wel navraag gedaan bij een auto die 191.*** en 193.*** heeft gelopen, is dit een beter idee? Of zijn dit alsnog teveel km's? Ik weet niet wanneer het, in het geval van een diesel-auto, teveel km's zijn.

Hoop vragen haha. Het is niet zo makkelijk als ik had verwacht.

Het voordeel van gaspedaal.nl is, dat je van dat getrut af bent om bij elke site waar je op gaat kijken iedere

keer weer opnieuw alles in moet voeren.

Een diesel heeft meestal wel een hogere km stand dan een benzine natuurlijk.

En de onderhoud van een auto is veel belangrijker dan de km stand.

Toen ik mijn vec kocht stond er ook in het koopcontract garantie op de motor.

Maar toen mijn cim unit kapot ging in de garantie periode is deze gewoon kostenloos vervangen.

Tja meeneemprijs, verschilt ook veel van garage tot garage.

Bij de ene garage betekendt dit, betalen,sleutels in ontvangst nemen en niet meer terug komen.

En de andere garage geeft de auto nog wel netjes een afleverbeurt.

NAP kan idd. mee gerommeld worden.

Voor vragen is een forum uitgevonden :D

Groeten,

Patrick

@roodrunner wrote:

Tja meeneemprijs, verschilt ook veel van garage tot garage.

Bij de ene garage betekendt dit, betalen,sleutels in ontvangst nemen en niet meer terug komen.

Patrick

Dat is dus mijn vraag. Is het ook wettelijk zo, dat als je een auto koopt, "sleutels in ontvangst nemen en betalen". De garage hier geen enkele garantie op hoeft te geven?

Als zij zeggen: de auto is in orde. En de auto blijkt niet in orde te zijn.. Heeft de garage dan geen enkele aansprakelijkheid?

Besloten dit toch maar niet te doen.. Voorlopig even een iets goedkopere auto kijken ivm studie-plannen vanaf September.

Terug
Naar boven